Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 2320
hei
sitter og skal handle ssd, da min gamle sata disk slutta funke, og da er vel de andre på vei ner, dette er da hønn gamle disker som jeg har vurdert utskifting på i laang tid.

har jo 1Tb lagring idag men har vokst fra dette ledlastnings hysteriet, så trenger ikke så store disker nå.

vurderer OCZ agility 3 diskene 1 stk i 60gb(til oppstart m windows osv) og en 120gb til wow, div program og litt musikk.

og det jeg lurer på er om 60gb vil være nok til windows...
ja det vil være nok
Har selv en 60gb ssd til windows som er mer en nok.
The Nerdrager
Kjører en 60 gb SSD på jobben, har ikke brukt over 20 GB til nå Men så er jeg veldig ryddig med filene mine.
Soulgrind#2828
tribalgoth's Avatar
Trådstarter
da blire shopping og champagne etter jobb idag

takker for input
Må vel funke. Har selv hatt 90 GB for Mac og Win på iMac.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Jeg valgte å gå for 120GB, prismessig er det mest fornuftig for tiden.

Jeg har dog folder redirection på alle undermapper i profilen min til NAS og kjører alt av spill etc fra spindeldisk lokalt foreløpig.
Mao kjører jeg kun operativsystem og høyprioritetsprogrammer fra SSD sålangt.
Soulgrind#2828
tribalgoth's Avatar
Trådstarter
problemet er trang familie økonomi skal pappa få lov og leke så må de koste minnst mulig, og jeg gidder ikke kjøpe snurre disker, når jeg har det idag som trenger utskifting

får se om jeg får ordna så jeg får til og kjøpe 2 stk 120gb er jo baaaare 400 kroner til
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
ikke velg agility ssd'en, mye problemer med den.

kjøp heller
Crucial m4 eller Intell 330
The Nerdrager
Jeg liker Kingston HyperX SSD disken
Har selv 120gb versjonen, det er fordi jeg har en snurredisk til lagring, og en SSD til OS og ett par spill
Soulgrind#2828
tribalgoth's Avatar
Trådstarter
Sitat av Rediver Vis innlegg
Jeg liker Kingston HyperX SSD disken
Har selv 120gb versjonen, det er fordi jeg har en snurredisk til lagring, og en SSD til OS og ett par spill
Vis hele sitatet...
kanskje jeg bare skal gjøre som du, og bare kjøpe en 120gb og ha det som skal lagres på snurre disker? men da blir det jo ikke såå stille som ønsket, men går vel kanskje og velge att snurre diskene skal gå i dvale elns når de ikke blir brukt?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av tribalgoth Vis innlegg
kanskje jeg bare skal gjøre som du, og bare kjøpe en 120gb og ha det som skal lagres på snurre disker? men da blir det jo ikke såå stille som ønsket, men går vel kanskje og velge att snurre diskene skal gå i dvale elns når de ikke blir brukt?
Vis hele sitatet...
Det kan du, eller bruke NAS \ filserver plassert en annen plass i huset.

(Atx' 4th rule of nubiness, you might be a nub if you don't buy a house with possibilities for serverroom(s)).
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Det er ikke problemer med Agility 3. Det er en myte.. Jeg hadde den og jeg hadde en BSOD før jeg update firmwaren. Etter det var den enda raskere og stabilt som et fjell. Anbefaler kjøp av 120gb'ern siden prisforskjellen er på 300, men 300 kan jo være litt gryn det også :P
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Crucial m4 eller Intell 330
Vis hele sitatet...
Skriver under på denne. Har selv 2x M4 disker i RAID#0, og har ikke hatt noen problemer med denne løsningen. *knocks on wood*

Brikkesettet sandforce bør du holde deg unna; mange dårlige erfaringer som du kan lese om på alle nettbutikker, og jeg kan legge til at en kamerat av meg har en disk med dette brikkesettet som han bare har problemer med - BSOD kommer daglig, ingen unntak.

Dersom du skal ha en RAID løsning må du gå for disk med GBC (Garbage Collection) da dette er den eneste typen "teknologi for frigjøring av plass som ikke lengre er i bruk i SSD disker" med støtte for RAID. TRIM vil ikke fungere, og disken(e) vil miste ytelse over tid med RAID.
The Nerdrager
Jeg har rom til å ha server i Men det blir en NAS når jeg får meg en kveldsjobb med det første

Sitat av waf Vis innlegg
Skriver under på denne. Har selv 2x M4 disker i RAID#0, og har ikke hatt noen problemer med denne løsningen. *knocks on wood*

Brikkesettet sandforce bør du holde deg unna; mange dårlige erfaringer som du kan lese om på alle nettbutikker, og jeg kan legge til at en kamerat av meg har en disk med dette brikkesettet som han bare har problemer med - BSOD kommer daglig, ingen unntak.

