Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 9110
Over årene kan jeg da si at "mekke-stilen" min har forandra seg fordi jeg har plukket opp små "triks" hos eldre og mer erfarne røykere enn meg selv. Har møtt mange og lært mye forskjellig og masse av det jeg har lært hos noen er feil hos andre. Disse triksene kan være alt fra å:

Toaste siggen og IKKE toaste siggen, varme under mekkebladet(for å ikke å brenne hasjen slik at den mister potens) at man skal varme hasjen for å få den mest mulig blanda i siggen slik at den brenner gjevnere i pipa og alt kommer i trekket, riste på bladet for å få alle kickere til å samle seg nederst på blekka eller varme hele jævla mekke for så gni det gjevnere ut osv.

Jeg mekker slik:

1. Varmer siggen slik at den blir tørr og lett å få ut.
2. Plukker ut største tobakksbladene
3. tar ca. 0,4g til 0,3g hasj pr. sigg avhengig av kvalitet.
4. varmer forsiktig med flamme litt over hasjklumpen og gnir -forsiktig- inn i tobakken slik at det ikke blir så støvete, da brenner den lettere i lumet.
5. rister på bladet for å sjekke etter store kickere og varmer disse for å gjevne mekket litt mer ut, men er påpasselig at det ikke blir så altfor fint. Hater støv-mekk..
6. Smoketime!

Hvordan tilbereder du hasjen din?

Hva mener du er den beste metoden å mekke på slik at man får utnytta hasjen mest mulig?
Får som regel bare tak i ganske myk og deilig god hasj og pleier og presse ca 02-04g mellom pekefinger og tommel, for så og varme opp og "masere" den inn i tobakken, så rull og røyk pPpppPpP
Bruker en slik: http://www.adressa.no/incoming/article1380211.ece5/BINARY/w980-adaptive/Kongerokelsebrenner_black.jpg

Legger en grei klump oppi den sammen med innholdet fra en sigarett. Det mekker seg selv.
Jeg pleier å bruke 0,5 gram per sigarett.
Selve mekkingen avhenger av hva slags hasj det er snakk om- og hva slags røykeutstyr som skal benyttes.

Det viktigste er å få smuldret opp hasjen best mulig slik at man får mest mulig overflateareal på mekket som varmen kan virke på.
Å ikke smuldre opp hasjen skikkelig kan være direkte uøkonomisk, jeg har nemlig sett folk tømme lumet etter at bongen har gått på rundgang for så å tømme asken i en sil hvor den fineste asken filtreres ut slik at det ligger forbrente små hasjklumper igjen.
Disse klumpene kunne fint røykes enda en gang med god effekt.

Selv bruker jeg en grinder på pollum o.l.
Sitat av Lataralus Vis innlegg

Legger en grei klump oppi den sammen med innholdet fra en sigarett. Det mekker seg selv.
Vis hele sitatet...
niice, den så ikke dum ut! Mulig jeg må ut å titte i butikkene nå!
Svelger den, bare. Stress å mekke.
Bare jeg som ikke er fan av denne toastinga av siggen?
Hater når mekk blir alt for fine(støv mekk), føler også at rista/pipa blir tett omtrent med en gang av sånne mekk..
Nei, fluffy & luftige mekk ftw :>

Btw, syns ikke folk det blir så til de grader tobakks kicker hvis dere bruker såpass lite som 0.3g per sigg?
På en jonas så bruker jeg dette selv & det fungerer flott, men på pipe mekk føler jeg at halsen min blir voldtatt så til de grader hvis jeg bruker en hel sigg på 0.3g:/

