Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 4277
En som mista SGS3 i suppa si lurer på om en ting, han har tatt ut batteri osv. Han har skrudd den opp, skal han legge den med hardware åpen i ris eller med den plastikken som beskytter hw (ikke bakselet) på eller ikke?
Sist endret av Mkvarner; 2. august 2012 kl. 16:48.
Først må du skylle den i rent vann, er ganske sikker på at tørket suppe er noe du ikke vil ha i mobilen. Deretter legge den til tørk så åpen som mulig, dvs alt av deksler og ting du får fjernet fjernes. Så legger du den et par-tre dager på en varm plass. F.eks Badgulv med varmekabler.

Så først nå at den var åpnet. Fjern plastdekselet sålenge du er sikker på du får satt den sammen igjen og ikke ødelegger noe. Vil heller ikke tro risen vil gjøre mye men skader jo ikke.
Sist endret av Sonic; 2. august 2012 kl. 16:54.
60%+ sprit pleier å funke, deretter la den tørke en dag eller to.
Jeg er "idioten" som blir omtalt i denne tråden. Telefonen er vasket og nå åpen, og jeg hadde tenkt å legge den i ukokt ris, siden vil fjerne vannet fort. Spørsmålet mitt er om jeg kan gjøre dette med hardwaren åpen, eller om jeg må skru på beskyttelsen.
Ville ikke stresset med å skru den på igjen, dumt å ødelegge en mobil til 4k fordi du ikke klarte å vente en dag ekstra. Drit i ris og la den ligge åpen på en varm plass, Minst 2 dager helst 3.
Den ligger nå med bakdekslet åpent, men med beskyttelsen på hardwaren på, i en rispose på baderomsgulvet. Jeg har planer om å vente 3-4 dager før jeg prøver å skru den på, som du sier er det kipt å ødelegge en så dyr mobil fordi jeg er litt utålmodig.
Du får høre på ITavisen
Sitat av Pagliacci Vis innlegg
60%+ sprit pleier å funke, deretter la den tørke en dag eller to.
Vis hele sitatet...
vanlig sprit etterlater seg et belegg på elektronikken som ikke er så jævlig digg...

tørk den, og rens med isopropanol (blå rens) til 99,- spenn fra Jernia.
Bedre å legge den i kokt ris Kanske med litt brunsaus og kjøttkaker ? Sånt at den fjerner suppesmaken /lol
Men ja hva slags suppe? Hvis det er blåbarsuppe er jo den fucked hvis det har kommet inn overalt.

Hvordan i allverden klarte du å miste den i suppen ? Man hører mye rart nå om dagen
Jeg var ferdig å lage mat og måtte ta med både suppa (Det var fiskesuppe BTW) og mobilen med høyttaler opp. Jeg skjønte jo det at jeg måtte gå to runder, jeg gikk først opp med suppa og la den på kommoden, og så gikk jeg ned for å hente mobilen /m høyttaler. Jeg tok de med opp og stoppet ved kommoden og la høyttaleren ned der før jo ombestemte meg og skulle legge den på skrivebordet isteden. Da datt den nedi suppa. Skjermen ble litt blurry, men jeg var raskt ute med å ta ut batteriet. Har åpnet den, og så ikke noe supperester inne i den.
Sitat av Srbija Vis innlegg
Hvordan i allverden klarte du å miste den i suppen ? Man hører mye rart nå om dagen
Vis hele sitatet...
Ikke mobb. Mistet selv telefonen opp i suppa til han som satt forsiden av meg engang vi var på resturant.

Til mitt forsvar så var vi ganske ... umm... sørpe dritings.
Eller jeg var iallefall.. Ah, minner...
Sist endret av Bombasa; 2. august 2012 kl. 18:40.
Var det hjemmelagd fiskesuppe? Det er digg det. Kan du komme med oppskriften?
Sitat av Taurean Vis innlegg
Var det hjemmelagd fiskesuppe? Det er digg det. Kan du komme med oppskriften?
Vis hele sitatet...
150 g laks
150 g hvit fisk, for eksempel torsk
12 stk blåskjell
1 stk kamskjell, eventuelt
1 dl fløte
1 stk løk
1 stk hvitløkfedd
1 stk gulrot
1 stk selleristang
1 ts rosmarin
1 ts frisk dill
3 ss friske urter, en eller flere av timian, oregano og gressløk
4 dl fiskekraft (gjerne vann og buljong)
smør til steking
1 stk samsung galaxy s3 (tilsettes rett før servering)
Sitat av Taurean Vis innlegg
Var det hjemmelagd fiskesuppe? Det er digg det. Kan du komme med oppskriften?
Vis hele sitatet...
LOL. Snakker om O.T. eller kanskje ikke. Uff. fiskesuppe må jo være noe av det verste man kunne miste telefonen i. Hvis man ikke får fjernet alt, så lukter det nok ikke så bra i ettertid.

Uansett. I slike tilfeller, så gjelder det å skylle telefonen så godt som mulig. Den blir svært våt innvending, og dette tar lang tid å få tørket. 2-3 dager mener jeg er alt for lite. En uke skader ikke. -Du har ikke full reiseforsikring som dekker skader i det det setter foten ut av døren da?
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
LOL. Snakker om O.T. eller kanskje ikke. Uff. fiskesuppe må jo være noe av det verste man kunne miste telefonen i. Hvis man ikke får fjernet alt, så lukter det nok ikke så bra i ettertid.
Vis hele sitatet...
Det er jo litt av sjarmen med forum da, å fullstendig snu en tråd på hodet! ^^ Det kan komme mye morsomt ut av det. Som nå, så fikk jeg og forhåpentligvis noen andre en litt bedre og sunnere inspirasjon til mat. ^^
Vær forsiktig når du renser med sprit / isopropanol, fukt er litt risky greier når det kommer til skjermen.