Dersom du skal ha en RAID løsning må du gå for disk med GBC (Garbage Collection) da dette er den eneste typen "teknologi for frigjøring av plass som ikke lengre er i bruk i SSD disker" med støtte for RAID. TRIM vil ikke fungere, og disken(e) vil miste ytelse over tid med RAID.
Vis hele sitatet...
Denne vennen din har nok ikke oppdatert firmware vil jeg tro Hadde samme problem da jeg ikke gjorde det først. Men etterpå så fungerte den som en drømm.
@Rediver: Vennligst ikke siter all tekst dersom bare skal kommentere et lite avsnitt av teksten.

Jeg regner med at mykvaren er oppgradert, men for å kunne gi et svar med 100 % sikkerhet velger jeg å sjekke dette med vedkommende. Vet at de som jobber innenfor IT kan gjøre feil, men han, som de fleste andre, vet at dette er pri. 1 ved slike tilfeller. Jeg kommer tilbake med en oppdatering når jeg vet mer.
The Nerdrager
Beklager så meget Var ikke meningen å quote hele teksten, det kom bare som en oppdatering til det jeg allerede hadde skrevet, så tenkte ikke fullt over det.
Men de fleste med Sandforce brikkesettet har problemer med krasj og bluescreen før de har fått inn den nye firmwaren. Og skulle ikke være noe problem å få byttet den med en ny dersom det ikke skulle fungere. Komplett f.eks er veldig vitne på at SSD'er har store problemer, og er veldig lette og ha med
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
W7 ultimate 64bit tar bare 13-14 Gigabyte plass.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
jeg har påpeket et problem til med SF som ennå ikke er fikset utallige ganger før, og dette er at hastigheten dropper til ca 100mbs når den møter på filer den ikke klarer og komprimere.
Sitat av waf Vis innlegg
Jeg kommer tilbake med en oppdatering når jeg vet mer.
Vis hele sitatet...
@Rediver: Har sjekket med vedkommende, og jeg får vel si ganske enkelt; «I stand corrected». Med firmware versjon nr. 1.2 mot 1.3.3 som er siste ga jeg beskjed om å oppgradere denne asap for å bli bukt med de problemer som har pågått. Vil komme tilbake etter at dette er gjort, og forhåpentligvis testet.

Sitat av Frufsa Vis innlegg
jeg har påpeket et problem til med SF som ennå ikke er fikset utallige ganger før, og dette er at hastigheten dropper til ca 100mbs når den møter på filer den ikke klarer og komprimere.
Vis hele sitatet...
Gjerne forklar hva du mener her.

Flytting av filer fra disk til disk vil ikke bli komprimert ved lagring, men dersom du bruker 3dje parts programmer for å komprimere filer vil det ta noe lengre tid da prosessoren må kalkulere ut fra kildefil til målfil hvordan komprimeringen skal gå. Kanskje du har møtt på en annen flaskehals i PCen; e.g. prosessor, minne, eller kanskje hovedkortet i seg selv (north-/southbridge)?
Sist endret av waf; 19. april 2012 kl. 12:18.
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Jeg valgte å gå for 120GB, prismessig er det mest fornuftig for tiden.
Jeg har dog folder redirection på alle undermapper i profilen min til NAS og kjører alt av spill etc fra spindeldisk lokalt foreløpig.
Mao kjører jeg kun operativsystem og høyprioritetsprogrammer fra SSD sålangt.
Vis hele sitatet...
Ser du nevner Folder redirection. Jeg ser på denne løsningen selv, men har glemt hvordan det utføres.
Kan du være behjelpelig med denne informasjonen ?
Sitat av Frufsa Vis innlegg
ikke velg agility ssd'en, mye problemer med den.

kjøp heller
Crucial m4 eller Intell 330
Vis hele sitatet...
Jeg har ingen verdens problemer med den. Firmwaren som ligger på originalt er dårlig og hullete, oppgrader firmware før du innstallerer OS på ssd'en, så kjører den feilfritt. Har ihvertfall gjort det i et halvt år nå.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av SpecialStyrke Vis innlegg
Ser du nevner Folder redirection. Jeg ser på denne løsningen selv, men har glemt hvordan det utføres.
Kan du være behjelpelig med denne informasjonen ?
Vis hele sitatet...
Google eventuelt mskb-arkivene er helt utrolige fisker.
Soulgrind#2828
tribalgoth's Avatar
Trådstarter
da blei det denna x2 ser ut til og funke gull.
har de på lån av en kompis som hadde 2 tillovers, så blir nok en handel der om han ikke glemmer det
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Hvem har 2 SSD'er liggende å slenge uten å bruke de? o.O
SÅnn helt uten videre xD
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
Hvem har 2 SSD'er liggende å slenge uten å bruke de? o.O
SÅnn helt uten videre xD
Vis hele sitatet...
TTL har jo "flere" 7970 kort bare liggans og slenger så