Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  81 5815
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Coca-Cola...

Legge til, før noen sier noe, at jeg sikkert drakk 2-4 liter hver eneste dag. Klarte ikke la være. Drakk og drakk - fikk enorm hodepine når jeg mangla cola. Starta dagen med cola og avslutta dagen med cola. Kjente på kroppen min hvor ille dette var. Skjelven og svimmel ofte.. Spesielt svimmel.
Noen velger vel å tro det er enkelt, men jeg følte det som en sterk avhengighet.
Har holdt på sånn over lang tid.. Er glad jeg har slutta nå.
Vis hele sitatet...
da kan du bare tenke deg hvordan nikotin avhengige føler seg!

Sitat av KultNick Vis innlegg
Lillebroren din har all grunn til å være redd for at mamma skal dø, siden røyking fort kan føre til en tidlig død. Ser ikke noe galt med å opplyse om dette.
Vis hele sitatet...
litt sykt at det skal gå utover ungen og kansje gi han psykiske problemer og kansje fucke opp huet hans fordi morra ikke kan slutte og røyke? syns du ikke?

hvis du har fått beskjed om at morra di kansje dør, hvordan hadde du følt deg? tenk deg en liten unge på(la oss si) 6 år. kidden kan bli totalt ødelagt! unger har ikke godt av og være bekymret på den måten!
Sist endret av StålSkuff; 31. januar 2012 kl. 22:02.
Sitat av StålSkuff Vis innlegg
da kan du bare tenke deg hvordan nikotin avhengige føler seg!
Vis hele sitatet...
Nei, kan egentlig ikke tenke meg det er så mye verre. Hvis man vil legge ifra seg en avhengighet så klarer man det. Her mener jeg mye handler om vilje.
Ikke skyt meg
Når vi har et offentlig helsevesen synes jeg det bare er på plass at de driver folkeopplysning får å minimere skader og utgifter.
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Nei, kan egentlig ikke tenke meg det er så mye verre. Hvis man vil legge ifra seg en avhengighet så klarer man det. Her mener jeg mye handler om vilje.
Ikke skyt meg
Vis hele sitatet...
har ikke gønner på meg så det skal du ikke frykte.

men mener du at det og være avhengig av brus kan sammenlignes meg og være avhengig av heroin?
Sitat av StålSkuff Vis innlegg
litt sykt at det skal gå utover ungen og kansje gi han psykiske problemer og kansje fucke opp huet hans fordi morra ikke kan slutte og røyke? syns du ikke?

hvis du har fått beskjed om at morra di kansje dør, hvordan hadde du følt deg? tenk deg en liten unge på(la oss si) 6 år. kidden kan bli totalt ødelagt! unger har ikke godt av og være bekymret på den måten!
Vis hele sitatet...
Litt sykt at mora påfører ungen all den bekymringen med å røyke.

Skylapper er ingen god løsning, skal man lure barnet til å tro at det ikke er farlig å røyke?
Sitat av reklame Vis innlegg
Gud vet hvor mye skattepenger vi bruker på helseproblemene som er av røyking.
Vis hele sitatet...
Gud vet hvor mye skattepenger vi drar inn på røyking.



Edit: Trekker tilbake den kommentaren. Las innlegget til Mith.
Sist endret av McHoover; 31. januar 2012 kl. 22:17.
Sitat av StålSkuff Vis innlegg
har ikke gønner på meg så det skal du ikke frykte.

men mener du at det og være avhengig av brus kan sammenlignes meg og være avhengig av heroin?
Vis hele sitatet...
Her snakker ikke vi om tunge rusmidler. Vi snakker om nikotin, sukker og koffein. Helt ærlig tror jeg ikke koffeinavhengighet er så mye bedre enn nikotinavhengighet.
Hodepine er faktisk en jævlig god grunn for å gi etter. Spesielt når det konstant er som en hammer slår i hodet ditt i 14 dager
Sist endret av Life Goes On; 31. januar 2012 kl. 22:15.
Hvorfor er det greit når det er kampanjer for: Bilbelte, fartsgrensen, ernæring, alkoholkonsum, trening. Men helt galt når det er mot røyking?
Sitat av KultNick Vis innlegg
Litt sykt at mora påfører ungen all den bekymringen med å røyke.

