Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 6121
Jeg klarer ikke å koble meg opp mot Ruteren gjennom telnet..

Har prøvd det som står i andre forum og Artikler om at man skal ta Brukernavn minus 1000 + en P først..eks; 5xxxx blir P4xxxx , Passord blir det samme som før...

Men det funker ikke...jeg vet at man kan gå inn på endring.nextgentel.no å gjøre ting der, men jeg vil bruke telnet istedet.. noen som har noen tips? ...
Kontakt NGT og spør om passordet.
Hadde en Netopia router tidligere (4542) og der var passordet slik du forklarer. Nå har jeg en Cisco, og her er det ikke sånn, så det kan hende det ikke er sånn med 3351'en heller.

(En del interessant på www.relativt.net også)
prøvd med brukernavn " admin " og passord " noway "? Er fortsatt en del rutere som har det.
som Mortiferus sier, prOv med admin og noway!
De fleste netopia routerene har det som defaultlogin og passord!
www.netopia.com finnes det masse veiledning jaffal.. hvis passord og slikt skulle funke.
Den routeren tar nok ikke admin/noway

Men send en mail til NGT med kundenummeret ditt så får du passordet tilsendt. Gikk smertefritt når jeg prøvde...
ne0
ne0's Avatar
Trådstarter
OK..takk skal prøve det.
Opprinnelig postet av mess.o
Den routeren tar nok ikke admin/noway

Men send en mail til NGT med kundenummeret ditt så får du passordet tilsendt. Gikk smertefritt når jeg prøvde...
Vis hele sitatet...
nå er det tre (to før og meg nå) som sier at admin/noway er en mulghet. Det var det jeg hadde, og det alle andre routerne jeg kom meg inn på brukte (totalt har jeg brukt det passordet på ca. 4-5 routere) så det er ikke dumt å prøve admin/noway! (faen...)

edit: det er samme router for meg i alle fall, regner med at det er slik for de andre også. (altså en netopia)
ne0
ne0's Avatar
Trådstarter
admin/noway funker ikke.

Jeg tror admin/noway passordet var kun for Administratorer som jobbet på Nextgentel, og ble leaket av noen som jobbet der.
Så Nextgentel måtte gjøre ruterne sikrere (Hackere kan endre filteret), så da oppgraderte de ruterne.
Så dere som sier at Admin/noway passordet funker bør kansje oppgradere deres Rutersoftware? :P.

Har sent en mail til NGT no, så skal sjekke hva de sier :P
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
jeg er ganske sikker på at det skal være P[kundenummer] -10000
og passordet som står under kundenummeret, ett åttesiffret nummer i mitt tilfelle. (ikke email passordet)
Hvorfor ikke bare sende en mail og spørre, slik jeg foreslo for 10 poster siden?
Det funker hver gang, det!
ne0
ne0's Avatar
Trådstarter
Nei, bruker samme passord som de ga meg i starten for å aktivere modemet. Funker ikke... Har prøvd allt som står i nesten alle poster, funker ikke ... Men jeh får se om Nextgentel klarer å finne en løsning...
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
ring de, går mye fortere
ne0
ne0's Avatar
Trådstarter
ninja5000..se litt lengre opp...jeg har sent en Email :P
Oki...sorry. Ble bare litt frustrert over alle forslagene. Jeg fikk passordet med en gang jeg spurte, ser du
ne0
ne0's Avatar
Trådstarter
lol...fikk en mail fra Nextgentel:
_________________________________________________
Hei ****
Kundenr: *****

For pålogging til din Netopia 3351 benytter du følgende.

Din brukernavn: P*****
Ditt passord: *********

For henvendelse eller spørsmål kontakt kundeservice via vårt kontaktskjema
http://www.nextgentel.no/kontakt/kontaktskjema eller på telefon 55 52 79 79
(hverdager 8-21, lørdag 10-17), og vi vil hjelpe deg så raskt som mulig.

Se for øvrig også http://www.nextgentel.no/ks

Med vennlig hilsen
Kundeservice
NextGenTel AS.
__________________________________________________

Dette var hva jeg hadde prøvd tidligere, og det virker fortsatt ikke!...nå er jeg SUR!! :P
Sist endret av nso; 11. juli 2014 kl. 01:16.
noen har fucka med routern din... prøv å reset den...
▼ ... over en uke senere ... ▼
ne0
ne0's Avatar
Trådstarter
Wiooo!! Klarte det! :P ... det jeg gjorde var at jeg gikk inn endring.nextgentel.com og fjernet filtersettet, og etterpå satte filtersettet på igjen. Så tok jeg Telnet 10.0.0.1 , skrev inn Brukernavn og Passord å vips! Im in..