Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 902
Den undervurderte
Heisann. Jeg kom nettopp hjem fra USA, og merker jeg sliter allerede.

Jeg slo på pc'en tidligere i dag, og merket at internettet mitt var helt forjævlig. Internettet har blitt flittig brukt mens jeg har vært vekke men her er greia:

Vi har en 30/10 linje inn i huset, og jeg pleier å ha 7-8 mb's ned, men da jeg slo på pc'en og startet å surfe på internett, merket jeg noe var så gale som det kunne bli. Ikke fikk jeg streama fra Crackle eller Netflix, og såvidt får jeg surfe på freak. Sjekket båndbredde test på nett, noe som selvfølgelig tok rundt et og et halvt minutt før siden oppdaterte seg. Testen viser 0.59/1.2...

Noen som vet hva som kan gjøres/ hva som kan endres på for å få dette til å funke som normalt? Har prøvd å re-sette router og pc og alt skal være på stell.

Setter stor pris på hjelp!

MvH
- Morfen

EDIT: Merker den svinger... Nå ligger download på 0.09 mb/s
Sist endret av morfen94; 14. august 2012 kl. 03:35.
Uten at jeg vet sikkert så kan det jo bare være noe dritt hos leverandøren din som vil være over om ett par dager. Hvor lenge har dette pågått? :3
Den undervurderte
Trådstarter
Skjedde helt random.. funket i 10 min.. Har ikke hatt noe problem med ISP leverandør i det hele tatt... Ringte en kompis som jobber hos NGT, men de har ikke registrert noen problemer whatsoever
Jeg har også NGT, og linjen min blir nerfet med opptil 50% av og til. Jeg har 10mbit ned, men i hele 2 uker fikk jeg ikke mer enn rundt 800kps ned. Ringte til de og da var det fikset på dagen, men det har hendt flere ganger.

De har rotet jævlig med regninger også, jeg var for sen å betale for drøyt et år siden, så jeg betalte dobbelt opp neste måned, og det er fortsatt kluss med dette. Får hele tiden betalingsvarsler jeg ikke skal ha, så må jeg ringe å si ifra, da får jeg bare "beklager beklager" også får jeg et nytt betalingsvarsel 3 måneder etterpå. På tide å skifte muligens..
Proff skeptiker.
Ofte så nerfer ISP`en internettet vist du ikke har betalt regningene, eller at de mener du gjør noe du ikke skal. Ring dem, spør hva som skjer! Er ikke noe mer å gjøre egentlig
Den undervurderte
Trådstarter
Heisann! Takker for svar, KP til alle! Jeg ringte til kompisen min som snakket med supravisoren sin. de flushet ett eller annet, så tilbakestilte de linjen og jeg måtte vente en time- to så restartet jeg modemet. nå funker alt topp, og jeg har hele 13 mp/s på pc'en min av de 30 mb som resten av familien har! Lykkeeeee!