Skylapper er ingen god løsning, skal man lure barnet til å tro at det ikke er farlig å røyke?
Vis hele sitatet...
litt sykt at ungen skal få vite akuratt det da. det man ikke vet har men ikke vondt av, eller noe sånt?

er som tanta mi det, til jul nå så fikk hu nesten ikke tak i juletre. sa det til ungene og de ble såklart lei seg fordi de ville ha juletre. det ødela 2 dager(20-22 des.) for ungene helt unødvendig helt til unkelen min kom og lempa det treet inn i stua hennes.

er det nødvendig og gi ungene unødvendig bekymring mener du? og bare ødelegge barndommen til ungene?


Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Her snakker ikke vi om tunge rusmidler. Vi snakker om nikotin, sukker og koffein. Helt ærlig tror jeg ikke koffeinavhengighet er så mye bedre enn nikotinavhengighet.
Hodepine er faktisk en jævlig god grunn for å gi etter. Spesielt når det konstant er som en hammer slår i hodet ditt i 14 dager
Vis hele sitatet...
du har vell ikke migrene eller har vondt i hodet ellers eller?
ivertfall så kan du gange hodepinen med 10. så har du nikotin avhengighet


Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Hvorfor er det greit når det er kampanjer for: Bilbelte, fartsgrensen, ernæring, alkoholkonsum, trening. Men helt galt når det er mot røyking?
Vis hele sitatet...
fordi ingen er avhengig av og ikke bruke bilbelte eller bryte fartsgrensen?

og ingen har sagt at det er greit heller. men det er fortsatt plagsomt
Sist endret av StålSkuff; 31. januar 2012 kl. 22:19.
Sitat av StålSkuff Vis innlegg
du har vell ikke migrene eller har vondt i hodet ellers eller?
ivertfall så kan du gange hodepinen med 10. så har du nikotin avhengighet
Vis hele sitatet...
nei, har ikke hodepine til vanlig. Aner ikke hvordan migrene føles.
Slutt å se på tv, last ned det du vil se isteden. Eller se på kanalens hjemmeside, ofte finner du programmene der.

Ha med deg kontrollen i hjemmet og trykk på "MUTE" når reklamen kommer.

Det verste som finnes er reklame.
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
nei, har ikke hodepine til vanlig. Aner ikke hvordan migrene føles.
Vis hele sitatet...
daså. men da kan du vell prøve og begynne med røyk og røyke i 1 år da. og se hvordan det er og slutte? hvis du mener at det er så enkelt


Sitat av Taurean Vis innlegg
Slutt å se på tv, last ned det du vil se isteden. Eller se på kanalens hjemmeside, ofte finner du programmene der.

Ha med deg kontrollen i hjemmet og trykk på "MUTE" når reklamen kommer.

Det verste som finnes er reklame.
Vis hele sitatet...
det er grunnen til at jeg laster ned det jeg vill se. reklamen og alt dillet i starten av filmen er så jævlig kjedelig

setter heller på nedlasting når jeg sover/er på skolen og ser film på pcen istedenfor og kjøpe den/se på tv(samme gjelder serier osv.)
Sist endret av StålSkuff; 31. januar 2012 kl. 22:25.
Sitat av StålSkuff Vis innlegg

fordi ingen er avhengig av og ikke bruke bilbelte eller bryte fartsgrensen?

