Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3543
Treningsnarkoman
fcknfreak's Avatar
Kort fortalt (kortere enn alt er ihvertfall), Chess sin kundeservice er så hjerneskadet som man får det til. Og det jeg lurer på er om noen vet hvor jeg kan kontakte noen som er høyere opp i systemet enn kundeservicen.

Prøvde å ringe kundeservicen og spørre etter sjefen eller lignende, men dette var jo selvfølgelig helt umulig, hun spurte om det ikke var noe hun kunne hjelpe med, etter at jeg da hadde svart nei og at jeg ville prate med en sjef, så trodde hun visst at det skulle hjelpe og spørre meg en gang til om hun ikke kunne hjelpe. Etter enda et nei fra meg, spør hun to ganger til. Og når hun gir opp spør hun hvilket nummer det gjelder, jeg oppgir nummeret og da finner hun ut at det er jeg som har ringt og snakket med henne tidligere, siden hun lovet å ringe tilbake, men aldri ringte. Hun snakker seg da bort med at de jobbet med det, blabla, skjønte at dette ikke kom noen vei så gadd ikke krangle noe mer på det, sa bare ja opp til flere ganger og la på.

Jeg ringer på nytt og spør igjen om en sjef jeg kan prate med for å klage på kundeservicen, hun sier at hun er del-ansvarlig ett eller annet og hevder at hun kan hjelpe meg med å klage. j

Jeg begynner å fortelle historien om all dritten kundeservicen lover og skal hjelpe deg med men aldri gjør. Og har derfor brukt 2 uker på å få tak i ett nytt abonnement. Hver gang jeg lister opp en og en ting jeg skal klage på krangler hun på hver ting, og må mange ganger spørre om hva jeg mener selvom min avdøde bestemor ville skjønt hva jeg mente. Og siden jeg ikke er interessert i å prate med en 20år-ish gammel jente som tror hun er sjef over hele kundeservicen ga jeg opp det også.

KORT SAGT: Lurer på om noen vet hvor jeg kan få tak i en ordentlig ansvarlig/sjef som er ydmyk og ikke krangler når de blir klaget på som alle andre serriøse selskap har.
Lillebroren min jobber faktisk på Chess kundeservice!
Send et brev. Litt enklere å faktisk komme litt høyere opp der da hvis det står beskrevet godt i brevet og at det er en stor sak.
Treningsnarkoman
fcknfreak's Avatar
Trådstarter
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Send et brev. Litt enklere å faktisk komme litt høyere opp der da hvis det står beskrevet godt i brevet og at det er en stor sak.
Vis hele sitatet...
Jo, kunne gjort det. Men skulle gjerne praten med en over telefon.
Spesielt siden dama har fått simkortet men når vi logget inn på minside der, så står det et helt annet navn på både juridisk eier og bruker. Ringte i dag klokken 8 og har fortsatt ikke fått noen svar. Først nå får jeg vite at hun kan bruke telefonen fram til de får fikset det abonnementet hun EGENTLIG skulle ha. Og inntil da gjelder ChessXtra som hun vil bli fakturert med. Og dette syns jeg er uakseptabelt, hun skal da absolutt ikke måtte betale når det er deres feil, og jeg har blitt lovet at abonnementet skulle være klar på fredagen i forrige uke med Chess Sjakk Matt, som er et fastpris abonnement.
Og derfor skulle jeg helst ha pratet med noen høyt oppe om at hun aldeles ikke skal betale for deres feil, og klage på alle disse kundeservice folkene som ikke ringer tilbake når de lover, krangler med kunden, og ikke innrømmer feil.

Sitat av mickeyy Vis innlegg
Lillebroren min jobber faktisk på Chess kundeservice!
Vis hele sitatet...
Du får spørre om nummeret til sjefen hans ;p
Sist endret av fcknfreak; 24. januar 2012 kl. 16:49.
Tv2 Hjelper deg :P
Er helt enig med at Chess kundeservice ikke er av den beste sorten. Sist jeg hadde problemer med de, truet jeg med å gå til Forbrukerrådet. Og vips!, problem solved.
55 20 46 00
55 52 79 00
CHESS COMMUNICATION AS
Husk at om du skal ha sjangse til å nå "opp i systemet" via telefon, så må du forholde deg rolig og saklig.
Om du er en typisk "FAEN STEIKE NÅ ER JEG FORBANNA"-type, får du i beste fall en "ok, jeg skal sette deg over til sjefen" før du blir satt over til sidemannen.
Hva er problemet, skylder de deg penger?

