Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 1835
Vet at det går ann å spoffe mac addresser, men finner ikke det programmet jeg skal ha tak i, vet om et prog som hetter smac,
noen som har noen andre forslag eller kan se om di finner smac for meg.
takk på for hånd!
http://www.klcconsulting.net/smac/
fant programmet men har ikke testa det
Dette går i alle fall på WinXP

Datamaskinbehandling --> Enhetsbehandling --> Nettverkskort --> Egenskaper --> Avansert --> Network Adress: "Skriv inn ny mac"
Vel,
Litt søking hadde hjulpet
Men siden jeg har gjort det nå, kan du se her
Trådstarter
54 0
Tusen takk folkens!
spoffing går nok ikke, men hvis du vil kan du nok få til å spoofe
De to viktigste grunnene til å bytte mac adresse er:

1) Tilfeller der MAC adressen brukes som dongle( Software kopi beskyttelse )

2) Når to NIC på samme LAN har lik MAC adresse
3) Når du har veldiglyst på tråløst net og det er begrensa på mac.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Opprinnelig postet av fxxked
2) Når to NIC på samme LAN har lik MAC adresse
Vis hele sitatet...
MAC-adresser er vel strengt tatt utdelt av et eller annet organ (FCC?), og dersom du finner to like MAC-adresser, så ville jeg tatt begge nettverkskortene, sett nærme på hvem som har produsert dem, skrevet en artikkel, og postet det på Slashdot. Da skal du se det blir bråk.

Om du finner to like MAC-adresser, så er dette fordi den ene av dem har blitt forandret, eller fordi du har et piratkort laget i taiwan eller noe slikt.

Hvordan kan du ellers forklare at det aldri er problemer med like MAC-adresser, selv på gigantiske nettverk som Internett eller temp-nettverket på TG?

HJ
det er fra fabrikken sin side ALDRI to like mac addresser.
å det kommer ikke til å gå tomt for mac addresser heller med det første pga sinnsykt mange kombinasjoner av tall og bokstaver.

det er nødt til å være en spoofet add.
Er jo ikke kombinasjoner av tall og bokstaver egentlig, er jo hexadesimaler..
very impotent freak
Delusional's Avatar
En nyttig funksjon for å spoofe mac adress er, viss du blir bannet på gamespy arcade for å ha brukt crack, så spoofer du mac adresse og så blir du unbannet
Æ'kke helt uendelig: 00:30:65:b1:32:48
256 i 6.

Jeg har vært ute for samme MAC adresse på CISCO router og 3Com NIC
Opprinnelig postet av fxxked
Jeg har vært ute for samme MAC adresse på CISCO router og 3Com NIC
Vis hele sitatet...
Nå vet jeg ikke helt med Cisco, men routere har gjerne den muligheten at brukeren kan sette valgfri MAC.. Dette har bla 3com'en min
Sist endret av nalle; 30. november 2003 kl. 14:49.
Hvis 3com kan, så kan CISCO.
har jeg også på min trend net ruter. men poenget var at det er så mange ledige addresser at fra produsentenes side så er ingen like..
Opprinnelig postet av fxxked
De to viktigste grunnene til å bytte mac adresse er:

1) Tilfeller der MAC adressen brukes som dongle( Software kopi beskyttelse )

2) Når to NIC på samme LAN har lik MAC adresse
Vis hele sitatet...
det er vel slik med mac adresser at de er helt unik for akkurat det kortet. da vil det i så fall være en feil på kortet hvis den har en mac adresse som allerede er i bruk.
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
bactuzz: Ja, det har blitt sagt 3 ganger allerede


Når det gjelder routere har disse en unik MAC-adresse når du kjøper den, men den kan settes til to forskjellige MAC-adresser: En intern (som brukes på lokalnettverket, denne kan som regel ikke forandres) og en ekstern (mot WAN / internett). Dette er kjekt fordi det finnes internettleverandører som krever at du bruker én bestemt MAC-adresse.

På universitetsboligen jeg hadde ifjor, krevde de at jeg bare hadde én PC på nettet. De tok det så langt at for å få skrudd på forbindelsen måtte man fysisk vise frem kortet, og de skrev ned MAC-adressen fra det.

Det kjekke da er at du tar en laptop til teknikerene, de skriver ned og enabler MAC-adressen, og så bruker du en router som har samme mac-adresse for å få alle datamaskinene dine på nett.

HJ
Opprinnelig postet av Scoody
Er jo ikke kombinasjoner av tall og bokstaver egentlig, er jo hexadesimaler..
Vis hele sitatet...
hexadesimaler er da fortsatt tall, bare i et annet system enn 10-talls systemet vi vanligvis bruker. Igrunnen er jo bokstavene tall også

</kverulere>
Opprinnelig postet av moridin
hexadesimaler er da fortsatt tall, bare i et annet system enn 10-talls systemet vi vanligvis bruker. Igrunnen er jo bokstavene tall også

</kverulere>
Vis hele sitatet...
Var da noe sånt jeg siktet til