Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  50 2672
Sorry freaks, her er enda en newbie (Merk; noobs vil ikke lære, men newbies vil!)
...-som vil oppgradere den 'gamle' PC'en sin.
Men problemet er att jeg er livredd får å kjøpe noe som ikke passer.

Så hvis noen kunne tenke seg å hjelpe meg ville jeg blitt glad.

Budsjettet er 5 store lapper, (5.000) og jeg har planer om å prøve å montere det selv.

Kabinett ; Link!
Cooler Master CM 690 Midi Tower Sort
Vifter: 1x 120mm Front, 1x 120mm Bak, Blå LEDs, 2x

Power supply ; Link!
Silver Power SP-SS400 400W PSU
ATX 12V V2.2, 80 Plus, Standard, 2x 6pin PCIe, 4x

Prosessor ; Link!
Intel Core? i3 Dual Processor i3-530
Dual Core, 2.93Ghz, Socket 1156, 4MB, 73W,

Hovedkort ; Link!
MSI H55M-E33, H55, Socket-1156, DDR3
DDRIII, mATX, 1xPCI-Ex(2.0)x16, GbLan, OC Genie, D

RAM - Minne ; Link!
Corsair Value S. DDR3 1333MHz 2GB CL9
Unbuffered, CL9-9-9-24, 240pin, 1.5V

Skjermkort ; Link!
Gainward GeForce GT240 512MB PhysX CUDA
PCI-Express 2.0, GDDR3, DVI, native-HDMI, HDCP

Og windows 7 / 32b

Please?
Hvor skal du bestille?, samtlige varer er utgått fra kompletts sortiment.
Åja! Glemte det siden timen var over og jeg måtte ut.

Men det blir Komplett.no forhåpentlig vis jeg skal bestille fra, og må ha noe sterkere enn det jeg har nå.

Takk for responsen allerede.
Hvis de delene du har listet opp er de delene du har i den nåværende pc, ville jeg byttet ut samtlige av de.
Yeap! Det som var planen, og det er derfor jeg henvender meg til dere.

Får å få det klart, kan dere hjelpe meg med å finne noen deler som passer ilag, og som jeg kan bestille og montere senere?
Du kan beholde kabinett, hdd og evt cd/dvd-rom hvis du har dette.
The Nerdrager
Dersom det hadde vært mulig, så ville jeg byttet ut alt der. Sparer du opp en 2-3 tusen mer, så har du en rimelig god maskin. Eneste du kunne vurdert å beholde er skjermkortet og kabinettet, men ville satset på et big tower der og
Har satt opp ett lite oppsett, kom litt over 5k, men en god oppgradering ifra det du har de dag.
Oppsettet er gått ut ifra at du bruker ditt nåværende kabinett, dvd, hdd

http://www.komplett.no/k/shoplist.as...3-0E4B8477438C
Sitat av Alexulv Vis innlegg
Har satt opp ett lite oppsett, kom litt over 5k, men en god oppgradering ifra det du har de dag.
Oppsettet er gått ut ifra at du bruker ditt nåværende kabinett, dvd, hdd

http://www.komplett.no/k/shoplist.as...3-0E4B8477438C
Vis hele sitatet...
Takker for raske svar! Klar til å kjøpe hele pakken nå.
Men hvis du har mulighet til å skrape sammen 1000 kr til, så du har 6000 kr så ville du fått en enda bedre pc, da kunne du gått opp til gtx 560ti 448 cores og en litt større PSU så du har bedre oppgraderings muligheter i framtiden
Eller bare ta ut 10k og kjøpe en ny?

Kan tro att det blir bedre.
Sist endret av Europeanut; 2. mars 2012 kl. 12:03.
Hehe, hvis du har 10k å sitte av til pc, så hadde selvfølgelig det gitt deg en enda bedre pc
Du vil nok ikke angre på å legge litt cash i en modulær PSU
'Kay, har googlet "modulær PSU" & "Modular power supply unit" og tror jeg begynner å forstå.