Er det ikke bare å bytte leverandør hvis du er misfornøyd?
Tror du ikke sjefen har andre ting å gjøre enn å snakke med deg? Send de en skriftlig henvendelse.
Treningsnarkoman
fcknfreak's Avatar
Trådstarter
Tar alt rolig og sivilisert, sitter ikke å roper i telefonen, men er ikke langt unna når de krangler på alt og nærmest nekter meg å snakke med sjefen.

Har kjøpt iPhone 4s med bindingstid og nedbetaling så hjelper lite å bytte operatør.

Og jeg spurte da virkelig ikke om sjefen hadde mye annet å gjøre? Hvis en som er ansvarlig for kundeservicen ikke har tid til å prate og godgjøre for misfornøyde kunder så burde han aldeles begynne å prioritere bedre. Bruker 4 minutt å fortelle alt og forklare hvis jeg prater med en som er ydmyk, beklager for feilen og er villig til å høre. Ber jo ikke akkurat om å få prate med grunnleggeren av chess.
Jeg vet jo ikke noe annet om saken enn det du skriver, men problemet hørtes ganske trivielt ut. Dette gjelder kun skifte av juridisk eier? Er du sikker på at du klarer å beskrive problemet klart og tydelig ovenfor kundebehandleren? Abonnementet burde de kunne bytte på timen, og burde ikke være særlig vanskelig å få til dersom du kan vise til en ordrebekreftelse hvor det står at du har bestilt ett annet abonnement.
Treningsnarkoman
fcknfreak's Avatar
Trådstarter
Snakket med en av sjefene over Kundeservicen i dag. Og han hørte på hele historien min uten å forstyrre og stille dumme spørsmål akkurat som en normal ansvarlig. Han var ydmyk, la seg flat og beklaget flere ganger og var helt enig med meg om at det ikke skulle være sånn som vi hadde hatt det når vi skulle starte ett nytt abonnement hos dem. Han sa han skulle kontakte noen som hadde mer kompetanse enn han innen endring av abonnement og skulle ordne det og lovet å ringe tilbake i løpet av en halvtime.

Etter 20 minutt ringte han tilbake, og fortalte at abonnementet kunne brukes men at MinSide kom til å være nede til over helgen til de fikk endret informasjonen der (informasjonen fra forrige bruker av nummeret var igjen, og det var registrert som Chess med kontantkort). Han hev med kompensasjon på det nye abonnementet til kjæresten og til meg som hadde ringt som en tulling i 2 uker fordi jeg aldri fikk svar. Kjempe hyggelig kar og utrolig fornøyd med at noen der endelig tok tak i problemet og fikk ordnet det og faktisk ringte tilbake.

Hvis noen er interessert i hva hele saken handlet om får de si ifra så kan jeg sette meg ned å skrive alt ned detaljert.

Takk til TurboOlsen for nummeret!
▼ ... over en måned senere ... ▼
(låner tråden litt)

Under en samtale med chess kundeservice for snart to uker siden, kom det frem at jeg feilaktig har blitt belastet for en tjeneste jeg ikke har fått.
Jeg har blitt belastet 15kr/mnd for spesifisert regning, noe som kun gjelder for de som får papirregning i posten, mens jeg hele tiden jeg har vært kunde hos chess, har mottatt regning per e-post.

Når kundebehandler ble gjort oppmerksom på at dette har pågått i lang tid, spurte han meg hvordan jeg ville løse dette, noe jeg synes var litt merkelig, men kom med et forslag. Kundebehandleren mente at forslaget jeg kom med, ikke kunne godtas, siden jeg måtte ta min del av skylden, så da ba jeg han om og ta kontakt med noen lenger opp i systemet og komme tilbake til meg med et tilbud.

Etter nesten to uker uten å ha hørt noe tok jeg igjen kontakt med chess kundeservice, jeg fikk etter litt snakke med vedkommende jeg hadde vært i kontakt med tidligere. Jeg fikk igjen beskjed om at jeg burde ha sagt i fra om feilen tidligere og derfor burde ta min del av ansvaret, men kunne tilby og avskrive et år med 15kr/mnd. Et tilbud jeg ikke var villig til å godta, da det dreier seg om feilfakturering over en periode på ganske nøyaktig syv år.

