Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2647
Helt uten videre skrudde telefonen min seg av isted under en samtale. Er den nyeste sony xperia. Er batteri på den og har ikke mistet den i bakken, så skjønner ikke hva som er problemet..får den ikke på uansett hva jeg gjør.
Prøvd å ta ut og inn batteriet for så å prøve?
går ikke ann å få ut batteriet
Dersom det ikke funker å ta inn/ut batteriet, ser det ut til at du desverre må utføre en "Hard reset" som sletter alt på mobilen...

Har du forresten prøvd å koble til strøm uten batteriet?

1. turn off the phone
2. Hold both right and left buttons (the ones right under the screen, dont know the name)
3. press power button, while still holding the others
Vis hele sitatet...
Kilde.

Sitat av Wonderland Vis innlegg
går ikke ann å få ut batteriet
Vis hele sitatet...
Hvilken model har du? Sånn spesifikt? Står det noe "model no:" på den noe sted?
Sist endret av Turbolego; 8. mai 2012 kl. 20:55.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Dersom det ikke funker å ta inn/ut batteriet, ser det ut til at du desverre må utføre en "Hard reset" som sletter alt på mobilen...

Har du forresten prøvd å koble til strøm uten batteriet?


Kilde.



Hvilken model har du? Sånn spesifikt? Står det noe "model no:" på den noe sted?
Vis hele sitatet...

Går ikke ann å få batteriet ut av telefonen. Hmm nei ikke som jeg kan se..
Du kan prøve å tvinge en restart, volum opp + power knappen i 5-10 sek.
Sitat av Wonderland Vis innlegg
Går ikke ann å få batteriet ut av telefonen. Hmm nei ikke som jeg kan se..
Vis hele sitatet...
Har du fortsatt esken den kom i?
Bruker å stå gøye ting som "model no:" på den...
(Ikke post IMEI nummeret her btw.)
Han har Xperia S.
Sitat av skifyr123 Vis innlegg
Du kan prøve å tvinge en restart, volum opp + power knappen i 5-10 sek.
Vis hele sitatet...
jaaaa, det funket! tuusen takk
Sitat av skifyr123 Vis innlegg
Du kan prøve å tvinge en restart, volum opp + power knappen i 5-10 sek.
Vis hele sitatet...
kult! hvor fant du den løsningen?
Leste på en side at xperia ikkje hadde "soft reset", bare "hard reset"...
Leste kanskje på feil xperia?
Xperia S har hard reset mode som alle andre telefoner.
Volume knapp opp + powerknapp i 10 sekunder
Sitat av Poppee Vis innlegg
Xperia S har hard reset mode som alle andre telefoner.
Volume knapp opp + powerknapp i 10 sekunder
Vis hele sitatet...
Greit å merke for videre referanse at HTC og Samsung generelt sett bruker Volum ned + powerknapp i 10 sekunder.
Det kan hen at batteriet har blitt fuktig og da er batteriet død.
Har hatt to mobiler som har vært sånn dessverre

Anbefales å kjøp nye
Sitat av doleeribyen Vis innlegg
Det kan hen at batteriet har blitt fuktig og da er batteriet død.
Har hatt to mobiler som har vært sånn dessverre

Anbefales å kjøp nye
Vis hele sitatet...
Du anbefaler en fyr som har fikset mobilen sin på noe du antar ut i fra lite info at han skal kjøpe nytt batteri han må ødelegge mobilen for å få plass til?
Litt sånn der offtopic, håper det er greit siden TS har fått den hjelpen han trengte...

Turbolego, hvorfor skal en ikke poste imei her? Evt andre plasser, seff.
Sitat av Bompi Bjørn Vis innlegg
Litt sånn der offtopic, håper det er greit siden TS har fått den hjelpen han trengte...

Turbolego, hvorfor skal en ikke poste imei her? Evt andre plasser, seff.
Vis hele sitatet...
Sikkerhet, les om dette her: cellphoneforums.net - Is it bad to give out your IMEI number?

Essensielt er IMEI nummeret som personnummeret ditt, og burde ikkje ligge offentlig tilgjengelig for noen å missbruke.
Hele det innlegget der kan jeg glatt avskrive som rent bull, iaf her i Norge.

Eneste det er lite snev av sannhet i var den biten med at folk kan melde den stjålet. Her i landet MÅ en vise fram kvittering på at det vitterlig er din egen telefon det gjelder før den blir sperret i det europeiske registret for slike imeier.

Det villeste noen kan gjøre her hjemme er å låse den opp for deg, og det gjelder kun iPhone.

Motbevis meg gjerne, vil være meg en glede=) Mitt imei er: 355944043047828. Telenorlåst N8.

Det er ikke bestandig sant det en leser på interweb
Sitat av Bompi Bjørn Vis innlegg
Hele det innlegget der kan jeg glatt avskrive som rent bull, iaf her i Norge.

Eneste det er lite snev av sannhet i var den biten med at folk kan melde den stjålet. Her i landet MÅ en vise fram kvittering på at det vitterlig er din egen telefon det gjelder før den blir sperret i det europeiske registret for slike imeier.

Det villeste noen kan gjøre her hjemme er å låse den opp for deg, og det gjelder kun iPhone.

Motbevis meg gjerne, vil være meg en glede=) Mitt imei er: 355944043047828. Telenorlåst N8.

Det er ikke bestandig sant det en leser på interweb
Vis hele sitatet...
Hva med personer som stjeler en telefon og som kjøper en billig telefon fra clas ohlson til 350 spenn, cash, og deretter kopierer IMEI-nummeret fra clas ohlson telefonen til den stjålne telefonen?

