Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 875
Jeg har en OCZ Agility 3 SSD på 120 gb. Jeg har lest litt generelt om SSDer og leste litt om dette med funksjonen TRIM som blir brukt av SSDer istedefor defrag som på HDD. men det jeg lurte på er om TRIM er noe som må gjøres manuelt på SSDen, eller må skrues på på noe som helst måte eller om dette er noe som går helt automatisk av seg selv så man ikke trenger å tenke på det?
Windows konfigurerer selv oppsettet med SSD'er.
Deaktiverer defrag og aktiverer TRIM er en av tingene.

Med andre ord; la PC'n huske og tenke på det
Sist endret av Oneblo; 23. februar 2012 kl. 19:28.
Er det ikke bare Windows 7 som har støtte for TRIM?

EDIT: Etter litt googling ser det ut til at om du ikke har Win7, må du ha verktøy fra SSD-produsenten.
Sist endret av Poison; 23. februar 2012 kl. 19:41.
Sitat av Poison Vis innlegg
Er det ikke bare Windows 7 som har støtte for TRIM?

EDIT: Etter litt googling ser det ut til at om du ikke har Win7, må du ha verktøy fra SSD-produsenten.
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/TRIM#Op...nd_SSD_support
Du sier ikke noe om hvilket OS du kjører, men i Linux legger du til discard i fstab hvis kjerna di støtter dette. I windows kan du skrive "fsutil behavior query DisableDeleteNotify" i cmd, 0 = trim enabled.
Jeg kjører win7.

Sa da er det ikke noe jeg trenger og konfigurere selv da med andre ord?
Sitat av Alexulv Vis innlegg
Jeg kjører win7.

Sa da er det ikke noe jeg trenger og konfigurere selv da med andre ord?
Vis hele sitatet...
Helt riktig.