Lataralus, takk for at du minte meg på at jeg ei god stund har vært på utkikk etter en sånn ;> Både til duft & mekking ^^
Hadde gått litt i glemmeboka..
Sist endret av Hightime; 9. september 2012 kl. 22:29.
step 1. Hent en skje
step 2. Fyll den med matolje
step 3. Hold en lighter under
step 4. Putt en liten klump på ca 0.2-0.5 i skjeen
step 5. varm til den er helt smuldret opp
step 6. SHOT
step 7. ???????????
step 8. profit!
Sitat av ghandabis Vis innlegg
step 1. Hent en skje
step 2. Fyll den med matolje
step 3. Hold en lighter under
step 4. Putt en liten klump på ca 0.2-0.5 i skjeen
step 5. varm til den er helt smuldret opp
step 6. SHOT
step 7. ???????????
step 8. profit!
Vis hele sitatet...
Vil dette være mulig..? Vil det være nok fett til at dette blir absorbert opp, og vil det løse seg godt nok opp i oljen?
Varm til den er smuldret opp, rør litt rundt i skjeen, kjøl ned og shot. Dette siger innpå deg og gjør verden din til en ny plass.
Sitat av ghandabis Vis innlegg
Varm til den er smuldret opp, rør litt rundt i skjeen, kjøl ned og shot. Dette siger innpå deg og gjør verden din til en ny plass.
Vis hele sitatet...
Har du prøvd dette før?
Sitat av Pewpew Vis innlegg
Har du prøvd dette før?
Vis hele sitatet...
Det har jeg! Smeller bra etter en lang nykter periode.
Sitat av ghandabis Vis innlegg
step 1. Hent en skje
step 2. Fyll den med matolje
step 3. Hold en lighter under
step 4. Putt en liten klump på ca 0.2-0.5 i skjeen
step 5. varm til den er helt smuldret opp
step 6. SHOT
step 7. ???????????
step 8. profit!
Vis hele sitatet...
Dette skal prøves!
Jeg bruker en svær tung stålgrinder som jeg moser klumpen med og da blir alt heelt støv! varierer mellom å toaste siggen, men uansett så har jeg ca 1gram på siggen! siden hasjen bare er støv så er det bare å fordele den fint utover siggen og varme under mekkeblekka men ikke for mye, bare til det klistrer seg fast i tobakken det syns jeg er bra greier

Hvorfor 1 gram pr sig ? Fordi jeg hater svake mekk...og det er bestandig artig å få kompiser på besøk å by på et trekk ^^
Iallefall 1g / siggen. Jeg som ikke røyker vanlige sigaretter tar lett 1.5 på en sigg. Går endel mer ryg iløpet av en kveld da, men men.

Ghandabis jeg har lenge lett etter en ny måte å prøve cannabis på, som shot har jeg ikke tatt det!
Jeg tenkte jeg skulle la potten ligge i oljen mens jeg varmer det i ett vannbad over komfyren. Etter mine beregninger så skal det gå helt greit? Muligens bruke en fille til å vri ut all oljen slik at man slipper blad-rester og avfall fra plantene?
Sitat av weedsuit Vis innlegg
Iallefall 1g / siggen. Jeg som ikke røyker vanlige sigaretter tar lett 1.5 på en sigg. Går endel mer ryg iløpet av en kveld da, men men.

Ghandabis jeg har lenge lett etter en ny måte å prøve cannabis på, som shot har jeg ikke tatt det!
Jeg tenkte jeg skulle la potten ligge i oljen mens jeg varmer det i ett vannbad over komfyren. Etter mine beregninger så skal det gå helt greit? Muligens bruke en fille til å vri ut all oljen slik at man slipper blad-rester og avfall fra plantene?
Vis hele sitatet...
Bytt ut filla med et kaffefilter. Helt syk menge cannabis på en joint btw, vurdert en pause?

Gjør det alltid enkelt, en roasta sigg, 0.1 - 0.2g som blir varmet opp og blandet i tobakken.
Sitat av TheGloryHole Vis innlegg
Bytt ut filla med et kaffefilter. Helt syk menge cannabis på en joint btw, vurdert en pause?

Gjør det alltid enkelt, en roasta sigg, 0.1 - 0.2g som blir varmet opp og blandet i tobakken.
Vis hele sitatet...
Han nevner vell ingen plass at dette gjelder for jonas?
Hvis så, så er det rimelig grei mengde per jonas ja

Når det gjelder pipe mekk så går det som regel 0.8/1g per sigg her også.
Har ingenting med kvaliteten på tjallen gjøre, føler rett og slett at halsen min blir helt ødelagt hvis jeg ska ned i såpass lite som 0.3 per sigg, + det smaker høgg, imho :/
Beklager, det er ikke joints! Roor vannbong .

Jeg har 0.2-0.4, alt ettersom, i jointen. Røyker veldig lite joints da jeg bare røyker grønt, og ikke røyker sigaretter til daglig. En joint blir fort sterk på slutten (ubehagelig å dra ned, hoster ikke.).

