Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1334
[b]Melding fra EasySMS[b]
Tjenesten er dessverre blitt stengt pågrunn av misbruk. Vi jobber i herdig med å finne en løsning på problemene, men kan ikke love noen snarlig løsning. Viva Technologies beklager dette sterkt og håper at dere som bruker vil være tålmodige.
[18:02:49] <madbertha> Bedrifter og flittige brukere av EasySMS kan inngå avtale med Viva og få sendt SMS til reduserte gjennom spesialversjoner av våre applikasjoner.

Viva Technologies
Vis hele sitatet...
Vil dette si at det er slutten på x antall gratise SMSr ?
jepp fikk meldingen selv nettop, hold på å begynne å grine.
argh! Jeg som faktisk brukte den tjenesten på lovlig vis...
Faen for noe dritt!! , finnes det et alternativ?
har du telenor, så har du jo 30 gratis i mnd på websiden deres...
cavey, har du et tomt kort har du uendelig gratis meldinger på websiden deres..
Jeg har sendt ca 100 mld på lovlig vis, og ca 2000 mld på ulovlig, skjønner at dem taper på det
improbable
Gusto's Avatar
DonorAdministrator
HanZen: Les nyhetsreglene før du foreslår nyhet.

- Ikke bruke quotes
- Nyheten skal være skrevet av deg selv (dvs ingen saksing)
- Ikke slutte nyheten med et spørsmål slik som du gjorde. En nyhet er til informasjon.

Jeg flytter denne til mobilforumet.
det jeg har vært litt bekymret for i det siste, er tanken på at viva kanskje sitter der med en logg, ikke bare over alle mld'er som er blitt sendt, men også over hvem som faktisk har betalt for tjenesten og ikke. Og kanskje det nettopp er det viva nå som easysms er nede bruker tiden sin på, finne ut hvem som har snytt på tjenesten dems, for så fakturere oss for ubetalte sms...
skjønner ikke hvorfor det skulle være noe problem for dem å gjennomføre men...

... er kanskje bare jeg som er litt paranoid (?)
Tror ikke dem har lov til og gjøre det.
For siden det er jo deres feil at dem ikke har lagt inn noe sikkerhet så det ikke går hvis du ikke penger på kortet..

Men jeg er ikke sikker..
Opprinnelig postet av andjoha
det jeg har vært litt bekymret for i det siste, er tanken på at viva kanskje sitter der med en logg, ikke bare over alle mld'er som er blitt sendt, men også over hvem som faktisk har betalt for tjenesten og ikke. Og kanskje det nettopp er det viva nå som easysms er nede bruker tiden sin på, finne ut hvem som har snytt på tjenesten dems, for så fakturere oss for ubetalte sms...
skjønner ikke hvorfor det skulle være noe problem for dem å gjennomføre men...

... er kanskje bare jeg som er litt paranoid (?)
Vis hele sitatet...
Det er til slike ting uregistrerte Netcom kontantkort kommer til nytte. Eneste måten de kan spore meg opp på er å finne nummeret, og få Netcom til å finne ut hvor mobilen som har brukt sim-kortet befinner seg. Så vidt meg bekjent gjøres det kun i alvorlige politisaker som f.eks drapssaker.
Hvor mye arbeid tror ikke du det kommer til å bli andjoha? En del ja...Tror nokk dere får ta å regge dere på NetCom eller Telenord sine medlemssider og på Eurobate og kansje kjøpe et ring kontantkort i ny og ne i steden for
Djezus ass. Selvfølgelig gjør de ikke noe slikt. For å spore en IP-adresse må de sende inn en skriftlig anmeldelse til politiet for hver eneste forbrytelse, og i tillegg må politiet vurdere bevisene og saken så alvorlig at de i det hele tatt gidder å gjøre noe med det.

EasySMS er bare gått av "luften" for å oppgradere sikkerhetssystemene sine, samt for å utarbeide en annen forretningsmodell. Det høres ut som en dårlig business-ide å la folk sende gratis sms
Før tjeneste ble steng hadde jeg faktisk sendt litt over 6000 meldinger fra EasySMS, og ikke betalt for en av dem.
Men jeg var veldig forsiktig før jeg begynte å bruke det programmet. Leste gjennom alt dem hadde skrevet og trakk den konklusjonen om at det ikke var noe ulovlig å bruke hvis man ikke hadde penger på kortet.

cavey: telenormobil.no du mener?


Synd at EasySMS gikk ned ja.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Igjen? det står at jeg kan ikke sende mer før de har fått betaling tilsendt... står -1 på kontoen
de har vel skjønt hva de måtte gjøre for å stoppe det..
Det virket det igjen!

ble litt skremt... tok en time få å få "denne meldingen kostet 10kr" meldingen.
Tihi... Funker allikevel...

Men folkens, jeg foreslår at vi ikke forteller dette til flere enn nødvendig. La oss stoppe spredningen om dette EasySMS trikset, slik at misbruket ikke blir sååå enormt. Det fører bare til at ingen får utnytte det.
Jo, lykke til med det..
http://freesms.no/

Gratis sms så mye du vil, men helst ikke misbruk denne tjenesten for de har skrevet at det er ca. 180 meldinger i månden du har lov til å sende. Misbruk vil føre til regestrering (og kanskje det ikke blir gratis lenger).

Edit: Var visst kun 4 meldinger pr. nummer.
Sist endret av sagn_jdi; 5. desember 2003 kl. 22:39.