Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 1858
Jeg tenkte meg å kjøpe denne gitaren fra f.eks England. (via nett)
Vil dette lønne seg?
Hvilke kjøpesider anbefaler dere..
Hvorfor kjøper du en squier?
Trådstarter
Hvorfor ikke... nybegynner.. Vil ha meg noe billig noe.
Jeg har altså lite peiling: du kan godt komme med ideer =)
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
www.marios.no best :]
Trådstarter
Blir det dyrt med frakt da?
Kamerat av meg kjøpte en Epiphone Les Paule til 7500. han hadde ikke hatt noen el før det. Det er like så greit å stase på en mellom bra gitar hvis du har virkelig tenkt og gå inn for å spille

Hvis du skal kjøpe squier så burde du kjøpe i norge ihvertfall, det lønnes seg ikke å importere den. i så fall mpådu kjøpe gitarer som er dyre i Norge og "billige" i utlandet.


Offtopic: Har en Gibson SG Pete Townsend signatur gitar selv
skit fornøyd med den.
Sist endret av Samurai JacK; 28. oktober 2003 kl. 21:48.
En så billig gitar vil aldri lønne seg å kjøpe i utlandet(med mindre du drar den tilbake selv). For å spare noe nevneverdig må man nesten over 10.000 grensen.
Og bare kjøp den gitaren om du vil. Mitt råd er uansett å stikke til musikk sjappa og prøve de gitarene som er innefor dine økonomiske rammer. Så finner du ut av hvilken som høres best ut og er lettest å spille på.
Billige gitarer er ofte svært lite lettspilte.
Det er en utalelse som er vanskelig å forsvare. Selvsagt kan du ikke forvente det samme fra en gitar til 50 000 som en til 500. Men det er derfor det finnes nybegynner gitarer, som låter helt ok og går greit å spille på.
Det finnes mange gode gitarer selv om prisen er lav.
jeg har en fender squier stratocaster, er helt fornøyd med den. man blir vant til å spille på gitaren sin (nesten) uansett. min kosta vel 3000,-, tror jeg. Merk deg at det er også en som heter squier strat, som er billigere(rundt 2000 tror jeg) pga ikke fullt så godt finish og sånnt. Jeg gikk for stratocasteren, selv om det kosta en tusing til...
Ikke kjøp en gitar fra internett om du ikke har testa den, og sjekka åssen den låter og hvordan den er å spille på. Som Sigar sier så burde du prøve ut masse gitarer i div butikker for å finne en som passer deg... Finnes sikkert mange bra brukte gitarer og hvis du leter litt.

Vet ikke helt om jeg hadde turt å bestille en gitar fra internett egentlig... Hvis du får en gitar som har blitt skadet under frakt, eller defekt på noen måte, kan det være vanskelig å få byttet eller pengene tilbake. Anbefaler å sjekke med folk som har bestillt ting derfra før og høre om de er fornøyd.
Trådstarter
Takker for svar. Tror ikke jeg vil bestille fra verken utlandet eller på internett i det hele tatt.. Jeg tror jeg tar meg turen til Hagstrøm i Bergen og prøver meg frem. Skal kjøpe en billig sak, og heller legge mer penger i en effektpedal.

Noen som anbefaler en effektpedal til ca 1000-1500 (+)..?
jeg kjøpte en kjekk liten 15 watts forsterker med masse innebydge effekter! dingsen het "zoom fire 15", og kosta ca. 2000 kr. Kjempegrei liten sak!!
Er gøy å kjøpe en med litt mange lyder i. Hadde en Zoom 505 før og den var helt kurrant. Kosta vel 1500 eller noe i si tid.
Litt vanskelig å anbefale en effektpedal, da du ikke sier hva slags det er. Hvis du finner en som du synes ser grei ut, kan jeg heller fortelle deg litt mer om den.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Personlig har jeg en Zoom 707, kostet 1600 kr for 5-6 år siden, veldig fin pedal, er vel kommet en ny versjon nå som heter Zoom 707 II eller.no

Denne har innebygget trommemaskin, sampler og tuner.
Har også pedal for wah-wah og Volum kontroll
Perkele, søk på frifond.no til støtte til å starte band.. Sist jeg søkte der fikk jeg 4000 til å bruke på musikkutstyr, ganske gennialt. Tror de har blitt litt strengere nå da, men alltids vært et forsøk.
Hva slags musikkutstyr var det du søkte om da?
Jeg har en Epiphone Les Paul ( black beauty 3) selv. Veldig bra gitar. Anbefales!
Ikke kjøp gitar på nette.... bedre å prøve og kjøpe i en butikk

btw:
Zoom effekt pedal, Ibanez gitar og en marshall forsterker er tingen
Høres mistenkelig ut som mitt gamle rack.

