Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 739
Jeg har h0rt fra ett sted at naar man installerer OS paa SSD b0r man koble fra alle HDDer pga windows lagrer en noe greier paa HDDene, noe som f0rer til at det kan virke som systemet henger i 1/2 millisekund, men noe som kan vere litt irriterende.
Andre som har opplevd dette, er dette i det hele tatt riktig, (jeg finner ikke sp0rsmaal tegn med dette engelske tastaturet, haha)
vel. har ikke merket noe til det her, og jeg installerte med 2 ssd i og 3 vanlige disker på 1 TB each. aldri vært noe problem.
er vel bar og prøve.
på startlinjen, kan du endre fra engelsk til norsk på tastaturet.. ellers så er spørsmåltegn der " _ " tegnet ville vært.
Alexulv's Avatar
Trådstarter
ja, jeg faar vel bare prove, tror faktisk ikke det er noe norsk tastatur til win8, finner hvertfall ingen steder aa skrifte dette paa.
Hm, har ikke hørt noe om dette før.. Jeg kjører dog OS på SSD og lagring på vanlig HDD. Siden dette virker som det er første gang du tester OS på SSD, gled deg! Det går virkelig unna

Her er da en guide du bør merke deg for å optimalisere SSD'en. Fikk denne av en fyr som er svært priviligert på hardware. Windows 7 skal fikse mye selv, men det skjer nok kun når har Win7 med pre-installert drivere for SSD’en og hovedkortet. Så sjekk gjerne innstillingene manuelt, så du får bedre hurtighet og levetid på SSDen.

http://www.mydellmini.com/forum/wind...ed-tweaks.html
det er ikke sidevekslings filen du tenker på?? uansett så er det alltid greit og kun ha en disk koblet til i systemet når man installerer OS da det slipper og bli noe tull med hvilken disk man skal installere på osv...
Alexulv's Avatar
Trådstarter
Er ikke første gang jeg bruker SSD så har nok sett lyset før når det kommer til hastighet ja
Men tenkte jeg skulle ta en skikkelig opprydning her så formaterte hele SSDen for å installere OS og alt på nytt (hadde bare en følelse på at ting gikk litt tregt før jeg formaterte) men så glemte jeg det jeg hadde hørt om at man burde koble fra HDDer før man installerte, men gjort er gjort. Har ikke lagt merke til noe enda, og OS er installert på SSD og holder nå på med drivere og programmer.

Men det jeg ligger merke til er at begge HDDene kommer opp som USB lagringsplass? Så nede på start linjen v/klokken kan jeg liksom "løse de ut" som en usb minnepenn, hva kan dette skyldes? Slik var det ikke før? Er det noe jeg kan gjøre for at dette skal forsvinne, de ligger på "min datamaskin" som vanlige disker også.
er alt av "ekte" drivere lagt inn på nytt eller er det kun drivere fra Windows update som er installert?
Kun drivere fra windows update som lastes automatisk.
Norsk tastatur finnes aldeles på Win8.. installerte det i helga, og skrev fint æ,ø,å på det.
Sitat av Alexulv Vis innlegg
ja, jeg faar vel bare prove, tror faktisk ikke det er noe norsk tastatur til win8, finner hvertfall ingen steder aa skrifte dette paa.
Vis hele sitatet...
Ehh..... jo du har norsk tastatur... dette skifter du når du installerer win8. Ellers må du sikkert gå på kontrollpanelet og finne tastatur (merk: bruk desktop versjonen av control panel, METRO versjonen er veldig dårlig....)