og ingen har sagt at det er greit heller. men det er fortsatt plagsomt
Vis hele sitatet...
Åja, siden nikotin er så utrolig avhengighetsskapende så burde vi bare la være å opplyse ungdom som er potensielle røykere? At røyk er så skadelig i tillegg til så avhengighetsskapende er jo bare et argument for å ha disse kampanjene.
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Åja, siden nikotin er så utrolig avhengighetsskapende så burde vi bare la være å opplyse ungdom som er potensielle røykere? At røyk er så skadelig i tillegg til så avhengighetsskapende er jo bare et argument for å ha disse kampanjene.
Vis hele sitatet...
såklart skal de opplyse ungdommen at det er farlig osv. men det er litt drøyt når småe unger blir redde og får angst pga. de har hørt at morra dems kan dø fordi hu røyker. jeg sier såklart ikke at røyking er ufarlig men vertfall gi faen i og skremme dritten ut av småe kids der morra er røyker!
Dritt lei alle reklamer jeg.
Men ja, alle veit hvor skada det er og røyke så tror de fleste driter i den reklamen.
Det gjør jeg!
Sitat av StålSkuff Vis innlegg
litt sykt at ungen skal få vite akuratt det da. det man ikke vet har men ikke vondt av, eller noe sånt?

er som tanta mi det, til jul nå så fikk hu nesten ikke tak i juletre. sa det til ungene og de ble såklart lei seg fordi de ville ha juletre. det ødela 2 dager(20-22 des.) for ungene helt unødvendig helt til unkelen min kom og lempa det treet inn i stua hennes.

er det nødvendig og gi ungene unødvendig bekymring mener du? og bare ødelegge barndommen til ungene?
Vis hele sitatet...
Det er ikke en unødvendig bekymring, men en helt berettighet bekymring. Moren risikerer å dø tidlig ved å røyke. Om hun hadde fått kreft, syns du hun skulle latt være å si det til ungen helt til hun døde for å unngå at ungen bekymret seg?

Tror barndommen blir mer ødelagt om moren plutselig får lungekreft og dør.
Sist endret av KultNick; 31. januar 2012 kl. 22:46.
Sitat av KultNick Vis innlegg
Det er ikke en unødvendig bekymring, men en helt berettighet bekymring. Moren risikerer å dø tidlig ved å røyke. Om hun hadde fått kreft, syns du hun skulle latt være å si det til ungen helt til hun døde for å unngå at ungen bekymret seg?

Tror barndommen blir mer ødelagt om moren plutselig får lungekreft og dør.
Vis hele sitatet...
hvis moren er syk så bør ungene få vite det, ja!

men hvis de ikke vill slutte så må de bare få lov til og fortsette.
bestemora mi døde av kreft for litt under 1 år siden. jeg fikk vite at hun var syk 2 uker før hu døde. jeg var da redd for hun i de 2 ukene. jeg vet ikke hvor lenge hun hadde vert syk da, men jeg synes det er bedre og bekymre seg i 2 uker enn at jeg skulle ha bekymret meg i 1 måned++

jeg mener fortsatt at småe unger skal vite hva forreldrene sine skader seg med. forreldrene vet godt hva konsekvensene er! det skal være motivasjon nok til og slutte. ungene trenger ikke og vite det! så lenge forreldene vet det selv. mener no jeg!
Sitat av Taurean Vis innlegg
Slutt å se på tv, last ned det du vil se isteden. Eller se på kanalens hjemmeside, ofte finner du programmene der.

Ha med deg kontrollen i hjemmet og trykk på "MUTE" når reklamen kommer.

Det verste som finnes er reklame.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke tv med standard kanaler, men bruker Web-Tv. Du kommer ikke unna den snutten, den blir stadig vekk brukt som forfilm.

Personlig så reagerer jeg egentlig ikke så negativt på den, ekkel film. Så skal ikke se bort i fra at den motiverer litt ekstra den dagen jeg finner motivasjonen til å slutte med kreftpinnen.
Reklame: se en annen vei, mute tv'n, om 2 min er det over.
Blandt folk: ignorer de eller si det til dem. Folk som røyker/overspiser/drikker o.l., slår meg som en gruppe mennesker som liker å klage til alle andre enn de det hjelper å klage til, nemlig de som klager på deg/dere.

