Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 1534
IKT-Tekniker
Hei!
Jeg som jobber i PCRep vurderer å åpne butikken en time tidligere enn vanlig, for å følge med på rettsaken, dersom VG kjører på med livestream (livechat med journalister hvor journalister skriver hva som skjer).
Det er bare ett problem; Jeg kan ikke huske om det sto et eller annet i VG for noen dager / uker siden om at det vil være forbudt å referere rettssaken slik som jeg beskrev hva VG-journalistene pleier å gjøre...

Noen som kan bekrefte / avkrefte?
Det er referatforbud etter at retten er satt.
IKT-Tekniker
Trådstarter
På det siste fengslingsmøtet ble referatforbudet opphevet allerede da retten ble satt. Kan det hende det blir slik i morgen også, eller?
No vert det vel ikkje referatforbud (dvs. forbod mot å referere det som skjer i retten), men retten vil setje greinser for kva for nokre delar av hovudforhandlingane som kan sendast direkte over radio og fjernsyn.
IKT-Tekniker
Trådstarter
Nå husker jeg hva det var jeg leste.. At det skulle bli lagt inn en forsinkelse mellom rettsalen og direktesendingen, slik at retten rekker å filtrere sendingen. Takk!
TV 2 kommer til å sende starten av rettssaken. Mediene har fått tillatelse til å kringkaste opplesningen av tiltalen og aktors innledningsforedrag.

TV 2 kommer også til å sende deler av Anders Behring Breiviks forklaring, dersom Høyesterett tillater at det kringkastes.
Vis hele sitatet...
I tillegg tror jeg ikke vitneforklaringene direktesendes.
IKT-Tekniker
Trådstarter
Og der siterte du akkurat det jeg leste. Har du link til siden hvor du leste den? (Du trenger ikke oppgi linken dersom det kun er det du siterte som står der)
Hvorfor er det aldri noen som kan finne på å gjøre noe slik; http://www.spyshop.no/kamera/skjult-...ipskamera.html når det handler om så store saker..
Sitat av PCRep Vis innlegg
Og der siterte du akkurat det jeg leste. Har du link til siden hvor du leste den? (Du trenger ikke oppgi linken dersom det kun er det du siterte som står der)
Vis hele sitatet...
Søk etter teksten du blir oppgitt, er ganske simpelt..
Når på morgenen starter rettsaken?
Sitat av nikalb Vis innlegg
Når på morgenen starter rettsaken?
Vis hele sitatet...
Er det så vanskelig å lese linken?
Rettssaken mot Anders Behring Breivik starter mandag 16. april klokken 09.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Jorg; 15. april 2012 kl. 23:14.
gentleman #1
ViceR's Avatar
Så vidt jeg har forstått, så skal vel ingenting fra selve rettssalen kringkastes. De sendes kun til de forskjellige tingrettene vi som skal følge rettssaken sitter i. Men det er vel fritt fram for aviser å referere til saken så mye de vil.
-Breieviken sin forklaring vil ikke bli TV overført, men media kan referere det han forteller.

-Tiltalen i morgen vil bli TV overført.

-Hver dag vil det også være en pressekonferanse i Oslo tingrett når retten er hevet.

-Ingenting vil bli direkteoverført.

http://nrk.no/227/
Sist endret av stagg; 16. april 2012 kl. 00:09. Grunn: La til link.
Håper på tilbakemeldingen fra de som møter opp på videooverføringen i Oslo tingrett, om vi også må gjennom metalldetektor. Vurderer sterk å filme, hvis de fortsatt nekter å legge ut.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Does not forgive
Buddapower's Avatar
Har lest i diverse andre tråder rettsaken blir videoøverført til andre tinghus. Er det noen som har noe informasjon angående dette? Jeg fant ingen informasjon om dette på http://www.domstol.no/Enkelt-domstol/22-7/ eller nettsiden til tinghuset (Sør-Østerdal Tingrett).