Spesifisert faktura var noe jeg selv bestilte via min side på chess og stusset over at det ikke var noen spesifikasjoner på fakturaen jeg mottok (på e-post), men da jeg fant spesifikasjonene på min side, trodde jeg at det var slik det fungerte og tenkte ikke mer over det, annet enn at jeg syntes det var litt rart at jeg måtte gå inn på min side for å finne spesifikasjonene.

Det som gjør at jeg reagerer er at chess over en så lang periode har tatt betalt for en tjeneste de ikke har levert, for deretter å legge skylden over på meg når det kommer frem at en feil er begått.

Jeg har sendt e-post til forbrukerombudet og gjort de oppmerksomme på at chess muligens fakturer flere kunder for tjenester de ikke får.

Jeg er også i gang med å flytte abonnementet mitt til en annen teleoperatør, og står foreløpig mellom One Call og TalkMore, så om noen har anbefalinger eller erfaringer å komme med, så gjør gjerne det.

*Hva ville dere ha gjort i samme situasjon?

*Mener dere at chess har rett når de sier at jeg burde ta min del av skylden?

*Er det noe mer jeg burde gjøre?
Sitat av MeTheWall Vis innlegg
(låner tråden litt)

Under en samtale med chess kundeservice for snart to uker siden, kom det frem at jeg feilaktig har blitt belastet for en tjeneste jeg ikke har fått.
Jeg har blitt belastet 15kr/mnd for spesifisert regning, noe som kun gjelder for de som får papirregning i posten, mens jeg hele tiden jeg har vært kunde hos chess, har mottatt regning per e-post.

Når kundebehandler ble gjort oppmerksom på at dette har pågått i lang tid, spurte han meg hvordan jeg ville løse dette, noe jeg synes var litt merkelig, men kom med et forslag. Kundebehandleren mente at forslaget jeg kom med, ikke kunne godtas, siden jeg måtte ta min del av skylden, så da ba jeg han om og ta kontakt med noen lenger opp i systemet og komme tilbake til meg med et tilbud.

Etter nesten to uker uten å ha hørt noe tok jeg igjen kontakt med chess kundeservice, jeg fikk etter litt snakke med vedkommende jeg hadde vært i kontakt med tidligere. Jeg fikk igjen beskjed om at jeg burde ha sagt i fra om feilen tidligere og derfor burde ta min del av ansvaret, men kunne tilby og avskrive et år med 15kr/mnd. Et tilbud jeg ikke var villig til å godta, da det dreier seg om feilfakturering over en periode på ganske nøyaktig syv år.

Spesifisert faktura var noe jeg selv bestilte via min side på chess og stusset over at det ikke var noen spesifikasjoner på fakturaen jeg mottok (på e-post), men da jeg fant spesifikasjonene på min side, trodde jeg at det var slik det fungerte og tenkte ikke mer over det, annet enn at jeg syntes det var litt rart at jeg måtte gå inn på min side for å finne spesifikasjonene.

Det som gjør at jeg reagerer er at chess over en så lang periode har tatt betalt for en tjeneste de ikke har levert, for deretter å legge skylden over på meg når det kommer frem at en feil er begått.

Jeg har sendt e-post til forbrukerombudet og gjort de oppmerksomme på at chess muligens fakturer flere kunder for tjenester de ikke får.

Jeg er også i gang med å flytte abonnementet mitt til en annen teleoperatør, og står foreløpig mellom One Call og TalkMore, så om noen har anbefalinger eller erfaringer å komme med, så gjør gjerne det.

*Hva ville dere ha gjort i samme situasjon?

*Mener dere at chess har rett når de sier at jeg burde ta min del av skylden?

*Er det noe mer jeg burde gjøre?
Vis hele sitatet...
Kjip sak, alikevel har Chess sitt på det rette. I kontrakten du har med CHESS er du selv ansvarlig for å melde i fra om feil/problemer innen rimelig tid. Du kommer ikke til å få tilbakebetalt hele summen, når du melder inn 7 år (!) etter at problemet/feilen oppsto. Her får du kanskje tilbakebetalt for 1-2 år. Har tidligere jobberfaring (kundeservice) fra annet telefonselskap.
Sitat av Aghori Vis innlegg
Kjip sak, alikevel har Chess sitt på det rette. I kontrakten du har med CHESS er du selv ansvarlig for å melde i fra om feil/problemer innen rimelig tid. Du kommer ikke til å få tilbakebetalt hele summen, når du melder inn 7 år (!) etter at problemet/feilen oppsto. Her får du kanskje tilbakebetalt for 1-2 år. Har tidligere jobberfaring (kundeservice) fra annet telefonselskap.
Vis hele sitatet...
Er ikke pengene som er det viktigste, men synes det er dårlig praksis å skylde på kunden. Grunnen til at jeg ikke har meldt fra om dette før, er jo fordi jeg nettopp har oppdaget feilen.

