Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 11380
Jeg fikk utskrevet Vallergan av min fastlege i går, og har lest mye om at det medfører hangovers. Det er nettopp dette som har skjedd meg.

Jeg tok 4x10mg tabletter i går kveld rundt 19.00, og det føles som om det sitter i ennå. Er det noen tips til hva jeg kan gjøre for å unngå denne følelsen?

Mvh

Tavlekritt
Belag deg på en heller ubegagelig dag, gikk på disse selv for noen år siden, er ikke så mye som
motvirker dagen derpå
Vallergan er kjent for å ha laaaaang hangover. Trøtt og sløv langt ut på dagen derpå.
Er ikke stort å gjøre med det, dessverre.
Halveringstid på ca 5 timer, og mesteparten går ut fra kroppen via urin. Så det henger vel gjerne i litt, ja.
Selv merket jeg ikke noe hangover av vallergan, ikke fikk jeg sove av dem heller.

Men så fikk jeg utrskrevet tolvon, sovnet 30-45 etter at jeg tok en halv 30mg. Syntes dette var kjempegreier til og begynne med, men toleransen øker fort og etter noen uker var jeg oppe i 3x60mg. Dette holdt jeg på med ca. 6mnd. Men jeg la merke til at jeg ikke fungerte like godt som før, var trøtt, ufokusert og ble lettere irritert enn normalt. En dag trodde jeg at jeg gikk inn i en psykose, kaldsvettet, metallisk lyd i ørene, desorientert og føltes ut som at jeg besvimte når jeg reiste meg.

Hvis legen din prøver og få deg til og prøve tolvon så hold deg langt unna!

Jeg er ikke fan av og bruke rusmidler daglig, men jeg hadde heller røyka meg en joint hver kveld resten av mitt liv for og få sove enn å tatt en tolvon til!
M72
Ambivalent bruker
M72's Avatar
Vallergan ga ikke meg noe særlig bakruseffekt, men merket jeg ble sløvere med tiden da jeg brukte det.
Gikk over til Circadin(Melatonin), enkelt og greit, merker ingen bakruseffekt
Sitat av Tavlekritt Vis innlegg
Jeg fikk utskrevet Vallergan av min fastlege i går, og har lest mye om at det medfører hangovers. Det er nettopp dette som har skjedd meg.

Jeg tok 4x10mg tabletter i går kveld rundt 19.00, og det føles som om det sitter i ennå. Er det noen tips til hva jeg kan gjøre for å unngå denne følelsen?

Mvh

Tavlekritt
Vis hele sitatet...


Jeg tror ikke jeg har møtt noen som IKKE får 'hangover' av vallergan!! Desverre..
Bytt til stilnoct eller apodorm hvis det er nattesøvn du har problemer med.De får du ikke 'hangover' av.
Jeg fikk det de første nettene hvertfall. Får det også av Sarotex, om jeg ikke har tatt det på en stund.
for å ungå dette drit i å ta de jævla apedop dårligste medesinen jeg har vert borti totalt ubrukelig til annet en å facke opp dagen etter mitt tips kast de i dass å stikk til legen å si du får en jævlig hangover av de å spør etter noe annet kan forøvrig ambefale tolvon om du skal ha et c-preperat for å sove på om du skal ruse deg på det så er det enkelt hold deg unna c preperater bare masse bivirkninger å lite funk
Ta Vallergan i 4 tiden på dagen,Da sliper du H,,,,
Det går over, bare snakk om og (spise seg inn) på pilla.
Gi det litt tid hvis dette er medesiner du skal stå på.
2-3 uker tipper jeg det vill oppleves ganske så bedre dagen der på.
Signerer Commendatore.. ta deg tid til å bli litt innspist så burde det gå greit, om du har tålmodighet til det da..

Vallergan og Remeron er by far noe av det verste jeg har puttet i meg. Hangover fra en annen planet.
Sist endret av Kaput; 4. februar 2012 kl. 21:21. Grunn: leif
Det kan vel hjelpe på om du minker dosen litt. For folk flest vil det holde lenge med 2 x 10mg valergan.
Tragisk at legene skriver ut sånn dritt til å sove på, brukte de selv en stund, følte meg helt mongo dagen etter.
Har erfart det som Commendatore sier lenger opp her.Etter noen uker så blir det meste av hangoveren borte.
Jeg har i lengre perioder tidligere brukt 8x10mg fast hver kveld uten den helt store hangoveren.