Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 1721
Hei, det pågår for øgonblinken en sinnsyk hat mot hat debatt på youtube og sikkert en rekke andre nettsteder anngående denne filmen og dens budskap.

Jeg har for lenge siden gjort meg selv uavhengi av debatten siden ingen av sidene berører meg, jeg er ikke muslim og jeg er ikke soldat/patriot.

Men de tingene som blir sagt på youtube er ganske grove å syke, jeg postet blandt annet en kommentar som var noe slikt som "det er filmer som dette som skaper fremmedfrykt", og med ett hadde jeg drapstrussler i innboksen.

Hva kommer til å skje? Blir det torching av stortinget?
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Kul musikk på videoen.

Du må huske at de som kommenterer på youtube godt kan være 10-12 år gamle da, ikke alt som er like gjennomtenkt.
Ekstremister hisser på seg ekstreme kommentarer, who cares.
Sist endret av Bothrops; 17. januar 2012 kl. 20:11.
Mr.Kaizer
olaPola's Avatar
Trådstarter
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Kul musikk på videoen.

Du må huske at de som kommenterer på youtube godt kan være 10-12 år gamle da, ikke alt som er like gjennomtenkt.
Ekstremister hisser på seg ekstreme kommentarer, who cares.
Vis hele sitatet...
Fordi det kan skjeie ut til et blodbad utenfor stortinget.
Dette er glørne som KAN starte en sinnsyk brann.
Ytringsfrihet har kun mening for ytringer vi ikke liker og som provoserer "det gode selskap".
På dette området (I motsetning til mange andre) har Norge mye å lære av USA. (Og muslimske land og personer mye å lære av oss i Vesten.)

Her i landet er det en omseggripende tendens til å unnta fra ytringsfriheten kritikk og latterliggjøring av enkelte
grupper som defineres "har behov for særskilt vern".

Alle grupper må tåle negativ og fornærmende uttalelser uansett hvor grove de er.
De får enten ta til motmæle eller trøste seg med at de verste utslagene som regel
sier mer negativt om uttaleren enn om de(n) omtalte.

Meninger er alltid straffrie. Handlinger kan være ulovlige og med det straffbare. Nettopp dette
er kjennetegnet på det tolerante demokratiet i motsetning til det intolerante diktaturet.

NB: Du kan ikke lyve under dekke av ytringsfrihet.
Skriver du Ola er en tyv, kan du bli dømt for æreskrenkelse med mindre du kan bevise påstanden.
Men føyer du til "etter min mening", kommer du unna med det meste.
For da kommer du ikke med en objektiv påstand, men med en subjektiv meningsytring.
Sist endret av timerbeltkiller; 17. januar 2012 kl. 20:52.
Sitat av olaPola Vis innlegg
Fordi det kan skjeie ut til et blodbad utenfor stortinget.
Dette er glørne som KAN starte en sinnsyk brann.
Vis hele sitatet...
Ser for meg blitzere mot muslimer. Kan bli interessant egentlig. Tror jeg finner meg en pub i nærheten og nyter kampene over en kald øl. Kanskje til og med peanøtter.

Jeg skjønner ikke helt greia med protesten, hvis du skal være voldelig så burde man jo utøve vold. Ikke stå som noen pyser og demonstrere.

Kanskje vi burde ha arrangert en sånn motdemonstrasjon ala "Snu ryggen til ekstremisme", funket godt mot de omreisende rasistene i sin tid. Kanskje de da forstår hvor håpløst det er. Hva vil de egentlig?
Det er patetisk, den sangen har jo ikke noe med de personene å gjøre. Den kan ha blitt lagd til hvem som helst andre. En random sang og en video med viktige personer som ruller bort over kan ikke være så ille?

Norskmedia elsker og blusse opp ting, creed til VG og Dagbladet.
Sist endret av SwagSir; 17. januar 2012 kl. 20:55.
Mr.Kaizer
olaPola's Avatar
Trådstarter
Sitat av emptychange Vis innlegg
Ser for meg blitzere mot muslimer. Kan bli interessant egentlig. Tror jeg finner meg en pub i nærheten og nyter kampene over en kald øl. Kanskje til og med peanøtter.

Jeg skjønner ikke helt greia med protesten, hvis du skal være voldelig så burde man jo utøve vold. Ikke stå som noen pyser og demonstrere.

