Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 608
Hei, legger meg på hoggestabben med komponentene jeg lurer på å gå for. Behovet er muligheter for bilderedigering over minimum to skjermer, enkel spilling og litt medieavspilling, da type video (HD) og musikk.. Har også et ønske om at maskinen ved normal bruk skal være relativt stillegående. Er det noen av viftene dere umiddelbart tenker bør byttes ut her? feks på prosessoren?

http://www.komplett.no/k/cart.aspx?m...ListId=1083146

Alle innspill/kommentarer mottas med takk
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Du må nok først legge ut en handlevogn med innhold
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Standardkjøleren som medfølger CPU er ikke akkurat kjent for sin diskresjon. Denne lille saken holder et mye lavere støynivå og senker dessuten temperaturen oppimot flere hakk.

Ellers ville jeg valgt en annen SSD. Crucial M4 er et svært godt valg. Det er mange som har et uproblematisk forhold til OCZ Agility også, men det har vært og er fremdeles mye tull med SandForce-kontrolleren. En firmwareoppdatering skal visstnok fikse det meste, men når anerkjente Crucial M4 koster like mye og attpåtil er 16GB større så er det ikke mye å lure på i mine øyne.

Resten ser fint ut. Litt usikker på støynivået på skjermkortet og PSU dog. Tviler likevel sterkt på at du vil plages.
Trådstarter
Sitat av 83leo Vis innlegg
Standardkjøleren som medfølger CPU er ikke akkurat kjent for sin diskresjon. Denne lille saken holder et mye lavere støynivå og senker dessuten temperaturen oppimot flere hakk.

Ellers ville jeg valgt en annen SSD. Crucial M4 er et svært godt valg. Det er mange som har et uproblematisk forhold til OCZ Agility også, men det har vært og er fremdeles mye tull med SandForce-kontrolleren. En firmwareoppdatering skal visstnok fikse det meste, men når anerkjente Crucial M4 koster like mye og attpåtil er 16GB større så er det ikke mye å lure på i mine øyne.

Resten ser fint ut. Litt usikker på støynivået på skjermkortet og PSU dog. Tviler likevel sterkt på at du vil plages.
Vis hele sitatet...
Takk for tips om vifta på CPUen, hadde en mistanke om dette... støynivået på skjermkortet mener jeg har blitt testet som ganske bra, PSUen er jeg derimot ganske blank på.
Sist endret av Murdoc; 18. mai 2012 kl. 15:17.