Noen forslag til en "komplett komplett" PC rundt 10K som kan drive en del spill i framtiden?
The Nerdrager
Da burde du kanskje vente på neste generasjons Nvidia kort Og til den tid har du kanskje spart opp et par kroner mer
Sitat av Rediver Vis innlegg
Da burde du kanskje vente på neste generasjons Nvidia kort Og til den tid har du kanskje spart opp et par kroner mer
Vis hele sitatet...
Er det lang tid til?

EDIT ; http://www.nvidia.com/object/fermi_architecture.html Jeg venter!
Sist endret av Europeanut; 2. mars 2012 kl. 12:17.
Her er ett forslag til pc for 10k

http://www.komplett.no/k/shoplist.as...8-4E9433FE53DF

Om du vil vente til Nvidia 6xx-serien er opp til deg, med dette kortet jeg har lagt i dette oppsettet har du uansett ett svært godt kort en god stund fremover.
The Nerdrager
Sitat av Alexulv Vis innlegg
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...8-4E9433FE53DF

Om du vil vente til Nvidia 6xx-serien er opp til deg, med dette kortet jeg har lagt i dette oppsettet har du uansett ett svært godt kort en god stund fremover.
Vis hele sitatet...
Ville byttet ut den SSD'n grunnet liten write speed Og SSD er for det meste bare godt for loading times eller tunge/mange oppgaver samtidig. Så da kan han spare en del der
Kan også bytte ut PSU med en Corsair grunnet levetid og kvalitet, dersom den skulle kunne brukes til oppgradering ved senere anledning

Men han skal da vente på neste generasjons skjermkort, ville bare legge inn min mening
Takker, Alex.
Har pakken bookmarked og legger til det neste kortet når det er mulig.

Og Rediver, har egentlig 30 K av penger å kaste vekk, men vil ikke bruke alt på bare PC. Corsair har jeg faktisk hatt noe med å gjøre.

Kan nesten ingenting om data så jeg stoler 100% på dere.
Sist endret av Europeanut; 2. mars 2012 kl. 12:24.
Har du satt sammen pc før selv? Hvis ikke vil jeg anbefale deg og lese og se på youtube videoer o.l.
Kan basisen om oppbygningen, ledningene, og bruker ren logikk


[COLOR="White"]Be prepared for the "Hjelp, PC'en min sprengte!" thread[/COLOR].
Sist endret av Europeanut; 2. mars 2012 kl. 12:30.
The Nerdrager
Kan anbefale deg å få noen til å hjelpe deg med CPU da Det skal ikke mye til før du bøyer pinnene
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Ta en tur innom the youtubes.
Freddys småråd for pcbygging:
1. Vær forsiktig, delene tåler litt, men ikke allverden.
2. Ikke ta på toppen av prosseroren, og ikke klå på noen deler, putt dem inn og la dem stå!
3. Med dette hovedkortet krever det litt press for å få igjen "luka" som holder prossesoren, så ikke vær redd.
4. Ta i en metalldel av kabinettet før du mekker i pcen, dette får bort statisk elektrisitet, hvis du vil være på den helt paranoide siden kan du jo kjøpe ett antistatisk armbånd.
5. Husk den lille festemekanismen på skjermkortet.
6. Hvis du har to brikker ram: samme farge på slotten.

Lykke til.

Og husk at gullpila på prossesoren skal samme sted som gullpila på hovedkortet.
The Nerdrager
http://www.komplett.no/k/cart.aspx?m...ListId=1054919

Her har du da ett fint og lett oversiktelig oppsett uten skjermkort
Du må da så klart ikke bestille nå, da ny teknologi og lavere priser er kommet da det nye skjermkort serien blir releasa, men dette er noe som kan være verdt å se på
Cookie Monstah ^_^
Sitat av Rediver Vis innlegg
http://www.komplett.no/k/cart.aspx?m...ListId=1054919

Her har du da ett fint og lett oversiktelig oppsett uten skjermkort
Du må da så klart ikke bestille nå, da ny teknologi og lavere priser er kommet da det nye skjermkort serien blir releasa, men dette er noe som kan være verdt å se på
Vis hele sitatet...
er jo ikke noe i den?
The Nerdrager
Sitat av lordstian Vis innlegg
er jo ikke noe i den?
Vis hele sitatet...
http://www.komplett.no/k/shoplist.as...2-BEB6FC7DEC2F

