Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 5193
Levde dessverre ikke på 80-tallet men er stor fan av skrekk/splatterfilmer og metal så ønsket om å leve i denne tiden er enormt, går vell sjeldent en dag hvor jeg ikke lengter etter å leve på 80-tallet.
Virker som om ungdom var mer kreative og kunnskap var appelerende til ungdom, isteden for idag hvor kunnskap er tabu blant majoriteten av ungdom.
En av de tingene jeg virkelig savner er at på 80-tallet i Oslo eksisterte det subkulturer SHARP skinheads, Nazi skinheads, Blitz punkere, hippier osv osv. Er enkeltindivider som omfavner disse stilene også idag, men ingen miljøer. Virker som om dagens ungdom er mer opptatt av å sitte inne å spille COD og spise Oreo enn å faktisk gå ut å gjøre opprør å skape historie!

Mener altså ikke at nazi skinheads er positivt, men bruker de likevel som et eksempel.
Sist endret av CountDrugula; 19. januar 2012 kl. 17:36.
Født i -96, men føler allikavel at jeg var veldig mye ute og lekte med mine venner da jeg var mindre. Kan ha noe med at teknologien kom litt senere her, med konservative foreldre.
Er det noen der ute som har linker til sider med bilder fra 80talls stjerne som vi alle husker,ikke nye blider men slik de så ut på den tiden.

Det kan være Tv personligheter, pop stjerner, film stjerner
Jeg er født i 1997, men 80's er min store kjærlighet <3
Jeg elsker alle rockebanda fra 80'sene og jeg glemmer aldri seriene og filmene derfra

//en hipster-niende klassing
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Joda, såklart var det innvandrere på 80-tallet og, men ikke nærheten av hvordan det er nå. I 2000 var 30% av Oslo's skolebarn minoritetsspråklige, i 2010 var det 40%. Det finnes 58 grunnskoler i Oslo hvor etnisk norske er i mindretall. Det var nok ikke tilfellet på 80-tallet.
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/e...p?artid=591839
Vis hele sitatet...
Les nå hva hypphypp skrev, og hva som ble skrevet som en oppfølgning på dette:

Ingen innvandrere, og god musikk. Ja, jeg ville gjerne skrudd tida 20 år tilbake.
Vis hele sitatet...

Sitat av luni Vis innlegg
Og åpenbart ingen aviser eller samfunnsfagundervisning på skolen. Det var betydelig innvandring både for 20 år siden og på 80-tallet.
Vis hele sitatet...
Sitat av Knask Vis innlegg
Riktig, her er det flere kilder på dette: http://no.wikipedia.org/wiki/Innvandrere_i_Norge
Vis hele sitatet...
Her kriger vi ikke akkurat om når det var mest innvandring mellom 80-tallet og nåtiden, men snarere om at det faktisk var innvandring på 80-tallet, noe hypphypp påstod at det ikke var.
Sitat av McLovin Vis innlegg
Vi brukte å stå et par stykker på hver side av en garasje med èn tennisball. Den siden som hadde ballen ropte "anti!" og kastet ballen over taket, og når ballen var komt over skulle den andre siden rope "over" tilbake. Sånn kastet man ballen frem og tilbake. Den første siden som fikk fire "takere", altså, som klarte å ta imot ballen før den gikk i bakken fire ganger, skulle springe over på den andre siden og raide dem, og så fikk man poeng for alle man klarte å pælme ballen på. Utrolig artig!
Vis hele sitatet...
Som -95 model føler jeg og si gamle dager blir feil, Men jeg husker før. Så lekte vi denne leken, bare at vi kalte den "pol" eller "tak-pol". Som minst i en søsken flokk på 3, og de hadde med venner, bekjente AKA naboene. Så var jeg "det svakest ledd" og endte med og få ett hardt underarms kast i låret eller ryggen og det var både i pol og i slåball. Grave snøhule husker jeg var gøy. Så når jeg var med naboen og kompisen som begge er eldre, noe som var mere vanlig før(?). Jeg var minst så jeg fikk lov til grave det siste og følte: "Detta var stas". Det endte med at det som virket som en kolossal snøhaug raste og jeg lå med føtta utenfor og hodet helt innerst, før jeg rakk og reagere med panikk eller noe slikt, hadde de tatt tak i beina og dratt meg ut. Da var jeg nesten på gråten, ikke at det gjorde vondt, men det vi hadde brukt lang tid på, til og med juksa med planker, bare raste sammen. Da satt jeg der med skyll følelsen at jeg hadde ødelagt hele greia. Dette tenker jeg på vær gang jeg ser brøytehaugen til naboen
Tre hytte har jeg bygd. Skutt på mindre gjennomtengte ting med sprettert laget på gamle måten.
Noe annet jeg husker ga status i min "barndom": Trampoline.
Men jeg husker de som spilte skyte spill i 3. klasse....