Kanskje vi burde ha arrangert en sånn motdemonstrasjon ala "Snu ryggen til ekstremisme", funket godt mot de omreisende rasistene i sin tid. Kanskje de da forstår hvor håpløst det er. Hva vil de egentlig?
Vis hele sitatet...
Det skumle med dette er at ifølge debatten som pågår under filmen, er det en gjeng muslimer som heter salafismer som visstnok skal drepe alle som ikke tror det DE tror.

Ikke vet jeg hvordan de skal klare det, men det er nok til å gjøre meg nervøs om kvelden når jeg skal ta 34 bussen mot vestkanten.
Jeg kunne gjerne deltatt på en demo mot norsk engasjement i Afghanistan men når retorikken til enkelte av deltakerne handler om hevn og vold holder jeg meg hjemme. Jeg håper idiotene bak videoen skjønner at man støter fra seg potensielle støttespillere med slikt.

Når det gjelder sannsynligheten for en voldelig demo eller ikke anser jeg det som lite sannsynlig. Det er ikke umulig at det vil være flere politi enn demonstranter der.
Jeg er forsåvidt enig i at norske soldater ikke har noenting i afghanistan og gjøre. jeg tror afganerne klarer og rydde opp best alene..
Mr.Kaizer
olaPola's Avatar
Trådstarter
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg kunne gjerne deltatt på en demo mot norsk engasjement i Afghanistan men når retorikken til enkelte av deltakerne handler om hevn og vold holder jeg meg hjemme. Jeg håper idiotene bak videoen skjønner at man støter fra seg potensielle støttespillere med slikt.

Når det gjelder sannsynligheten for en voldelig demo eller ikke anser jeg det som lite sannsynlig. Det er ikke umulig at det vil være flere politi enn demonstranter der.
Vis hele sitatet...
For alles skyld håper jeg at det blir et fredelig fakkeltog, men når man ser på opptøyene rundt om i verden, hele nordafrikakysten har jo vært i fyr og flammer iløpet av de siste årene.

Hva tilsier at det ikke kan skje noe voldelig å jævlig og radikalt her? Breivik sprengte jo regjeringskvartalet for faen.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
Jeg kunne gjerne deltatt på en demo mot norsk engasjement i Afghanistan men når retorikken til enkelte av deltakerne handler om hevn og vold holder jeg meg hjemme. Jeg håper idiotene bak videoen skjønner at man støter fra seg potensielle støttespillere med slikt.

Når det gjelder sannsynligheten for en voldelig demo eller ikke anser jeg det som lite sannsynlig. Det er ikke umulig at det vil være flere politi enn demonstranter der.
Vis hele sitatet...
Ja, det er synd hvordan noen personer ødelegger for de mange seriøse demonstrantene.
Når jeg tar en titt på Facebook-gruppen, så sier de aller, aller fleste at dette kun er en demonstrasjon mot sivile drap i Afghanistan. De sier tilogmed at nordmenn gjerne må få komme og delta.

Det virker også som at det blir en mot-demonstrasjon. Så det kan det jo selvfølgelig resultere ut i en blodig demonstrasjon.
Sist endret av Isbjørn; 17. januar 2012 kl. 21:10.
At de kommentarene med flest stemmer under er: "Allah er en dritt" og "Allah has the same colour as my shit" hjelper nok ikke til å hisse dem ned...
Sitat av olaPola Vis innlegg
For alles skyld håper jeg at det blir et fredelig fakkeltog, men når man ser på opptøyene rundt om i verden, hele nordafrikakysten har jo vært i fyr og flammer iløpet av de siste årene.

Hva tilsier at det ikke kan skje noe voldelig å jævlig og radikalt her? Breivik sprengte jo regjeringskvartalet for faen.
Vis hele sitatet...
Joda, men forskjellen er at opprørene i Afrika og Arabia har vært folkelige opprør mot diktatur, mens demoen i Oslo sannsynligvis ender opp med en liten gjeng med unge og sinte muslimer som mener Norge bør trekke seg ut av krigen. Hvis de ønsker en folkelig motstand er det både motbydelig og lite smart å komme med trusler mot regjeringsmedlemmer og kongehus.
brukertittel
Widow's Avatar
Sitat av olaPola Vis innlegg
Hei, det pågår for øgonblinken en sinnsyk hat mot hat debatt på youtube og sikkert en rekke andre nettsteder anngående denne filmen og dens budskap.

