Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1406
Hei,

Reiser til andre siden av verden om er par uker og trenger en spesiell programvare som kan fungere over Internett.

Jeg må kunne logge på min egen pc her i Norge fra en annen PC i et annet land, jeg må også kunne styre, gå på Internett, betale regninger og veldig gjerne også slå på/av pcen (i tilfelle strømmen går etc).

Finnes det noe liknende?

Takker
Logmein, rdp vnc +WakeOnLan.
Trådstarter
WOL er bare på samme nettverk, jeg snakker om å koble til fra et annet land.
Teamviewer!

Det vil dog ikke kunne slå pcen din av og på, men du kan la den stå låst (windows tast + L), så er det bare å skrive inn passord hver gang du skal bruke den.
Sist endret av Frityrgryta; 1. juli 2012 kl. 23:45.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Kan du ikke få WOL til å funke fra utsiden? Mente og ha lest noe om det en gang.
Sitat av CT705 Vis innlegg
WOL er bare på samme nettverk, jeg snakker om å koble til fra et annet land.
Vis hele sitatet...
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Kan du ikke få WOL til å funke fra utsiden? Mente og ha lest noe om det en gang.
Vis hele sitatet...
Jo det kan du

Med Logmein så er det wol på web-clienten.
Logmein.com har WOL, MEN du må ha annen pc med logmein.com i sammenett for at det skal funke.
Men om strømmen går og du ikke er der for og starte den på nytt så kan du bare sett opp "AC Power Loss State" eller noe i Biosen din. Hva dette er kan du goolge.
Teamviewer... Så slipper man logmein, og man slipper ekkel webinterface. Teamviwer gjør det enkelt, gratis og kjapt.
og wtf1337 har en god ide til hvordan pcen kan gjenopprettes ved et eventuelt strømbrudd.
Du er klar over at du på ha internett for å bruke disse tjenestene ja? Siden du skriver: Gå på internett .
Om du bruker TeamViewer, husk å sette et fast passord i TeamViewer. Tror det vanligvis genereres et nytt passord for hver gang, så uten et fast passord på PC'en du skal inn på, vil det ikke fungere. Dette kan du gjøre i innstillingene til TeamViewer
Sitat av SvampebobFTW Vis innlegg
Du er klar over at du på ha internett for å bruke disse tjenestene ja? Siden du skriver: Gå på internett .
Vis hele sitatet...
Skal sikkert bruke hjemmemaskinen via nett slik at han har norsk IP.