Når jeg bestilte spesifisert regning via min side hos chess for syv år siden, hadde jeg tegnet et abonnement der e-post faktura var et krav for å kunne tegne abonnementet. Og når jeg bestilte spesifisert regning, gjorde jeg det fordi jeg var nødt til å bestille dette som en tilleggstjeneste hos min forrige teleoperatør (hvor jeg fikk faktura tilsendt i posten). At det var noe jeg ikke trengte, eller på noe tidspunkt ville få, utover det som var å finne på min side, så lenge jeg fikk tilsendt faktura på e-post, synes jeg chess burde ha opplyst om. Jeg har byttet abonnement flere ganger hos chess i løpet av disse syv årene, men hele tiden mottatt faktura på e-post.

Mulig chess har sitt på det tørre, men jeg mener fortsatt at det er dårlig kundebehandling å ta betalt for noe som er gratis, særlig over så lang tid. Jeg ser heller ikke bort i fra at det er fler som blir feilfakturert, da chess ikke har noe i sitt system som fanger opp denne feilen.
Det er kjedelig å møte på kundebehandlere som ikke vet alt, men gi dem en sjanse før du viser deg fra en mer vanskelig side.

Personlig kan jeg ikke se for meg annet scenario enn der noen på førstelinje gjør narr av- eller hever seg over kunde med nedlatende tone for at skal være behov for kontakt mellom kunde og "sjef". På en annen side finns det dessverre ikke nok sjefer til alle kunder som forventer å få snakke med dem, og det er heller ikke deres oppgave å snakke med kundene.

Hiearkiet er der fordi det skal følges, også av kundene. Det samme gjelder vilkårene som er satt som retningslinjer mellom kunde og tilbyder, det i tillegg til norsk lov - som til en hver tid skal følges.

Tommelfingerregler:

1) Der kunder betaler for en tjeneste eller vare, spesielt over en lengre periode, samtykker kunde for at tjeneste eller vare er levert iht. forventning.

2) Unntak kan gjøres fra vilkår og norsk lov (e.g. angrefrist), men kunde bør henvende seg innen rimelighetens tid for at endringer kan bli gjort.

3) Kundekonsulenter er også mennesker: Ikke rakk ned på dem, eller jobben de gjør. Du skal være glad noen har mot til å sitte der å ta imot all destruktiv holdning og ordvalg kunder kommer med hver dag.

Jeg har sett kundekonsulenter knekke sammen etter samtaler med kunder som har gitt tåpelige ultimatum med nedlatende tone og personangrep. Kundebehandlere som ikke har gjort annet enn jobben de var ansatt for å gjøre. Der det til sist har vist seg å være kundene som var årsaken til problemet, og at riktig løsning var gitt uten at kunde valgte å prøve.

Dette er nok ikke helt det trådstarter ønsker å lese, men det er slik verden er på andre siden av telefonrøret, e-posten eller annen valgt kanal for kommunikasjon.
Sitat av waf Vis innlegg
Det er kjedelig å møte på kundebehandlere som ikke vet alt, men gi dem en sjanse før du viser deg fra en mer vanskelig side.
Vis hele sitatet...
Ga de nærmere to uker på å finne en løsning, en løsning som ble å skylde på meg å si at jeg burde ha sagt fra før, da er det av med silkehanskene og på med boksehanskene for min del. Og jeg prøver stort sett å være ganske forståelsesfull ovenfor kundebehandlere, men når vedkommende gang på gang hevder at jeg burde visst bedre og sagt fra før, tar tålmodigheten min på et tidspunkt slutt.

