Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 3202
Hei,
Jeg vil ha et IP-overvåkningskamera som lagrer opptakene, og sletter de etter 1 uke fks. Slik at jeg kan reise på jobb en dag, og så komme hjem for å sjekke om det har vært noen på døren eller slikt. Men dette må være på internettet. Slik at jeg kan se det direkte på pcen. Er jeg da nødt til å kjøpe harddisk, DVR-dekoder eller noe slikt? Jeg har ikke peiling på slikt når det kommer til lagring av opptakene. Men altså; jeg har funnet et kamera som passer perfekt, jeg lurer bare på om jeg kan sette kameraet på opptak, og så komme tilbake senere og gå igjennom opptaket. Kameraet jeg har sett, er dette: http://www.overvakningsbutikken.no/i...vanntett/P_118

Kode

http://www.overvakningsbutikken.no/ipkamera_nattsyn_og_vanntett/P_118
Håper jeg vil få svar ang. dette.
Du MÅ ha en server som er online, når du skal kunne se dette på Internett, da blir du nok nødt til å koble det opp mot en server. du finner mange guides på hvordan dette gjøres på internett.

http://www.overvakningsbutikken.no/e...hp/pages_id/10
Ja, jeg kommer til å koble kameraet opp på veggen 2 meter i avstand fra ruteren. Om vi tar utgangspunktet i det overvåkningskameraet som jeg linket, er det mulig å se opptak senere, ikke bare live stream liksom?
Husk at kameraet må ikke filme noe som helst utenfor ditt private område, ellers bryter det med loven.
Naturligvis.
Det ser ut som om kameraet har begrenset intern lagring, men kan sende videoklipp automatisk over FTP til en server. Du kan nok se det som ligger i minnet til kameraet i internett-grensesnittet, men jeg antar det er mer gunstig å se dem fra serveren.
I stedet for å spørre oss her om vi kan lese specs på kameraet du linket til, så går det jo an å ringe overvåkningsbutikken og spørre dem ut om produktene deres. De kan mest sannsynlig mye mer enn oss om dem.

EDIT: Det følger med programvare til kameraet som administrerer og henter videostrømmer, det er nok da beregnet på å stå å lagre film til en datamaskin på nettverket, det er ikke sikkert det har minne som du kan lese fra.
Sist endret av Gerbizzle; 3. desember 2011 kl. 13:09.
Jeg vet ikke helt hvordan det funger, men jeg tror det skal gå ann og lagre økter som. time for time eller noe, så lagrer det seg i ftp serveren eller noe..
Det du også kan gjøre er å kjøpe kameraer med en BNC connector (Noe alla Coax) og koble det til på et opptakskort i PC'en, som er laget for å ta opp overvåkningskamaer. Du vil da kunne se hva som skjer i huset akkurat nå over internettet, men du kan også stille inn for å ta opp og så slette etter en viss tid. Du kan også stille inn at kameraet kun tar opp om noe på selve kamerabildet beveger seg, for eksempel om det er en katt som går forbi eller om det begynner å snø.

Forresten, du kan også kjøpe DVR opptak greier, men de er litt dyrere. Tror de koster mellom 1000-2000 kroner. Der kobler du til 1 eller flere kameraer, og du kan koble til en skjerm hvis du ønsker. Disse kan du stille inn på å ta opp bilder i f.eks en uke som du sa, og så slette det. Du kan også koble denne kassen til routeren din (Internett) og da vil denne også fungere som en overvåkningsserver, altså at du kan se på bildene fra hvor som helst etter du åpner de rette portene osv.
Hvorfor kjøpe kamera med BNC (eller F eller whatever) OG opptakskort, når kameraet han linker til har nettverksinterface? Det gjør akkurat samme nytten som det du sier der. Kameraet han linker til har også bevegelsessensor.

Hvorfor DVR opptaker når du igjen, kan koble kameraet til PCen og lagre alt der?
Sitat av Gerbizzle Vis innlegg
Hvorfor kjøpe kamera med BNC (eller F eller whatever) OG opptakskort, når kameraet han linker til har nettverksinterface? Det gjør akkurat samme nytten som det du sier der. Kameraet han linker til har også bevegelsessensor.

Hvorfor DVR opptaker når du igjen, kan koble kameraet til PCen og lagre alt der?
Vis hele sitatet...
Jeg prøver bare å hjelpe, kjære deg. Løsningen min er like bra, hvis ikke bedre og koster dessuten MYE mindre.
▼ ... over en uke senere ... ▼
har de ikke noe sånt på dealextreme?
Sitat av jensemann28 Vis innlegg
har de ikke noe sånt på dealextreme?
Vis hele sitatet...
Ja, men det er sikkert ikke av samme kvaliteten som man får fra andre leverandører.
Clas Olson har noen skikkelig badass overvåkningskameraer fra 2000 til 8000.
Da kan jeg tipse deg om å ta en tur på Clas Olshon.
Kjøpte et IR kamera der,mener jeg betalte mellom 600-800kr for det,lang leding og lett og montere.
Veldig fornøyd med mitt.
de har flere modeller og pris klasser.

Gå på clas.no og se på utvalg.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Ja, men det er sikkert ikke av samme kvaliteten som man får fra andre leverandører.
Vis hele sitatet...
det er mass high quality produkter fra dealxtreme og kameraer er en av dem må jeg si
Dude, bestill deg en billig Synology DS-box. Den snakker med det meste av dagens ip-cameras. Den kan recorde fra 1 stk ip-kamera, skal du ha flere, må du kjøpe lisens. Den har også innebygget Brannveggbeskyttelse, E-postvarsel, skriverserver, oppgraderbar fastvare, MySQL-server, webserver, backupserver, fildeling, Advanced Data Streaming (ADS), SSH-støtte, iTunes-server, Samba-støtte, FTP-server, SMS-varsel, BitTorrent Client, e-postserver, UPnP Media Server. Du kan se live og opptak på pc og mobil (iOS og Android). Du må kjøpe en disk i tillegg til DS-box, men billig server blir det uansett. Og fastvaren oppdateres jevnlig, så det kommer stadig nye funksjoner. Annbefaler å ikke kjøpe den aller billigste. Du vil fort kjøre en 4-5 tjenester samtidig, og det er kjedelig når ting går tregt. Jeg har selv en DS-209, med to cameras, bit torrent, ftp og filserver, og det går sånn passe fort når alt står og kjører samtidig.