Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 634
Idag klarte jeg å dra min I5 2500k opp til 4.3 Mhz, er veldig fornøyd nå som jeg har endelig klart å få den stabil. Men jeg syntes det er litt rart at den går så høyt?

http://bildr.no/thumb/1151197.jpeg
Hvis du får den så høyt uten problemer er jo det fint, men du bør passe på tempen hele tiden, og når du klokker så høyt, så må du regne med at levetiden på prosessoren synker drastisk.
Kjører den stabilt med bare 60 C med full load.
2500k er veldig lett å overklokke og kan klokkes mye mer uten problemer. Det er ikke uvanlig å klokke dem så høyt som 5GHz, så 4,3GHz burde absolutt ikke være noe problem.
Er den stabil og holder greie temperaturer er det ikke noe problem å ha den på 4,3GHz. Det er vel 72 grader som er temperaturen man skal holde seg under ifølge Intel, for går den over det blir hvertfall kjølepastaen ganske ødelagt. Min E8400 har ikke tatt noe skade av å være på 95 grader i ~30 min, men kjølepastaen blir ødelagt av det.

Når den er stabil og ikke går over 60 grader er du ihvertfall safe og vel så det.
Sist endret av drittunge; 7. april 2012 kl. 18:28.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Hva står Vcore på i bios(ja, jeg ser det står på bildet)

Stabil? Jeg er hadde kalt den stabil etter 24 timer med prime, og ikke 4 minutter.

Edit: Har du gjort noe med ram timings/hastighet?
Sist endret av Fleff; 7. april 2012 kl. 19:14.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Med så "høy" Vcore kan du sikkert jekke den opp til 4.5GHz hvis du har en gjennomsnittlig god chip. Som Fleff nevner må du kjøre P95 mye lengre enn 4min for å erklære en stabil klokk. Jo lengre jo bedre, men en time eller to holder som oftest, ihvertfall når du har en så lav overklokk. Etter det kan du prøve et spill el. for å se om det er like stabilt der.
Sitat av WindowsLate Vis innlegg
Idag klarte jeg å dra min I5 2500k opp til 4.3 Mhz, er veldig fornøyd nå som jeg har endelig klart å få den stabil. Men jeg syntes det er litt rart at den går så høyt?

http://bildr.no/thumb/1151197.jpeg
Vis hele sitatet...
Den greier det lett. Men kommer an på chip'en Min ligger på 4,5GHz nå. Kjørt stabilt i flere uker. Holder 20 grader idle med H100. Lurer på å gradvis prøve meg opp mot 5GHz.
Sist endret av Bl1zzarD; 9. april 2012 kl. 22:18. Grunn: Dårlig formulering
Idag klarte jeg å dra min I5 2500k opp til 4.3 Mhz, er veldig fornøyd nå som jeg har endelig klart å få den stabil. Men jeg syntes det er litt rart at den går så høyt?
Vis hele sitatet...
Ser at du velger blend p.g.a "Pass2=1k".
Blend tester nesten bare minne og lite cpu.
Du får velge small FFt`s for og teste cpu.
IntelBurnTest kan være grei og bruke da den kan finne ustabiliteter fortere.