Okei, kan prøve Kaffefilter. Men blir jeg å få ut all olja gjennom kaffe-filteret? Vet at vann renner gjennom, men olje har en litt tykkere densitet hvis jeg ikke tar helt feil? Jeg tenkte også at jeg skulle lage olje av rundt 40g Libery Haze, litt redd for at det blir mye stress med ett lite kaffefilter? Har lenge tenkt å kutte ut bongen helt, og heller bare ha olje på en glass-flaske å adde på maten du lager deg, må da være mye enklere?

Sitat av Hightime Vis innlegg
Når det gjelder pipe mekk så går det som regel 0.8/1g per sigg her også.
Har ingenting med kvaliteten på tjallen gjøre, føler rett og slett at halsen min blir helt ødelagt hvis jeg ska ned i såpass lite som 0.3 per sigg, + det smaker høgg, imho :/
Vis hele sitatet...
Her hvor jeg bor kalles det for tobakk-kick, ofte ender det opp med 10 minutter med tørrhoste .
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
1. Tar opp ca. 0,1-0,2 grønt/brunt.
2. Fordeler i passelig små biter.
3. Putter i vaporizer.
4. Fjern!
1. Varmer opp klumpen
2. smuldrer den opp
3. legger den i pipa/bongen

Grunnen til at jeg ikke bruker tobakk er fordi jeg ikke klarer tobakken mere. Jeg synes det smaker mye bedre + at nikotinsjokket ødelegger de 10-15 første minuttene av rusen.

Røyker vanligvis pipe eller bong, og går aldri i joint. vurderer også og kjøpe meg vaporiser, men jeg røyker ikke så mye at det er noe vits.
De som bare var så heldige, Apraksin
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Sitat av weedsuit Vis innlegg
De som bare var så heldige, Apraksin
Vis hele sitatet...
Hehe, ja, beste investeringen jeg har gjort på røykefronten. En god håndholdt vaporizer koster jo ikke mer enn en tier med bra grønt heller, noe som fort spares inn.
Jeg røyker ikke tobakk, så jeg blir bare kvalm om jeg skal ha det når jeg røyker hasj. Smuldrer bare opp klumpen, putter i bongen og fyrer opp. Mye lettere å trekke inn og smaker bedre. Tobakk er noe svineri.
I second that KultNick! :P
Sitat av Hightime Vis innlegg
Han nevner vell ingen plass at dette gjelder for jonas?
Hvis så, så er det rimelig grei mengde per jonas ja

Når det gjelder pipe mekk så går det som regel 0.8/1g per sigg her også.
Har ingenting med kvaliteten på tjallen gjøre, føler rett og slett at halsen min blir helt ødelagt hvis jeg ska ned i såpass lite som 0.3 per sigg, + det smaker høgg, imho :/
Vis hele sitatet...
Grammer på jointen er fiiint det ! Kommer helt ann på hva man vil med å røyke cannabis. Det er vel også et faktum at hvor fjern han eller du blir på samme mengde, er forskjell fra individ til individ.
Sånn generelt.
Sist endret av zhpongl; 10. september 2012 kl. 19:09.
Bruker en grinder som har sånn "samler" helt i bunn hvor det legger seg krystaller osv, når jeg skal røyke grønt! Digg å ta det som har samla seg der etter noen mnder og fyra opp i en spliff. Fy faen det smeller bra !
Sushi er godt
SR71's Avatar
17 5
Sitat av cloudyminded9 Vis innlegg
Bruker en grinder som har sånn "samler" helt i bunn hvor det legger seg krystaller osv, når jeg skal røyke grønt! Digg å ta det som har samla seg der etter noen mnder og fyra opp i en spliff. Fy faen det smeller bra !
Vis hele sitatet...
Har hørt mye om det der! Skal nok prøve en gang
Røyker vanligvis "rullings"/city joints, da jeg a) ikke har mulighet for å sitte inne og 420 all day long og b) det ser ikke så suspekt ut. I det siste har jeg blitt mer glad i å røyke det fra pipe eller glassbong, men igjen så er det stress når man skal holde det litt undercover

For min del er det veldig greit å bruke ei saks for å få delt opp hasjen. Nå er jeg av den typen som ikke liker å røyke til det stadiet der jeg ikke husker hva "virkelighet" er, så det ender som regel opp med en 0,1-0,2 gr med brunt pr rullings.
Varmer den opp og klipper den i småbiter, før jeg begynner på tobakken. Tørr tobakk er det verste jeg vet, blir så insane mye sterkere og jeg ender opp med å være kvalm under hele rusen, så jeg lager stort sett en blanding mellom rulle- og sigarettobakk. Varm opp den allerede opphakka hasjen og gni det inn i tobakken, bruk saksa for å få en fin blanding.
Dette er vel egentlig ganske standard fremgangsmåte, men vet ikke av andre måter å mekke med tobakk jeg heller. I det siste har jeg som sagt begynt å hate mer og mer på nettopp det, da det som oftest fucker opp rusen for min del. Har vært utfor en episode der jeg trodde luftveissystemet mitt halvveis var på vei opp, never again. Tobakk er derfor blitt no-go for meg.

