Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 750
Hei!
Jeg har 2 BenQ G2420HD skjermer. Hvis du ser på dette bildet ser du at på skjerm 2. står det Generisk ikke-PnP-skjerm mens på skjerm 1. står det BenQ G2420HD, tidligere sto navnet på skjermen på begge to.

Vet ikke om det har noen betydning det med navnet, men skjerm 2. har mye dårligere kvalitet. Jeg hadde den ene skjermen med på The Gathering og det er den skjermen som fungerer som den skal, den andre ble slik da jeg koblet opp igjen når jeg kom hjem.

Hvis det har noe å si, har jeg et Radeon HD 6850 skjermkort.
Håper noen vet hva problemet er, veldig irriterende at den ene skjermen har dårligere kvalitet når det funket helt perfekt tidligere. På Forhånd takk for all hjelp!
Skogenskonge
Skauman's Avatar
Skjermene er like men de har forskjellig kvalitet?

Åssen ledninger bruker du mellom skjermene og pcen? begge på Dvi?

regner med at du har prøvd Gjenkjenn knappen?
Skjermene er helt like ja.
Den ene er koblet med DVI og den andre med VGA, med en DVI konverter til skjermkortet. Dette skal jo ikke ha noe å si siden det som sagt fungerte før jeg koblet det fra for en liten periode mens jeg var på TG.

Har prøvd gjenkjenn kanppen ja. Så det jeg tror har noe med saken er det at på skjerm 2. står det Generisk ikke-PnP-skjerm og ikke selve navnet slik det gjør på skjerm 1. som du ser på bildet jeg la ved i første post.
Skogenskonge
Skauman's Avatar
Prøvd og fjerne den skjermen som er dårlig? altså først koble den fra i skjerminnstillinger også fjern.

Så kobler du ut og inn kablen til skjermkortet og ser etter kabelbrudd mens du er i gang.
så kobler du til og trykker gjenkjenn. kan hende det løser problemet?

Har du koblet til noen andre skjermer mens du har hvert borte?
Prøvde det du sa nå, funket ikke dessverre. Prøvde også med HDMI på ene skjermen men problemet er der fremdeles.
Ja, jeg har koblet til en annen skjerm mens jeg har vært borte. Hadde med den ene BenQ skjermen (den som fungerer som den skal) og en annen 19" skjerm.

Bump. Ingen som vet hva som eventuelt kan fikse problemet?

Har fått fikset det nå. Byttet så jeg fikk DVI kabel på begge skjermene, veldig rart at jeg måtte ha det nå siden det funket med en DVI og en VGA tidligere, menmen problemet er løst så da er jeg fornøyd. Takk for hjelpen Skauman