Vist fukt av noe slag, vann eller sprit sniker sik inn i lagene på skjermen, ja da skal det godt gjøres å tørke denne ut.
Denne fukten om den er fra sprit eller annet er slik at har den først kommet seg inn mellom glasset og skjermen så er den seig å få bort, da er det ebay neste for å finne erstatnings skjerm å bytte ut med.

Ville generelt ikke ha renset med vann, mye heller sprit eller isopropanol. Vann fra springen har alt for mye metaller og annet i seg. Er noe annet om det er snakk om destilert vann thou. Men bruk sprit du, husk å blåse rent med trykkluft.

Så kan du ha det hele i en pose med ukokt ris for å tørke ut restene.

Du kan gjerne ha all hw løst .. så lenge du blåser rent før du monterer den igjen. Faren er jo at noen riskorn kan lime seg fast på di små punktene som er fuktigest.

Lykke til med å de-suppefisere din SGS3
Har allerede vasket med springvann...
Sitat av iThenrik Vis innlegg
Har allerede vasket med springvann...
Vis hele sitatet...
au da ...

skaden hent da kanskje ... har du sprit eller isopropanol tilgjengelig så rens med det.
Det jeg fant på internett sa vask i vann, så jeg gjorde det...

Nå er planen å la den ligge i rundt en halv uke, kan gi dere det endelige resultatet når jeg prøver å skru den på.
Sitat av norboost Vis innlegg
150 g laks
150 g hvit fisk, for eksempel torsk
12 stk blåskjell
1 stk kamskjell, eventuelt
1 dl fløte
1 stk løk
1 stk hvitløkfedd
1 stk gulrot
1 stk selleristang
1 ts rosmarin
1 ts frisk dill
3 ss friske urter, en eller flere av timian, oregano og gressløk
4 dl fiskekraft (gjerne vann og buljong)
smør til steking
1 stk samsung galaxy s3 (tilsettes rett før servering)
Vis hele sitatet...
I lol'd

On topic: 12 timer i komfyren på 50-65 grader med komfyrdøra på gløtt funker. Jeg reddet en nokia med dette etter den hadde svømt i dass.
Sitat av totaltkaos Vis innlegg
I lol'd

On topic: 12 timer i komfyren på 50-65 grader med komfyrdøra på gløtt funker. Jeg reddet en nokia med dette etter den hadde svømt i dass.
Vis hele sitatet...
Jeg har mistet to telefoner i toalettet. (Ikke ha mobilen i lomma når man skal på do)
Kastet dem begge. Det var alt for lite fristende å bruke dem igjen.
Sist endret av Fuzzybossen; 2. august 2012 kl. 21:25.
http://youtu.be/Jf7jCMFu56A
Mobilen funker! Takk for all hjelp jeg fikk her
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Jeg har mistet to telefoner i toalettet. (Ikke ha mobilen i lomma når man skal på do)
Kastet dem begge. Det var alt for lite fristende å bruke dem igjen.
Vis hele sitatet...
Hehe, husker jeg mista min ganske så ny sony ericsson walkman mobil i dass SAMTIDIG som jeg sto å pissa. Og dette var en dag etter jeg hadde kjøpt'nxD
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Fant en grei "oppskrift" dersom uhellet skulle være ute: http://ellaroimport.no/hvordan-redde-en-vat-mobil/

Har ikke selv opplevd dette, men samboeren min hadde en artig en. Hun hadde hettegenser med lomme foran og skulle skylle ned etter seg så glapp mobilen ned i dass og ble skylt ned! hehe. Da hjelper ingen guider vil jeg tro

Sitat av flushy82 Vis innlegg
Fant en grei "oppskrift" dersom uhellet skulle være ute: http://ellaroimport.no/hvordan-redde-en-vat-mobil/

Har ikke selv opplevd dette, men samboeren min hadde en artig en. Hun hadde hettegenser med lomme foran og skulle skylle ned etter seg så glapp mobilen ned i dass og ble skylt ned! hehe. Da hjelper ingen guider vil jeg tro
Vis hele sitatet...
uups så at det var en litt gammel tråd nå
Gammel tråd ja, men om noen andre mister mobilen i middagen sin og skal skylle den, så bruk rent vann. Nei, ikke springvann, det inneholder masse ekle ting som kan lede strøm.

Helt ren H2O som du får kjøpt på apoteket leder ikke strøm.
Sitat av EnPoseBananer Vis innlegg
Gammel tråd ja, men om noen andre mister mobilen i middagen sin og skal skylle den, så bruk rent vann. Nei, ikke springvann, det inneholder masse ekle ting som kan lede strøm.

Helt ren H2O som du får kjøpt på apoteket leder ikke strøm.
Vis hele sitatet...
Man lar mobilen tørke helt før man setter batteriet i da.
Ser at mange her har mista mobilen i dass da dem pisser, skjønner ikke at det er mulig, det har aldri skjedd meg.. Derimot, å spy full underbuka si mens man sitter å driter. Det er kjipt ass, hater når det skjer.. Min unnskyldning er at jeg var 16 år og sørpe dritings, tror tilogmed jeg slapp unna.