Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 825
Den undervurderte
Hei, jeg skal være dj i dag, og da jeg skulle til å brenne cd'er, fikk jeg blue screen, og nå vil ikke OS'et starte.. er win7 og det står: "DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISC AND PRESS ENTER" Wat to do? Er fucked hvis ikke jeg får den fikset....!
Bootet du med den brente CDn inni? Enkel løsning på problemet kan være å ta ut CDn og forsøke å boote på nytt.

...men det kan virke som at harddisken din er ødelagt
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Kan være harddisken som har streiket, sannsynligvis må du enten skaffe ny eller formatere.. Men, trenger ikke være dette. Prøvd å gå i bios og resette til default?
DayZ Proff
Benjy's Avatar
prøv og boote uten cd

Edit; NINJAed
Sist endret av Benjy; 28. juni 2012 kl. 16:29.
Den undervurderte
Trådstarter
Koblet av cd-rommet for det virket suspekt.. fortsatt ingen forskjell.. kan ikke være ødelagt, da går jeg i et hjørne å griner
Why? Du har da vel ikke uerstattelig musikk/lignende på os-disken i en pc? Sett deg på en annen maskin på nettverket / lån en laptop og brenn ut musikken.

Feilmeldingen høres ut som en disk som har takka for seg.
Sist endret av norboost; 28. juni 2012 kl. 16:30.
Den undervurderte
Trådstarter
Sitat av Benjy Vis innlegg
prøv og boote uten cd

Edit; NINJAed
Vis hele sitatet...
Uaktuelt... går i mot alle mine prinsipper....

Sitat av norboost Vis innlegg
Why? Du har da vel ikke uerstattelig musikk/lignende på os-disken i en pc? Sett deg på en annen maskin på nettverket / lån en laptop og brenn ut musikken.

Feilmeldingen høres ut som en disk som har takka for seg.
Vis hele sitatet...
Fack.. dette er 2tb disken frs wd med os og musikk...
Skaff deg en Win7 cd og boot opp med den. Bruk recovery tool og kryss fingrene. Om det er noen boot filer som er korrupte så kan det kanskje berges.
Da får du gjøre som bishop sier ja, enten det eller ta ut disken, sett den i en annen pc og hent ut filene du trenger.

Neste gang du er på nett bestiller du deg i hvert fall en nas-boks med to disker der du får speilet data. Også kan du i tillegg skrive deg på en online backupløsning hvis ALT går åt skogen. Koster deg 500kr i året ish for off-site backup, det må det da være verdt.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Enkleste er å laste ned ubcd og boote opp med det og sjekke diskene eller så kan du laste ned puppy linux og boote med det og se om du ikke finner harddiskene
Sitat av morfen94 Vis innlegg
Uaktuelt... går i mot alle mine prinsipper....



Fack.. dette er 2tb disken frs wd med os og musikk...
Vis hele sitatet...
Så du nekter å ta ut CDen fra maskinen (noe personen potensielt mener kan løse problemet) på grunn av at det går mot alle dine prinsipper?
glhfqq