Personlig synes jeg heller reklamene fra unibet, betsafe, norsk tipping o.l. spillselskapers reklamer er værre enn en stakkars røykekampanke som varer ett par uker en gang i året.

Ja, jeg er enig i at staten burde "slutte å selge dritten istedenfor", som det ble sagt tidligere, men da hadde samtlige røykere og sannsynligvis alle/store deler av ikke røykerne ropt ut om frihetsfrarøvelse og det som værre er, luksusproblemer i et luksusland hvor vi egentlig har det veldig bra.
Jeg hater, hater, hater røyk! At det er lovlig syntes jeg er gale! Jeg er utdannet innenfor helse og ser mennesker som dør som følge av røyk, og det er tungt. Mennesker som til slutt kveles, og lever sin siste tid i en uendelige smerter og angst. Tenk å bli kvelt, sakte men sikkert?
Det er ikke menneskerett å røyke til røykere og til dere ikke-røykere: Det er ingen menneskerett å rakke ned på røykere. Reklamen er bortkastet tid for røykere, men ikke for unger som vurderer å røyke eller newbie røykere.

Jeg personlig driter i reklamen og begynner alltid å le når de viser sneipen som smelter bobleplasten som skal forestiller lungen!!!!!
Budskapet i disse reklamene er helt sikkert flott, men den reklamen hvor de fjerner den fettklumpen fra en hovedpulsåre er så hinsides ekkel at jeg bryter meg når jeg ser den. Røyker ikke selv, men driter totalt i hva andre gjør med sitt liv. Blir derfor mektig provosert av å måtte se disse groteske greiene midt i beste sendetid hver kveld.
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Coca-Cola...

Legge til, før noen sier noe, at jeg sikkert drakk 2-4 liter hver eneste dag. Klarte ikke la være. Drakk og drakk - fikk enorm hodepine når jeg mangla cola. Starta dagen med cola og avslutta dagen med cola. Kjente på kroppen min hvor ille dette var. Skjelven og svimmel ofte.. Spesielt svimmel.
Noen velger vel å tro det er enkelt, men jeg følte det som en sterk avhengighet.
Har holdt på sånn over lang tid.. Er glad jeg har slutta nå.
Vis hele sitatet...
Påstår du faktisk at du var avhengig av Coca-Cola og det er like avhengigskapende som nikotin? HÆ?
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Påstår du faktisk at du var avhengig av Coca-Cola og det er like avhengigskapende som nikotin? HÆ?
Vis hele sitatet...
Nå er ikke poenget egentlig Cola i seg selv - heller koffein. Dette er svært avhengighetsskapende og vil sammenligne det med nikotin ja. Klart man får abstinenser av både koffein og nikotin, men hele mitt poeng er at det går på viljen og motivasjonen.
Svært få her virker motivert til å slutte med nikotin i det hele tatt.
Sist endret av Life Goes On; 1. februar 2012 kl. 12:12.
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Nå er ikke poenget egentlig Cola i seg selv - heller koffein. Dette er svært avhengighetsskapende og vil sammenligne det med nikotin ja. Klart man får abstinenser av både koffein og nikotin, men hele mitt poeng er at det går på viljen og motivasjonen.
Svært få her virker motivert til å slutte med nikotin i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
leste opp noen av inleggene dine til morra mi som er avhengig av både cola og nikotin. hun lo så det holdt. just sayin.
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Nå er ikke poenget egentlig Cola i seg selv - heller koffein. Dette er svært avhengighetsskapende og vil sammenligne det med nikotin ja. Klart man får abstinenser av både koffein og nikotin, men hele mitt poeng er at det går på viljen og motivasjonen.
Svært få her virker motivert til å slutte med nikotin i det hele tatt.
Vis hele sitatet...
Du kan ikke sammenligne Cola (koffein) og tobakk. Cola inneholder 1/3 mengden koffein i forhold til samme mengde kaffe.