Beklager! Denne skal være rett!
Sitat av Alexulv Vis innlegg
Her er ett forslag til pc for 10k

http://www.komplett.no/k/shoplist.as...8-4E9433FE53DF

Om du vil vente til Nvidia 6xx-serien er opp til deg, med dette kortet jeg har lagt i dette oppsettet har du uansett ett svært godt kort en god stund fremover.
Vis hele sitatet...
Ville også bytta ut skjermkort til gtx570 eller 560, 7950 er unødvendig kraftig, og dyrt, ville også bytta ut cpu kjøler til vannkjøling, h100 til dømes, ville også ha bytta ut SSD.

Kan finne nokre delar seinare, ville og evt. ha bytta om til AMD FX ved mindre du skal spele. Litt meir ytelse i tunge program med 8 kjerner motsettning til 4....

Angåande 6xx, skulle ikkje desse komme i sommar?
Sist endret av R0flcopter; 2. mars 2012 kl. 13:35.
Sitat av eirikol1 Vis innlegg
Ville også bytta ut skjermkort til gtx570 eller 560, 7950 er unødvendig kraftig, og dyrt, ville også bytta ut cpu kjøler til vannkjøling, h100 til dømes, ville også ha bytta ut SSD.

Kan finne nokre delar seinare, ville og evt. ha bytta om til AMD FX ved mindre du skal spele. Litt meir ytelse i tunge program med 8 kjerner motsettning til 4....

Angåande 6xx, skulle ikkje desse komme i sommar?
Vis hele sitatet...
Intel i5 2500k yter bedre enn amd de fleste tester. 7950 kortet yter vesentlig bedre enn både 560 og 570, jeg har laget for forskjellige oppsett, ett til 6k og ett til 10k, det er opp til TS å velge hvor mye penger han vil bruke på oppgraderingen. Hvis han vil ha enda bedre ytelse enn 560/570 er 7950 ett godt valg hvis han ikke velger å vente til 6xx-serien.

Og hvorfor skal han bytte ut SSD?
The Nerdrager
Dersom han vil ha supre drivere, som fungerer for mesteparten av tiden, og skjermkort som ikke blir blåst til himmels av unødvendig informasjon som ikke har mye å si på performance, så går han for Nvidia
Sier også litt om at den nåværende serien til NVidia slår/er like god som den nye serien til ATI.
Sitat av Rediver Vis innlegg
Dersom han vil ha supre drivere, som fungerer for mesteparten av tiden, og skjermkort som ikke blir blåst til himmels av unødvendig informasjon som ikke har mye å si på performance, så går han for Nvidia
Sier også litt om at den nåværende serien til NVidia slår/er like god som den nye serien til ATI.
Vis hele sitatet...
Har du kilder til det?
The Nerdrager
http://www.tomshardware.com/reviews/...rk,3123-7.html
Husk å ikke se på 3D mark Vantage og andre lignende tester, da det er dette ATI drar poeng i. Denne maskinen skulle vell brukes til gaming

http://www.geforce.com/News/articles...ivers-released

Dat driver *Does the Kanye face*
Tror nok de fleste vil si seg enige at Nvidia arbeider mer effektivt med driverne til produktene sine.

Har ingenting imot ATI, men føler Nvidia passer meg best, og har lyst til å anbefale dette til andre. Skal ikke se vekk at jeg skal skaffe meg en ATI maskin for Eyefinity ved senere anledning

Edit: Tenkte jeg skulle si at du må tenke på at dette er new generation ATI vs old generation Nvidia
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Én test av Crysis 2 med umodne drivere kan knapt brukes som et argument. Det at du fortsatt kaller AMD skjermkort for ATI sier kanskje også litt om hvor oppdatert du er

Nvidia er alldeles ikke perfekte når det kommer til drivere. Der AMD kommer med CFX-støtte nærmest på dagen ved release av nye spill, bruker Nvidia ukesvis. Se på Alan Wake f.eks der de fremdeles ikke har fått ut fingeren over to uker etter lansering og med en ny WHQL-driver i mellomtiden.
Sitat av Alexulv Vis innlegg
Intel i5 2500k yter bedre enn amd de fleste tester. 7950 kortet yter vesentlig bedre enn både 560 og 570, jeg har laget for forskjellige oppsett, ett til 6k og ett til 10k, det er opp til TS å velge hvor mye penger han vil bruke på oppgraderingen. Hvis han vil ha enda bedre ytelse enn 560/570 er 7950 ett godt valg hvis han ikke velger å vente til 6xx-serien.