Derfor er jeg mer fan av å røyke pipe/bong/whateverrocksyourboat, siden det trengs lite/ingen tobakk i det hele tatt. Det er bare snakk om å få drag og fyr på mekket, så er man igang
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Apraksin Vis innlegg
1. Tar opp ca. 0,1-0,2 grønt/brunt.
2. Fordeler i passelig små biter.
3. Putter i vaporizer.
4. Fjern!
Vis hele sitatet...
Høres meget delikat ut, hvilken vaporizer har du?
Fungerer det helt ålreit å fyre brunt med den, og på hvilke varmegrad isåfall? :-)

Jeg bruker en ruglete kniv som jeg skraper langs godklumpen min, som nærmest gjør det om til støv. Fyrer deretter oppi en minibong jeg har, uten å blande med noe, og et hit er alt som skal til...

I starten gjorde jeg som alle andre og blandet ut med tobakk. Etter en dårlig opplevelse med en bongetjommi som styrte choken og fyringen, og sa "GO" når jeg skulle trekke inn, begynte jeg å se på andre urter til å blande med. Jeg kan gjerne ta meg en sigg eller ti på fest, men jeg har ikke lyst på noe nikotin når jeg skal bli høy rett og slett. Synes nikotin passer godt i alkohol-sammenheng som "noko attåt", men ikke når jeg er høy i det hele tatt.

Jeg gikk til innkjøp av damiana, en veldig grei og fin urt som lukter godt og er tørr og grei - fin å mekke med.
Denne brukte jeg lenge til noen jonaser i ny og ne. Så ser det litt sjarmerendes ut og rulle noe grønt også hehe.
Men nå for tiden går det bare i rent :-)
Sitat av StålSkuff Vis innlegg
1. Varmer opp klumpen
2. smuldrer den opp
3. legger den i pipa/bongen

Grunnen til at jeg ikke bruker tobakk er fordi jeg ikke klarer tobakken mere. Jeg synes det smaker mye bedre + at nikotinsjokket ødelegger de 10-15 første minuttene av rusen.

Røyker vanligvis pipe eller bong, og går aldri i joint. vurderer også og kjøpe meg vaporiser, men jeg røyker ikke så mye at det er noe vits.
Vis hele sitatet...
Så det på bildet ditt!

Mange kreative påfunn her inne
1. Varmer opp en sigarett og tømmer den for tobakk. ( kommer anpå hvor mange sigg jeg tar )
2. Varmer klumpen for å gjøre den myk.
3. Smuldrer det opp i tobakken ( slik at det ser ut som brunere tobakk, ikke noe biter igjen )
4. Putter det i en bong (homemade en)
5. smoketime
Varmer opp klump / grinder grønt.
Mix med tobakk til du har en haug som ser lik utover det hele. aka ingen hasj klumper.

Finn god OCB og rull deg et filter, legg godsakene lengst ute på papiret og det som er mindre potent(f.eks mye tobakk) nær filteret for maksimal effektivitet.