Jeg har for lenge siden gjort meg selv uavhengi av debatten siden ingen av sidene berører meg, jeg er ikke muslim og jeg er ikke soldat/patriot.

Men de tingene som blir sagt på youtube er ganske grove å syke, jeg postet blandt annet en kommentar som var noe slikt som "det er filmer som dette som skaper fremmedfrykt", og med ett hadde jeg drapstrussler i innboksen.

Hva kommer til å skje? Blir det torching av stortinget?
Vis hele sitatet...
Du er klar over at du er på internett? Kommentarer på youtube er ganske ofte preget av rasisme, dritt og hat, som ganske mange andre steder på internett. Jeg syns ingen av kommentarene sjokkerte noe særlig.

Edit: Det beste er egentlig å ignorere dem, ikke komme med en motdemonstransjon. Jeg tipper at de ikke blir så mange, så hvis de ikke får noe oppmerksomhet blir det sikkert ikke en stor sak. Kanskje de i tillegg bytter retorikk til neste demonstrasjon.
Sist endret av Widow; 17. januar 2012 kl. 21:16.
Mr.Kaizer
olaPola's Avatar
Trådstarter
Sitat av Isbjørn Vis innlegg
Ja, det er synd hvordan noen personer ødelegger for de mange seriøse demonstrantene.
Når jeg tar en titt på Facebook-gruppen, så sier de aller, aller fleste at dette kun er en demonstrasjon mot sivile drap i Afghanistan. De sier tilogmed at nordmenn gjerne må få komme og delta.

Det virker også som at det blir en mot-demonstrasjon. Så det kan det jo selvfølgelig resultere ut i en blodig demonstrasjon.
Vis hele sitatet...
Enig i dette, det skal bare litt vold til før det er masseslagsmål Disney style.
Har sett det skje, bor i trøndelag
Det er mer nærliggende å sammenligne dette med Israel-demoen for noen år siden som eksploderte. Jeg jobbet i nabogata når det skjedde og ble stengt inne der til noen av gatekampene i gata ga seg.(jeg tåler ikke tåregass fant jeg ut )

Det kan smelle, eller det kan forbli stille. Det avhenger helt av hvor mange idioter som dukker opp.
Så videoen. Det er jo sykt. Håper ikke de får låv å demostrere...

OT: Er dette en film som er laget på et par min i Movie maker, eller er det lagt arbeid bak det/seriøst?
Er imot Norges nærvær i Afghanistan, men dette her er jo helt bak mål. Å argumentere mot vår tilstedeværelse i Afghanistan med bilder av skadde barn osv, samtidig som man selv oppfordrer til å drepe, det ødelegger hele poenget...
Når starten demonstrasjonen da?
Sitat av ClaesGreve Vis innlegg
Så videoen. Det er jo sykt. Håper ikke de får låv å demostrere...

OT: Er dette en film som er laget på et par min i Movie maker, eller er det lagt arbeid bak det/seriøst?
Vis hele sitatet...
Ja, ytringsfriheten gjelder jo selvsagt ikke for muslimer. Hvis man skal demonstrere kan man i det minste være enige med den sittende regjering.
Sitat av MercedesE Vis innlegg
Jeg er forsåvidt enig i at norske soldater ikke har noenting i afghanistan og gjøre. jeg tror afganerne klarer og rydde opp best alene..
Vis hele sitatet...
Ja, det er jo det Norge mener også, derfor så driver størstedelen av delegasjonen der nede med opplæring og trening av ANA og ANP.

Sett deg litt inn i saken før du kommenterer da!
Sitat av IpN Vis innlegg
Når starten demonstrasjonen da?
Vis hele sitatet...
Klokken 14 00
Forbanna mongoer de som leder den demonstrasjonen. På facebook siden deres vil de at menn og kvinner står hver for seg i hver sin gruppe. Syke mennesker som har blitt hjernevaska og har misforstått Islam helt. Håper mange muslimer møter opp og vender ryggen til for å vise avsky mot sånne mennesker. Disse menneskene er midtøstens svar på nynazister.
Sist endret av ParadiseCity; 19. januar 2012 kl. 21:48.