Og hvorfor skal han bytte ut SSD?
Vis hele sitatet...
Det er så godt som ingen som har behov for 7970/50, dei er berre OP. Amd sine cpu-er er mykje billigare enn intel sine. Om dette er ein rein spel pc, då er det greit å gå for Intel, men å ha ein 8 kjerners cpu den dagen du bestemmer deg for at du vil redigere ein video, vil dette hjelpe mykje på! SSD er nokk ikkje av dei raskaste... så ved å bytte ut skjermkort/cpu så kan du få ein mykje betre sdd, og ein overall raskare maskin.

Her har du ein ganske så sjuk pc. Såg det no at i5 er billigare enn valde CPU. Men her kan du velge vekk vannkjøling, og du vil ha ein maskin til 9000.

Gløm det med at i5 var billigare....... btw.. korleis får eg redigert innlegga? får berre lagt til meir tekst...?
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av eirikol1 Vis innlegg
Det er så godt som ingen som har behov for 7970/50, dei er berre OP. Amd sine cpu-er er mykje billigare enn intel sine. Om dette er ein rein spel pc, då er det greit å gå for Intel, men å ha ein 8 kjerners cpu den dagen du bestemmer deg for at du vil redigere ein video, vil dette hjelpe mykje på! SSD er nokk ikkje av dei raskaste... så ved å bytte ut skjermkort/cpu så kan du få ein mykje betre sdd, og ein overall raskare maskin.

Her har du ein ganske så sjuk pc. Såg det no at i5 er billigare enn valde CPU. Men her kan du velge vekk vannkjøling, og du vil ha ein maskin til 9000.

Gløm det med at i5 var billigare....... btw.. korleis får eg redigert innlegga? får berre lagt til meir tekst...?
Vis hele sitatet...
Ikke diss mitt fremtidige skjermkort

Uansett, så fint ut det oppsettet der. Personlig ville jeg ha gått for intel. Men ser bra ut.

Og du kan kun redigere innen 5 min av originalpost ^_^
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Ikke diss mitt fremtidige skjermkort

Uansett, så fint ut det oppsettet der. Personlig ville jeg ha gått for intel. Men ser bra ut.

Og du kan kun redigere innen 5 min av originalpost ^_^
Vis hele sitatet...
Ja, er litt om kva du vil bruka pcn til, overall så er nokk amd betre.

Teit det med redigering av post..... Det savner eg veldig frå Diskusjon.no....
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av eirikol1 Vis innlegg
Ja, er litt om kva du vil bruka pcn til, overall så er nokk amd betre.

Teit det med redigering av post..... Det savner eg veldig frå Diskusjon.no....
Vis hele sitatet...
Har dessverre bare hatt dårlige opplevelser med AMD CPUer. Mens har aldri hatt en eneste feil på en Intel CPU. Kan bare være råttent hell though...
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Har dessverre bare hatt dårlige opplevelser med AMD CPUer. Mens har aldri hatt en eneste feil på en Intel CPU. Kan bare være råttent hell though...
Vis hele sitatet...
Ja det er godt mulig. Har ikkje hatt nokre problem med min x4 frå AMD.
Sitat av eirikol1 Vis innlegg
Det er så godt som ingen som har behov for 7970/50, dei er berre OP. Amd sine cpu-er er mykje billigare enn intel sine. Om dette er ein rein spel pc, då er det greit å gå for Intel, men å ha ein 8 kjerners cpu den dagen du bestemmer deg for at du vil redigere ein video, vil dette hjelpe mykje på! SSD er nokk ikkje av dei raskaste... så ved å bytte ut skjermkort/cpu så kan du få ein mykje betre sdd, og ein overall raskare maskin.