Er ikke noe i veien for å kjøpe gitar på internett. Hvertfall ikke fra Norge. Men er du førstegangskjøper anbefaler jeg som tidligere sagt, å stikke til musikksjappa nær deg.
Det er ingen vits i å kjøpe en squier i England, de er like dyre (billige) her i Norge...

Marshall 30W amp kan anbefales på det sterkeste. veldi grei amp hvis man ikke er i et band da...
Hvis man skal kjøpe en gitar nærmere 15-20000kr tror jeg at det kan lønne seg å kjøpe gitarer over internett...

Selv har jeg en Epiphone SG 400 Goth med en Marshall MG30DFX
kjempe fornøyd med begge to \m/\m/
Må bare si meg enig i at det er best å prøve gitaren før du kjøper. Kjøpte selv min første gitar for to år siden og allerede etter et halvt år merket jeg ting jeg ikke var fornøyd med. Mitt råd er å ta med deg noen du kjenner som har peilingen, så du kan få hjelp til å finne den gitaren du trenger.

Squier er et bra valg til en nybegynner, men husk at det er to typer. Standard og Affinity series. Sistnevnte er ikke noe og samle på. Ellers så koster en Mexico Fender Strat 4900,- eller noe. Den ville jeg kjøpt og heller ventet med effektpedalen.

Håper du blir fornøyd! Gitar er et genialt instrument
Lillebroren min har en Washburn gitar, og en peavy 15watt sterker. det var en pakkeløsning til 1500 mener jeg. Det er en av de bedre gitaren jeg har prøvd. spesielt i den prisklassen. Men uansett så må du prøve gitar og forsterker i butikk, det er det smarteste.. Og et ukjent merke trenger ikke være ille..
original reprint
xaff's Avatar
Som alle andre allerede har sagt, IKKE kjøp din første gitar over nett. Gjorde det selv, og fikk jo forsåvidt det jeg betalte for. En crappy amp og en gitar med sugen elektronikk. Funker jo som nybegynnergitar, eller hvis man ikke skal gjøre det på så stor basis.. (www.jiwestone.no)

Ellers så skal jeg også ha meg ny gitar i nær fremtid, driver å vurderer Epiphone LP Heritage eller en Jackson Warrior.. Eventuelt King V (Jeg akter å teste disse i butikken, noe jeg enda ikke har gjort så jeg har enda ikke gjort en avgjørelse)

Og angående fuzz'en, så likte ikke jeg helt zoom pedalene. Synes rett og slett at de er litt for innviklet. :P (Brukte vel og merke bare fem minutter på å teste den, uten noen manual) Skal du spille metal, så er Boss Metal Zone tingen. Boss pedaler generelt er jævlig fete.
Opprinnelig postet av Xaff
Skal du spille metal, så er Boss Metal Zone tingen. Boss pedaler generelt er jævlig fete.
Vis hele sitatet...
Ikke kast bort penger på en Metal Zone. Bosspedaler er greie nok, men ikke metal zone. Prøv Boss DS-2 eller en Pro-Co Rat Distortion. Gode pedaler. Skal du ha bedre må du ha rørdrevne og de koster gjerne en 2, 3000,-
Forresten så vil jeg anbefale enSquier Fat Strat .
Du får mye mer kraftig lyd når du bruker doble mikrofoner. Mer rock på ein måde
Opprinnelig postet av Perkele
Jeg tenkte meg å kjøpe denne gitaren fra f.eks England. (via nett)
Vil dette lønne seg?
Hvilke kjøpesider anbefaler dere..
Vis hele sitatet...

Jeg syns det å kjøpe en Squire ikke er noen god ide. Skal du ha billig kopi av en gitar kjøp heller Epiphone.. Gibson som produserer gitarene og det er gjennomført og ordentlig arbeid. Gibson sitt slagord er at du alltid skal få det beste av gitarer fra Gibson og kjøper du epiphoe (billig kopien) så er du sikra god gitar!

Selger selv min egen Epiphone standar til h.o 5000. Men Gator hardcase. Sykt fet gitar med konge lyd. Grunnen er innkjøp av ny og dyrere gitar.

Ps: Heller ingen grunn til å inportere Squire... Blir like dyrt med frakt som det blir å jøpe i Norge. Skal du ha billig drit gitar kjøp heller en Probe eller lignende. Er ingen vits i å kaste bort penger på import Squire. Spiller i et trash band der jeg bruker en standar Probe. Den duger i trash, der jeg kaster gitaren veggimellom.. Slår den på monitorene å gjør alt for å ødelegge den mest mulig!
Men men, lever fremdeles!