Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1052
Jeg har i heimen satt opp en xbmc box med ca 6tb lagringplass og ett hav av tv-serier og filmer i 720p og 1080p som er koblet direkte på tv-en med hdmi.

Boksen er koblet på nettverket trådløst (N) og jeg har enablet den som upnp server.

Jeg sitter på full dekning på netverket på både xbmc boksen og galaxy 10.1 tabben min men jeg sliter med å få streamet innholdet som er på xbmc boksen til tabben, både SD og HD matriale ser ut til å lagge, SD er bare såvidt ute av sync mens HD hakker som fandens grandtante på høylys dag.

Finnes det noen dugelige løsninger for å streame HD content til tabben?

Jeg er villig til å gå bort fra å bruke xbmc som server software, det gjør meg ingenting å ha annen software kjørende i bakgrunn mens xbmc ligger som skall oppå OS-et, som forøvrig er windows 7 for øyeblikket.

Så, noen som har løsninger? eller må jeg rett å slett basere meg på å ha SD til tabben og HD til alt annet i heimen?
Jeg tror ikke å streame er det beste alternativet her, bufre er nok bedre, men at det ligger på tabben er garantert aller best.
Jeg er ingen ekspert på området, men det kreves mye for å streame noe i HD, og jeg tror ikke at en tablett er det beste alternativet å streame fra.
Har du prøvd med en laptop eller eventuelt en annen tablett da det faktisk kan fungere?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Transcoding ville jeg si.

Jeg kjenner ikke XBMC, men jeg mistenker den kun sender rådata, hvis du bruker f.eks PS3MS og transcoder (og kanskje i tillegg setter bandwidthcap i transcodingen) vil du nok kunne oppnå et ønskelig resultat.
Ikke anonym
NoillStress's Avatar
Trådstarter
Var egentlig det jeg også har regnet meg fram til, ender vel opp på en ps3ms config av en eller annen variant.