Her har du ein ganske så sjuk pc. Såg det no at i5 er billigare enn valde CPU. Men her kan du velge vekk vannkjøling, og du vil ha ein maskin til 9000.

Gløm det med at i5 var billigare....... btw.. korleis får eg redigert innlegga? får berre lagt til meir tekst...?
Vis hele sitatet...
Å kalle den pcen syk, er vel forsåvidt å dra den litt langt :P
Men er en helt grei pc, vil klare så greit en stund fremover, men hvis TS vil spille en del FPS spill, bf3 f.eks. så vil ikke dette skjermkortet kunne dra dette på full propp med særlig høy fps.
Hvertfall ikke godt nok etter min mening, men så er litt grafikkhore :P
Sitat av Alexulv Vis innlegg
Å kalle den pcen syk, er vel forsåvidt å dra den litt langt :P
Men er en helt grei pc, vil klare så greit en stund fremover, men hvis TS vil spille en del FPS spill, bf3 f.eks. så vil ikke dette skjermkortet kunne dra dette på full propp med særlig høy fps.
Hvertfall ikke godt nok etter min mening, men så er litt grafikkhore :P
Vis hele sitatet...
Har GTX 560Ti frå ASUS, kjører bf3 på high med 40-50 fps, 1920x1080. Eg har då 1gb versjonen, minne har ikkje så mykje å sei ved mindre du skal kjøre surround/eyefinity og 3D ect.

Men det der er ein heilt ypperlig pc! og til ein god pris. Kunne jo evt. ha bytta ut med 570, men det ville jo blitt ein del dyrare. Kan også slenge inn eit ekstra skjermkort når spela begynner å dra litt på.

Slik som eg ser det så blir spela framover mindre resurskrevande, og blir meir optimalisert, så trur eit gtx 560 skal gå godt ei stund framover.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Sitat av eirikol1 Vis innlegg
Det er så godt som ingen som har behov for 7970/50, dei er berre OP. Amd sine cpu-er er mykje billigare enn intel sine. Om dette er ein rein spel pc, då er det greit å gå for Intel, men å ha ein 8 kjerners cpu den dagen du bestemmer deg for at du vil redigere ein video, vil dette hjelpe mykje på! SSD er nokk ikkje av dei raskaste... så ved å bytte ut skjermkort/cpu så kan du få ein mykje betre sdd, og ein overall raskare maskin.

Her har du ein ganske så sjuk pc. Såg det no at i5 er billigare enn valde CPU. Men her kan du velge vekk vannkjøling, og du vil ha ein maskin til 9000.

Gløm det med at i5 var billigare....... btw.. korleis får eg redigert innlegga? får berre lagt til meir tekst...?
Vis hele sitatet...
Nesten ingen som har bruk for HD7970/50? Det må du nesten utdype hvis jeg skal ta deg seriøst. Jeg har 2xGTX570 og synes tilogmed dette enkelte ganger blir for lite. Dette kun med én 60Hz skjerm i 1080p. Hadde jeg hatt en 120Hz skjerm måtte jeg hatt bedre kort for fullt utbytte.

Videre ville jeg aldri valgt AMDs FX-prosessorer i en spill-PC, ihvertfall ikke så lenge man får Intel i5 2500k til samme pris. Har du sett strømforbruket til en overklokket FX? Hvis man i ny og ne vil redigere en video vil langt ifra FX-8120 være noen stor fordel kontra i5. Det er svært få applikasjoner FX-8120 har overtaket i, og når det først skjer er det ikke rare greiene. Du kan ta en titt her for en grei oversikt over de to.

Til slutt ville jeg ikke valgt en SSD med Sandforce SF2281-kontrolleren. Crucial M4, Samsung 830 og Corsair Performance Pro er tryggere valg. Lese/skrive er ikke alt
Hvis du roter litt rundt på youtube kanalen til LinusTechTips tror jeg du har en slags tutorial på hvordan man skal bygge en pc.