Omtrendt som å bytte skilter på to biler?

Du tenker ikke over at det kanskje kan være et problem for deg, om noen bruker din IMEI på en stjålet telefon, og selger den videre på finn?

Eller bruker ditt IMEI nummer på en telefon som brukes til f.eks. narkohandel?
Det med clash telefonen ser jeg ikke hvordan kan skade meg.. Jeg har jo allerede mista den telefonen

Hvordan kan det at noen selger en tlf med mitt imei bli mitt problem? Jeg har da vitterlig den telefonen i lomma om snuten spør. Om det var sånn du tenkte?

Det er her SIM-kort kommer inn i bildet, det er det som stopper narkohandelen å bli mitt problem. For at det skal bli en utfordring overhode, så må min tlf droppe av nett samtidig som den klona telefonen må logge seg på en basestasjon i min umiddelbare nærhet. Oddsen for det er vel noe alla at Niburu eksisterer.

Og med det at innlegget var bull ble litt feil, sikta til tråden du lenka til-.-

Det kan ikke skade å gi bort imei på interweb, det kan bare ikke det.



Er dette en diskusjon verdt egen tråd?
Sist endret av Bompi Bjørn; 9. mai 2012 kl. 02:24. Grunn: ny tråd?
Sitat av Bompi Bjørn Vis innlegg
Det kan ikke skade å gi bort imei på interweb, det kan bare ikke det.



Er dette en diskusjon verdt egen tråd?
Vis hele sitatet...


IMEI er en unik "identifyer" som går forbi produktnr. og serienummer. Disse unike identifyerene er som din egen DNA kode eller Personnummer, å så med alle andre unike identifyer så kan dem missbrukes.

Vist noen får tak i IMEIèn din så er det jo ingen sak for dem å utgo seg for å være deg eller å overvåke deg. Å utgi seg for å være noen andre enn seg selv ( se identitets tyveri, forbudt i følge norsk lov ).

Desverre er det slik at mange vet ikke om at slike "enkle" ting som en IMEI kan føre til slike ting, så dem kan da regne dem som en smule naive ( mener ikke noe offemce her ), men det er jo ikke alle som er freaks og vet alt slik som at en IMEI kan ha så stor betydning. Værre blir det jo vist personen er svært opptatt av sin personsikkerhet, men vet ikke viktigheten av en IMEI. Så følgende råd bør da alltid være at på en mobil så er det bare du og din teleoperatør som trenger å vite IMEI, alle andre som lurer på om å få vite slike ting kan regnes som skumle, fordi hva skal dem med IMEI når det for dem kun kan brukes i det øyemed at dem skal forsøke å utgi seg for å være deg ?

Jeg synes derfor at å oppgi IMEI er som å gi fra seg personnummeret til en vildt fremmend. Enda til måten personnummer genereres på er latterlig etter dagens standar.
I toppen på minijack er der en reset knapp.. trykk inn denne i 10 sekunder.
Av beste sort!
Kålroten's Avatar
Sitat av Bompi Bjørn Vis innlegg
Hele det innlegget der kan jeg glatt avskrive som rent bull, iaf her i Norge.

Eneste det er lite snev av sannhet i var den biten med at folk kan melde den stjålet. Her i landet MÅ en vise fram kvittering på at det vitterlig er din egen telefon det gjelder før den blir sperret i det europeiske registret for slike imeier.

Det villeste noen kan gjøre her hjemme er å låse den opp for deg, og det gjelder kun iPhone.

Motbevis meg gjerne, vil være meg en glede=) Mitt imei er: 355944043047828. Telenorlåst N8.

Det er ikke bestandig sant det en leser på interweb
Vis hele sitatet...
Nokia Symbian mobil hehe... not going back there!
Sist endret av Kålroten; 9. mai 2012 kl. 09:09.
Sitat av Bompi Bjørn Vis innlegg
Hele det innlegget der kan jeg glatt avskrive som rent bull, iaf her i Norge.

Eneste det er lite snev av sannhet i var den biten med at folk kan melde den stjålet. Her i landet MÅ en vise fram kvittering på at det vitterlig er din egen telefon det gjelder før den blir sperret i det europeiske registret for slike imeier.

Det villeste noen kan gjøre her hjemme er å låse den opp for deg, og det gjelder kun iPhone.

Motbevis meg gjerne, vil være meg en glede=) Mitt imei er: 355944043047828. Telenorlåst N8.

Det er ikke bestandig sant det en leser på interweb
Vis hele sitatet...
opplåsingskoden din er her forresten.

Sitat av Telenor
Du har kun 5 forsøk på å taste riktig kode.

Start mobiltelefonen uten SIM-kort.
Tast: #pw+990063044257026+4#
I det du trykker på den siste # tasten i låsekoden vil telefonen restarte.
Tast: #pw+802638082637178+1#

Mobiltelefonen er nå låst opp og er klart til bruk for SIM-kort fra alle operatører
Vis hele sitatet...
da er ikke den telenor låst lenger. ;D
Sist endret av juzz; 9. mai 2012 kl. 09:18.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av juzz Vis innlegg
da er ikke den telenor låst lenger. ;D
Vis hele sitatet...
må du ikke fysisk bruke den telefonen det gjelder for å faktisk åpne den? Greit nok du kan bestille "manualen" for å åpne telefonen med IMEI-nr, men du har vel strengt tatt ikke åpnet telefonen enda.
Han mente nok at om han følger den instruksen vil ikke telefonen være låst lengre.
Sist endret av Rellativ; 22. mai 2012 kl. 23:40.