Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1516
Hei jeg lyster nå mot å installere Win7 igjen bare for å spille hvis jeg ikke finner noen spill som er bra. Laster ned PlauOnLinux nå hvertfall.

Som jeg har skjønt kan jeg spille OpenGL spill, noen forslag?

Hva med CS?
Penumbra støtter Linux så vidt jeg vet!
Anbefaler Sauerbraten til Linux!
Mange spillere, og sjeldent med tomme servere.
http://sauerbraten.org/
Sist endret av flickzade; 2. februar 2012 kl. 16:13.
Rage skal etter det jeg har hørt fungere bra på linux (med wine). Ellers har vi oilrush som er et nytt linux native rts spill med god grafikk, men litt enkelt gameplay etter min smak.

amnesia er også linux native og skal være et av det skumleste spillene som finnes.

desura er et linux program som lar deg enkelt kjøpe å laste ned spill for linux, kanskje du er interessert i å prøve den. Den er ganske ny enda så ikke alt for mange spill er støttet.

Minecraft har du vel også hørt om, det er fullt støttet i linux.

cs skal etter alt jeg vet funke fint gjennom wine. cs 1.6 har jeg testet selv
Sist endret av Thriller; 2. februar 2012 kl. 23:31.
Minecraft er definitivt det beste valget med mindre Battlefield hadde blitt tiljengelig på Linux.
Husker en venn på ett LAN engang, han satt og spilte TF2 på Ubuntu.
Anyway: minecraft er vel på toppen.
heroes of newerth er et fantastisk morsomt spill når du får dreisen på det. Skal fungere under linux, men har aldri prøvd det selv. Det er dog med et lite vennlig community og høy læringskurve. Er i samme sjanger som Dota1/2 og League of legends, bare med mer intenst gameplay og høyere hastighet
World of Goo. Punktum.
Innviklingshemmet
Supertuxkart med joystick!
Hvis du bare må spille windows spill er vel enten Wine eller et virtuelt miljø way-to-go?
Har lasta ned wine / playonlinux, men kommer inn på steam tatt oppdatering osv men helt til jeg skal inn i menyen og velge server å har valgt så blir det ''kryssa'' ut og borte. Hva kan være galt?
Du kan prøve med et virtuelt miljø, Wine virker ikke med så mange programmer.

Ellers så kan du prøve å se på denne;
https://developer.valvesoftware.com/...am_under_Linux
De holder på å spekulere om en fremtidig linux variant.
Problemet blir jo at både Steam og spillet må virke med linux da.
Sist endret av bendikz; 5. februar 2012 kl. 16:34.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Mine favoritter: TeeWorld, Toribash og UrbanTerror. Hvis du vil kjøre windows programmer så funker vel Wine? Installerte steam med Wine. Funket fett.
Hedgewar. Et must!
Sist endret av Darkerface2; 15. februar 2012 kl. 11:47. Grunn: Skrivefeil.
I dag har jeg og resten av gruppen droppet koding av hovedprosjekt og kun konsentrert oss om Crayon Physics. Det er AWSOME! Morsomste spillet jeg har spilt på lenge.
Shooting expert
BrageP's Avatar
Wormux (Worms-klone).
0 A.D syns jeg er ganske artig