Jeg så også at det ble nevnt ovenfor at man må være nøye med å sette inn prossesoren, det er sant, hvis man bøyer pins på hovedkortet eller nærmere bestemt i socketen vil det vises raskt. Ofte har jeg opplevd at pcen starter og alt ser ut til å fungere normalt untatt det faktum at man ikke får skjermbilde.

Hvis du har 10.000 til rådighet anbefaler jeg å gå for en modulær strømforsyning som tidligere nevnt, men også prøv å få deg en god prossesor og godt hovedkort. Nå har ikke jeg satt meg ned å begynt å sjekke priser osv, men hvis du ikke har råd til en i7 er en i5 2500K et veldig godt valg med supre overclockingsmuligheter. Det går hånd i hånd med et Asus Sabertooth hovedkort

Uansett Lykke til med projektet ditt
Sitat av eirikol1 Vis innlegg
Har GTX 560Ti frå ASUS, kjører bf3 på high med 40-50 fps, 1920x1080. Eg har då 1gb versjonen, minne har ikkje så mykje å sei ved mindre du skal kjøre surround/eyefinity og 3D ect.

Men det der er ein heilt ypperlig pc! og til ein god pris. Kunne jo evt. ha bytta ut med 570, men det ville jo blitt ein del dyrare. Kan også slenge inn eit ekstra skjermkort når spela begynner å dra litt på.

Slik som eg ser det så blir spela framover mindre resurskrevande, og blir meir optimalisert, så trur eit gtx 560 skal gå godt ei stund framover.
Vis hele sitatet...
Det er ganske stor forskjell på high innstillinger på bf3 kontra ultra. Med engang du kjører på med AA vil du nok se at fpsen vil droppe kraftig med ett 560ti kort.

Videre kan jeg si meg enig i så og si ALT 83leo sier i sitt innlegg.
Når ein skal ha ein pc for 9000 så velger du ikkje skjermkort til 5000, og cpu til nesten 2000, når du klara deg like fint med komponentar som er langt billigare. Vist du sliter med to 570, så er det noke gale med oppsettet ditt, det kan vere fordi du kjører SLI, og trur korta dine jobba saman, mens dei ikkje gjer det. Og det er ikkje nødvendig å kjøre alle spel på max når du ikkje har det største budsjettet. Min pc til 5-6000 kjøra Arma 2 på fult, og bf3 på high, trenger ikkje meir datakraft enn det. Det er berre Crysis og BF3 som vil ha behov for eit kraftigare kort. Men om du absloutt vil ha Intel så går du for Intel, men det er ikkje den beste vegen å gå i forhold til budsjett. ein quad-core cpu vill ikkje leve like lenge innanfor andre ting enn spel i motsettning til ein 8-kjerners cpu. Vist du skal kunne sleppe å oppgradere cpuen, nesteår/året etter der, og då gjerne nytt HK pga. å kjøre med nyare sockel ect. så går du for AMD.

Man må tenke på kva ein har behov for, ikkje kva ein vil ha. Dessuten så er drivarane til 79xx serien drit dårlige, og AMD er treig med driverane sine.
Sitat av eirikol1 Vis innlegg
Når ein skal ha ein pc for 9000 så velger du ikkje skjermkort til 5000, og cpu til nesten 2000, når du klara deg like fint med komponentar som er langt billigare. Vist du sliter med to 570, så er det noke gale med oppsettet ditt, det kan vere fordi du kjører SLI, og trur korta dine jobba saman, mens dei ikkje gjer det. Og det er ikkje nødvendig å kjøre alle spel på max når du ikkje har det største budsjettet. Min pc til 5-6000 kjøra Arma 2 på fult, og bf3 på high, trenger ikkje meir datakraft enn det. Det er berre Crysis og BF3 som vil ha behov for eit kraftigare kort. Men om du absloutt vil ha Intel så går du for Intel, men det er ikkje den beste vegen å gå i forhold til budsjett. ein quad-core cpu vill ikkje leve like lenge innanfor andre ting enn spel i motsettning til ein 8-kjerners cpu. Vist du skal kunne sleppe å oppgradere cpuen, nesteår/året etter der, og då gjerne nytt HK pga. å kjøre med nyare sockel ect. så går du for AMD.