Det skal legges til at vedkommende etterhvert så det fra min side, men mente fortsatt at det eneste han kunne tilby var å godskrive et år med 15kr/mnd. Forslaget jeg kom med som han ikke ville gå med på, var på ca halvparten av hva jeg har betalt for mye, så jeg var villig til å møte de på halvveien.
Sist endret av Veggen; 3. mars 2012 kl. 02:01.
Jeg har hatt fast påfylling på kontantkortet mitt til chess i to år nå. hver første dag i en måned skal jeg få 200 jeg på kortet. det trekkes to hundre fra kontoen til mora mi hver måned, men til meg kommer det en melding som på det har noe feil med transaksjonen.... vi oppdaget dette den første måneden å mamma vil ikke på jeg skal gå over til noe annet enn chess av en eller annen grunn. vi har kranglet med chess om dette i to år nå:-\ jeg er dritt lei men det re mamma som taper penger å hun gir ikke opp saken så vi må fylle på to hundre manuelt hver måned. to hundre kroners ringe tid byttet i mot fire hundre kr betaling -.-
Sitat av Battlefield3FTW Vis innlegg
Jeg har hatt fast påfylling på kontantkortet mitt til chess i to år nå. hver første dag i en måned skal jeg få 200 jeg på kortet. det trekkes to hundre fra kontoen til mora mi hver måned, men til meg kommer det en melding som på det har noe feil med transaksjonen.... vi oppdaget dette den første måneden å mamma vil ikke på jeg skal gå over til noe annet enn chess av en eller annen grunn. vi har kranglet med chess om dette i to år nå:-\ jeg er dritt lei men det re mamma som taper penger å hun gir ikke opp saken så vi må fylle på to hundre manuelt hver måned. to hundre kroners ringe tid byttet i mot fire hundre kr betaling -.-
Vis hele sitatet...
Hadde jeg vært deg ville jeg prøvd hardere med å overbevise moren din om å bytte abonnement, eventuelt gått over til rent kontantkort abonnement. En annen mulighet er å ta kontakt med banken og be de stanse den automatiske trekken, jeg ville hvertfall ikke funnet meg i at de trakk meg 200kr i måneden uten å kunne ringe for beløpet.

Eventuelt kan du også sende en klage til forbrukerombudet, jo fler henvendelser de får, jo større er sannsynligheten for at de tar affære.
Sist endret av Veggen; 3. mars 2012 kl. 11:30.
Sitat av fcknfreak Vis innlegg
Tar alt rolig og sivilisert, sitter ikke å roper i telefonen, men er ikke langt unna når de krangler på alt og nærmest nekter meg å snakke med sjefen.

Har kjøpt iPhone 4s med bindingstid og nedbetaling så hjelper lite å bytte operatør.

Og jeg spurte da virkelig ikke om sjefen hadde mye annet å gjøre? Hvis en som er ansvarlig for kundeservicen ikke har tid til å prate og godgjøre for misfornøyde kunder så burde han aldeles begynne å prioritere bedre. Bruker 4 minutt å fortelle alt og forklare hvis jeg prater med en som er ydmyk, beklager for feilen og er villig til å høre. Ber jo ikke akkurat om å få prate med grunnleggeren av chess.
Vis hele sitatet...
Det er spesielle regler for heving av kjøp for iPhone 4s. Jeg hadde problemer med min(tele2) fikk hevet kjøpet etter 3 mnd.
Sitat av fcknfreak Vis innlegg
Snakket med en av sjefene over Kundeservicen i dag. Og han hørte på hele historien min uten å forstyrre og stille dumme spørsmål akkurat som en normal ansvarlig. Han var ydmyk, la seg flat og beklaget flere ganger og var helt enig med meg om at det ikke skulle være sånn som vi hadde hatt det når vi skulle starte ett nytt abonnement hos dem. Han sa han skulle kontakte noen som hadde mer kompetanse enn han innen endring av abonnement og skulle ordne det og lovet å ringe tilbake i løpet av en halvtime.

Etter 20 minutt ringte han tilbake, og fortalte at abonnementet kunne brukes men at MinSide kom til å være nede til over helgen til de fikk endret informasjonen der (informasjonen fra forrige bruker av nummeret var igjen, og det var registrert som Chess med kontantkort). Han hev med kompensasjon på det nye abonnementet til kjæresten og til meg som hadde ringt som en tulling i 2 uker fordi jeg aldri fikk svar. Kjempe hyggelig kar og utrolig fornøyd med at noen der endelig tok tak i problemet og fikk ordnet det og faktisk ringte tilbake.

Hvis noen er interessert i hva hele saken handlet om får de si ifra så kan jeg sette meg ned å skrive alt ned detaljert.

Takk til TurboOlsen for nummeret!
Vis hele sitatet...

Jeg vil gjerne vite hva saken gjelder.