Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 785
Hei, det jeg trenger hjelp med er å kunne åpne bare array 'melding' og endre bare 'melding' i fopen slik at folk kan endre det de vil. Altså hvordan er det mulig å bare endre informasjonen i en array? Jeg trenger virkelig dette, og en annen ting er hvordan (om det er mulig) å legge til visninger inn i en array som endrer innholdet når en ny klient har besøkt? Har søkt rundt på google uten noe serlig hjelp.

Array:

HTML-kode

<?  $id = array('ip' => '127.0.0.1', 'navn' => 'Navn', 'mail' => 'emailher@gmail.com', 'dato' => '8. Juni 2012', 'melding' => 'Tekst her. ', 'filnand' => 'wenptvive', 'teksttype' => '', 'tittel' => 'Velkommen',);
Takk.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
"endre bare melding i fopen" gir veldig lite mening for meg.
Last inn fil, gjør endringer, lagre fil. PHP har vel sikkert egen funksjonalitet for å serialisere arrays osv. til filer?
Det jeg vil er å endre bare en array om gangen som i dette tilfeller er kalt for 'melding' i fopen.
Jeg mistenker at du har misforstått et eller annet grunnleggende, men når du registrerer en array slik du gjør i førsteposten, bindest verdiene til den nøkkelen du angir. Ønsker du bare å referere til verdien i «melding», benytter du variabelen $id['melding'].
Sitat av Kyrios Vis innlegg
Ønsker du bare å referere til verdien i «melding», benytter du variabelen $id['melding'].
Vis hele sitatet...
Jeg vet hvordan jeg referer til en variabel. Men det jeg ønsker er en måte å endre innholdet av variabelen $id['melding'] i for eksempel en textarea tag med en fopen funksjon.
Jeg vet også hvordan du får tak i et helt dokument med fopen, men det hjelper ikke meg så mye.
Er dette mulig? Og om hvordan gjør jeg det?
Du må forklare litt bedre hva du ønsker. Forklar gjerne hele problemstillingen, for det er som regel flere måter å løse et problem på.

Siden du drar inn fopen regner jeg med at du skriver til fil? Hva skriver du? Hvordan skriver du det? Det er jo helt umulig å hjelpe deg med den lille, kryptiske beskrivelsen du legger ved.
Deklarere en ny verdi på den verdien i arrayen du skal endre? det endrer verdien..?