Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1630
God kveld !

Jeg har i de siste dagene begynt å se litt nærmere på Javascript-konsollen man får tilgang til ved å høyreklikk på noe, og deretter klikke "Inspiser element" , når man har en nettleser åpen. Vet ikke om dette gjelder for alle, jeg bruker bare Chrome.

Det jeg lurer på er om det finnes noen nettside eller artikkel som gjør meg litt mere kjent med hva man kan gjør med det, og hvordan. Jeg har for eksempel funnet ut at man kan omgjøre de svarte prikkene i et passord om til vanlige bokstaver, og omvendt. Har også funnet ut at man kan forandre antall tegn som kan skrives i for eksempel søkeboksen på Facebook, denne er normalt satt til 100 tegn.

Noen som har noe å bidra med? Spytt ut !

SimleX
Hei.

Denne typen verktøy er ekstremt nyttig dersom du driver med Web-utvikling.

Det jeg bruker det til er å:
* Editere html
* Endre CSS-filer
* Debuge Javascript
* Teste ut nye Javascript

Det er masse andre muligheter som jeg ikke bruker. Bare å trykke rundt å se hva som skjer

Til Firefox bruker jeg pluginen Firebug.
I Internet Explorer får du opp noe av det samme ved å trykke f12.
Brukte den på russ.no for å loope gjennom en haug av profiler for å generere besøkende til min. Russ.no behandler url'en vha javascript, slik den hindrer default action på window.location.onChange (elns), og endrer siden vha ajax. Med andre ord var det bare å opprette en variabel (til indentering), og en funksjon som kalte seg seg selv via setTimeout, og derretter la det surre å gå

Du kan også bruke det til å endre variabler i diverse js-baserte spill, men det er vanskelig viss de er godt nokk skrevet, eller bruker serveren til å holde orden på poenger/liv/etc.

Men, den er mest nyttig til utvikling, som pax2k skriver