Rull jonasen fin eller få noen som kan det til å gjøre det, jeg pleier å ta tak i enden av jay'n og riste den slik at gravitasjonskreftenen gjør blandingen mer kompakt og ikke har luftlommer og brenner beint og fint og ser proffesional ut Ikke noe lek dette vetu!
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Sitat av Herbman Vis innlegg
Høres meget delikat ut, hvilken vaporizer har du?
Fungerer det helt ålreit å fyre brunt med den, og på hvilke varmegrad isåfall? :-)
Vis hele sitatet...
Arizer solo, fungerer strålende til brunt på varmeinnstilling 5-7 (200-210 celsius). Kjøpte nettopp den fordi det var viktig at vaporizeren fungerte til brunt.
fungerer det egentlig og bare ha vanlig rullings i en OCB, og så strø hasjen over og rulle den på vanlig måte? så hvorfor gjør bare ikke folk dette?
Sitat av Rød Vannmelon Vis innlegg
fungerer det egentlig og bare ha vanlig rullings i en OCB, og så strø hasjen over og rulle den på vanlig måte? så hvorfor gjør bare ikke folk dette?
Vis hele sitatet...
For at hasjen ikke blander seg ordentlig ut med tobakken da. Biter kan falle ut siden de ikke er ferdigbrente sammen med asken, og trekket blir ikke det samme. Det er stor sjanse for sløsing.
Bearbeider tobakken til den er pulverisert og mild, gnir ut hasjen aldri flamme, lager pulver, bruker pipe
Sitat av ghandabis Vis innlegg
step 1. Hent en skje
step 2. Fyll den med matolje
step 3. Hold en lighter under
step 4. Putt en liten klump på ca 0.2-0.5 i skjeen
step 5. varm til den er helt smuldret opp
step 6. SHOT
step 7. ???????????
step 8. profit!
Vis hele sitatet...
Fungerer dette med grønt også??
Mongo på heltid
Soppsui's Avatar
Husker når jeg satt med min første bit brunt, klar til å røyke, men fant aldri noen plass hvordan man skulle mekke Får håpe "førstegangsmekkere" finner det de trenger av svar i tråden der da.

1. Finn et "mekkeblad" (for å mekke på, f.eks et papir eller ei avis)
2. Riv opp en sigarett eller bruk tobakk (jeg bruker ca. 1/2 sigg på en joint)
3. Kna tobakken til den blir til pulver
4. Hold klumpen, varm en av sidene med lighteren i noen sekunder (fram-tilbake bevegelse med lighteren, den skal ikke ta fyr)
5. Bruk tommelen til å gnu av en liten bit av den totale hasjklumpen
6. Kna det du har på tommelen inn i tobakken på mekkebladet ved hjelp av pekefingeren
7. Kna ekstra godt for å få et fint og jevnt mekk
DONE! Røyk på den måten som passer deg best (bong, bøtte, joint...)
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av ghandabis Vis innlegg
step 1. Hent en skje
step 2. Fyll den med matolje
step 3. Hold en lighter under
step 4. Putt en liten klump på ca 0.2-0.5 i skjeen
step 5. varm til den er helt smuldret opp
step 6. SHOT
step 7. ???????????
step 8. profit!
Vis hele sitatet...
Etter du har gjort alt det her^, tar du skjea med miksen, og blander den inn i en yoghurt. Så slipper du den ekle olje shotten.
Fremgangsmåte for en PERFEKT jonas

1. finn frem mekkebrett, alt fra ipad til en bok.
2. 1 stk ocb papir, 1.5sigg og noe og lage filter av. Og selvfølgelig hasjen. (Har jeg grønt så røykes dette rent)
3. Ta tobakken ut av sigarettene, liker å bruke malboro gold. Bruker ca 1.5 sigg. Knekk av filteret på siggen + et par mm med tobakk + papir, dette skal spares til filter.
4. ha tobakken i en liten "haug", og legg ønsket mengde hasj på mekkebrettet og varm den godt opp til den blir VELDIG myk.
5. dytt klumpen i tobakken og gni den godt inn slik at du får et fint brunt mekk.
6. dra ut bomullen av filter+tobakksbiten du sparte på. Ha klar noe papp og lag en "z" og dytt denne in der bommulen var på filterbiten.
7. du har nå alt klart og alt skal nare "settes sammen". Beggyn med og legge in filteret deretter mekket.
8. rull opp og "kakk" jointen forsiktig i borden for og gjøre den litt mer kompakt.
(8.5) om jointen fortsatt er litt løs, så ta tak i "twisten" og rist jointen forsiktig slik at den blir mer kompakt. Pass på at filteret sitter godt på før du gjør dette. Kan feste filteret med limet fra et rullepapir hvis det ikke var sttamt nokk.
9. Du har nå en stor og fin joint. Du har også et godt filter som hindrer deg i å brenne deg når du røyker slutten og litt bedre å holde i en et "vandelig" filter. Siden vi lot litt tobakk være igjrn i sigarettfilterenden så kan du kasta jointen når det er litt igjenuten å være redd for og miste noe hasj.
Sist endret av FellowMellow; 10. oktober 2012 kl. 02:58.