Jeg klarer meg fint uten kaffe over en hel dag, tobakk derimot. Klarer meg sikkert en dag uten, men humøret og suget etter nikotin er ikke noe jeg vil utsette meg for, før dagen jeg finner det for godt at jeg slutter.

Vilje og motivasjon er forøvrig en fin ting når man skal avvende seg med noe.
Sitat av StålSkuff Vis innlegg
leste opp noen av inleggene dine til morra mi som er avhengig av både cola og nikotin. hun lo så det holdt. just sayin.
Vis hele sitatet...
Gratulerer til morra di høres ut som et sprekt menneske

Sitat av stagg Vis innlegg
Du kan ikke sammenligne Cola (koffein) og tobakk. Cola inneholder 1/3 mengden koffein i forhold til samme mengde kaffe.

Jeg klarer meg fint uten kaffe over en hel dag, tobakk derimot. Klarer meg sikkert en dag uten, men humøret og suget etter nikotin er ikke noe jeg vil utsette meg for, før dagen jeg finner det for godt at jeg slutter.

Vilje og motivasjon er forøvrig en fin ting når man skal avvende seg med noe.
Vis hele sitatet...
Går vel opp i opp det da. Folk drikker kanskje 1-1,5 liter kaffe, da nærmer vi oss med 2-4 liter cola
Sitat av Life Goes On Vis innlegg
Nå er ikke poenget egentlig Cola i seg selv - heller koffein. Dette er svært avhengighetsskapende og vil sammenligne det med nikotin ja. Klart man får abstinenser av både koffein og nikotin, men hele mitt poeng er at det går på viljen og motivasjonen.
Svært få her virker motivert til å slutte med nikotin i det hele tatt.
Vis hele sitatet...

Koffein er kanskje avhengighetsskapende, men abstinensene man får av å slutte er svært milde sammenlignet med andre stoffer.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Kjenner ingen som har slutta å røyke pga. de reklamene der. Er man avhengig så er man avhengig, og da er det som oftest lettest å bare ikke tenke så mye på det og fortsette. De skaper kun ubehag for folk, røykere eller ikke. Tror ikke det fins mange røykere som ikke er klar over at det er økt risiko for slag og lungekreft, heller, så det blir er ganske meningsløst å vise slikt 10-15 ganger per dag.

Jeg røyker ikke selv, men de aller fleste jeg kjenner røyker eller har røykt i sin tid, og jeg synes virkelig synd på dem som må se sånt. Er enig med op at de heller burde slutte å selle tobakk. Er jo mer logisk å gjøre dét, enn å omtrent flashe produkter i trynet på folk* og så vise reklamer om at du ikke skal kjøpe de.

*Generelt ment altså, er klar over at tobakk ikke er synlig i butikkene lenger - men så står det jo tobakk/snus med store bokstaver på skapene/automatene ved siden av kassa.
Er ikke bra å røyke reklame
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
På grunn av avgiftene og det at røykere fører til færre pensjonister tjener vi på tobakk i samfunnet.
Vis hele sitatet...
Om vi hadde hatt samme helsepolitikk som Amerika ja, men slik som vår helsereform er, så koster den som ikke rekker å bli pensjonist oss minst like mye i utgifter på sykehus når kreften skal behandles, evt røykebein, kols osv osv.. I tillegg trengs da flere sykepleiere, leger, krefteksperter osv osv..

dette er min påstand da
Pålitelig kilde
Bredesen's Avatar
Sitat av gotejds Vis innlegg
Om du syter fordi du ikke liker at noen misliker røykinga di får du ikke noe sympati fra meg, røyking er idioti å burde bli fjernet fra markedet
Vis hele sitatet...
Morsomt at du som er for legalisering av "det meste" mener at sigaretter burde kriminaliseres.
Sist endret av Bredesen; 7. mai 2012 kl. 02:48. Grunn: Leif tok turen innom