Man må tenke på kva ein har behov for, ikkje kva ein vil ha. Dessuten så er drivarane til 79xx serien drit dårlige, og AMD er treig med driverane sine.
Vis hele sitatet...
Her må eg bare le!
Sitat av Alexulv Vis innlegg
Her må eg bare le!
Vis hele sitatet...
Kos deg
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Selvfølgelig kan man bruke halve budsjettet på CPU og GPU. Det kommer helt an på hva man vil prioritere.

Jeg har da aldri sagt at jeg sliter med kortene mine, men at de i enkelte tilfeller godt kunne ytt litt bedre. Dette er dog kun i enkelte svært krevende spill som TW2 ol, men med et flerskjermsoppsett, over 1080p eller med en 120Hz skjerm kan det bli knapt hvis man vil ha full uttelling.

Er det noen som har tildels fullstendig oversikt over hva som foregår inne i maskinen er det meg. Jeg har et nærmest tvangsaktig behov for å til enhver tid vite hvordan kortene mine og komponentene generelt oppfører seg, så jeg kan garantere deg at SLI fungerer. Det skalerer også svært godt med oppimot 100% ytelsesøkning i enkelte spill.

Intel i5 2500k er faktisk en av de beste valgene ihht. pris/ytelse per idag. De siste gode kjøpene fra AMD var vel PhenomII 955 etc. Fire kjerner vil også være mer enn tilstrekkelig i noen år fremover og de færreste vil nok uansett beholde en maskin lengre enn dette.
Sitat av 83leo Vis innlegg
Selvfølgelig kan man bruke halve budsjettet på CPU og GPU. Det kommer helt an på hva man vil prioritere.

Jeg har da aldri sagt at jeg sliter med kortene mine, men at de i enkelte tilfeller godt kunne ytt litt bedre. Dette er dog kun i enkelte svært krevende spill som TW2 ol, men med et flerskjermsoppsett, over 1080p eller med en 120Hz skjerm kan det bli knapt hvis man vil ha full uttelling.

Er det noen som har tildels fullstendig oversikt over hva som foregår inne i maskinen er det meg. Jeg har et nærmest tvangsaktig behov for å til enhver tid vite hvordan kortene mine og komponentene generelt oppfører seg, så jeg kan garantere deg at SLI fungerer. Det skalerer også svært godt med oppimot 100% ytelsesøkning i enkelte spill.

Intel i5 2500k er faktisk en av de beste valgene ihht. pris/ytelse per idag. De siste gode kjøpene fra AMD var vel PhenomII 955 etc. Fire kjerner vil også være mer enn tilstrekkelig i noen år fremover og de færreste vil nok uansett beholde en maskin lengre enn dette.
Vis hele sitatet...
Sjølv har ein ein Phenom II x4 980 @3,7 Ghz, og eit ASUS GTX 560Ti, 8GB ram, ect. Kjører som berre det! Det einaste eg skulle ønske var om eg hadde hatt fleire kjerner, til rendring og slikt. Grunnen til at valde AMD var fordi var var mykje billigare enn intel. Og AMD fungerer bra i spel. Det som har mest å sei blir jo GPU'en.

Men vist du har program som Cinema 4D, så vil AMD med 8 fysiske kjerner fungere betre enn i5 med 4, evt 6/8 med hypertreading, veit ikkje om denne cpuen støtter det.
Klarer du og stramme budsjettet litt ville jeg gått for et annet skjermkort som 560/ti.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Okay, istaden for å lage en ny tråd for deretter å mase meir, skal eg bare bumpe min egen her.

Noken som føle for å hjelpe en kar med å slenge inn en ny liste som eg kan oppgradere med?

Specsa er i førsteposten, etc. Men eg kom aldri i gang med å oppgradere sida eg skulle vente til eit nytt skjermkort og kanskje prosessor kom ut.

So kan dere legge ut en ny liste? Kan strekke meg til 6-7.000 no, men den der nyaste skjermkort-tingen, etc.

Hi?
Du kan jo vente enda noen uker til Ivy Bridge kommer ut.

http://bit.ly/KfXz0P

Eller gå for den.