Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1233
Hei alle sammen! håper noen av dere har erfaring med Amazone.com

Har det blitt slik at du er nødt til å betale moms for alle varer du bestiller der i fra?

Prøvde nettopp å bestille saker til under 1.000 kroner og alle var merket "send som gave". Men til slutt når jeg skal sende ordren min så blir det slik:


Item(s) Subtotal: NOK 515,74
Shipping & Handling: NOK 230,16
-----
Total Before Tax: NOK 934,56
Estimated Tax To Be Collected: NOK 0,00
Import Fees Deposit NOK 188,66
-----
Grand Total: NOK 934,56
Amazone?

Ingen av de store nettstedene lar deg "lure" tollen med å sende som gave, siden gavesendinger er ment for ting som kommer inn fra privatpersoner. Tollen vet nok at Amazon ikke er noen person.
Trådstarter
Sitat av ymgve Vis innlegg
Amazone?

Ingen av de store nettstedene lar deg "lure" tollen med å sende som gave, siden gavesendinger er ment for ting som kommer inn fra privatpersoner. Tollen vet nok at Amazon ikke er noen person.
Vis hele sitatet...
wops

Joda, men sist jeg bestilte fra Amazon.co.uk ble det sendt som gave og uten at prisen vistes på pakken. måtte ikke betale toll heller
Det kan være du hadde flaks og tollerne ikke la merke til den. Ikke noe jeg vil satse på i lengden dog.
Om du har en kamerat i england er det en enkel måte å få "gaver" til under 1k på
Trådstarter
Sitat av OnklD Vis innlegg
Det kan være du hadde flaks og tollerne ikke la merke til den. Ikke noe jeg vil satse på i lengden dog.
Om du har en kamerat i england er det en enkel måte å få "gaver" til under 1k på
Vis hele sitatet...
hehe, kan så være. Har dessverre ikke noen kompiser der, eller i USA
Du kan bestille til en postboks i sverige, så kjøre over grensen å hente det selv.
Kast orginalembalasje o.l. så kan du si du hadde det med deg over grensen i utgangspunktet.

Se forbrukerportalen.no/Artikler/forbrukerrapporten/2004/1095878485.92
Kan hende det kom et punktum for mye i linken der.
Evt google "poste restante 'nærmeste sted over svenskegrensa'".

Lykke til! :-)
Trådstarter
Sitat av OnklD Vis innlegg
Du kan bestille til en postboks i sverige, så kjøre over grensen å hente det selv.
Kast orginalembalasje o.l. så kan du si du hadde det med deg over grensen i utgangspunktet.

Se forbrukerportalen.no/Artikler/forbrukerrapporten/2004/1095878485.92
Kan hende det kom et punktum for mye i linken der.
Evt google "poste restante 'nærmeste sted over svenskegrensa'".

Lykke til! :-)
Vis hele sitatet...
Må nok vente til jeg får meg kortet for bil Har faktisk tenkt litt på det før, men vet ikke helt det med å sette opp adresse i Sverige. Får lese litt mer på nettet, takk!