Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 885
Jeg ønsker å programmere en løsning der jeg bruker google maps, eller en annen type kart. Må ikke være google sitt opplegg, i C#. Men det eneste jeg får til er å bruke det som heter "static maps", dette blir bare et bilde (jpg fil) som åpnes. Problemet er at jeg vil ha et "dynamisk kart", slik at man som bruker skal kunne zoome og trykke inn på enkelte "markers". Har google eller noen andre slike løsninger som jeg kan bruke til dette?
Trådstarter
2 0
Er det jeg brukte, men som du ser så er det static maps, altså en bilde fil, der en eventuell bruker ikke vil kunne styre noe som helst, men bare se et statisk bilde..
Kort forklart: Det vil ikke fungere i C# sånn du tenker det.

Det du derimot antageligvis kan gjøre er å laste en html fil i C# programmet ditt på en eller annen måte (dvs. implementere en slags nettleser). Deretter kan du gjøre vanlige ting med html/javascript og google sitt api.

Evt. kanskje dette er noe? http://linqtotwitter.wordpress.com/2...maps-api-in-c/ første google treff.