Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 1277
Hej igen, jeg har tænkt meget over produktionen af BaO2, som skulle være det kraftigeste FP iltningsmiddel.. (: altså med magnesium pulver, ved ikke hvordan det vil gå med aluminium?

Men har fundet nogen forskellige ting.. først
MnO2 + Ba(NO3)2 = BaO2 + MnNO3
har ikke forstand på hvordan mangan binder sig, og det ikke balanceret, bare for at vise om ikke det kunne være en mulighed? og så fandt jeg også noget på en side om hvordan det rent faktisk laves..

http://www.springerlink.com/content/j05464r3280n1656/

''1. By reacting hydroxides of alkaline-earth metals with H2O2 vapor (85% H2O2) at different temperatures, the authors obtained the following compounds: BaO2, BaO2 · H2O2, BaO2 · 2H2O2, SrO2, SrO2 · H2O2, SrO2 · 2H2O2. By reacting CaO2 · 8H2O with gaseous hydrogen peroxide, the monoperoxyhydrate CaO2 · H2O2 was obtained.

2. With the same composition of the gas phase, as the temperature decreases, formation of MO2 · H2O2 precedes that of MO2 · 2H2O2; this indicates that the hydrogen bond in MO2 · H2O2 is stronger than in MO2 · 2H2O2 and much stronger than in MO2 · 8H2O. By changing the temperature and the gas-phase composition, we can obtain the peroxide compounds which are formed in an H2O2 solution.

3. This method enables us to obtain peroxide compounds rapidly (10–20 min) and also free of mother liquor.''

Ud fra hvad jeg kan forstå står der at de tager BaOH og reagerer med 85% H2O2 dampe, og højest sandsynligt under en relativ høj temperatur.. Som jo så altså danner BaO2

Egentligt skulle det ikke være så svært, eftersom H2O2 faktisk KAN ''koges'' ned til højere koncentration, bare temperaturen er lav nok.
hvis der er nogen der ikke ved det, så ja det kom også meget bag på mig..

Ud over det så skal det lige siges at bare BaO2 uden magnesium skulle være meget ustabilt bare i sig selv, men hvis man vil prøve det ultimative indenfor deflagrationer skulle BaO2 være det højeste man kan komme uden noget atomsprængstof eller overdrevent advancerede kemikalier (:

Ville gerne have linket til en video på youtube, men enten blev videoen fjernet, eller så blev brugeren.. ):