Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1325
Hei, bestilte meg nettop mitt andre "GTX 560 TI". Jeg bestemte meg for å oppgradere til denne grunnet ny release av 600 serien snart, og 560 TI er ett veldig prisgunstig kort som jeg har hørt scaler veldig bra i SLI.

Jeg lurer da på, er det noen som har erfaring med 560 Ti i SLI, hvordan fungerer det på de fleste spill med Ultra grafikk + AA maxed og har dere hatt noen problemer under installasjon eller ved senere anledning?

Har følgende specs:

Cpu: I7 2600K med H100 vannkjøling, skal overklokkes i nyåret.
GPU: 2x GTX 560 TI i SLI
RAM: Corsair Vengance 8gb 1600 Mhz
Hovedkort: ASUS Sabertooth P67
Kabinett: BitFenix Colossus White
HDD: 1 TB 7200 RPM Mekanisk og en 120gb Kingston HyperX SSD (Vurderer å kjøpe en til i nyåret og kjøre RAID 0).

Ser nok for meg at jeg vil kunne spille de fleste spillene med maks grafikk og nokså god FPS gjennom det neste året til jeg kjøper meg ny maskin i slutten av 2012 eller i begynnelsen av 2013.

Mvh Rediver, setter pris på kommentarer til Hardware setup og eventuelle tips
Ser absolutt ikke noe behov for å kjøre SLI med de kortene på den maskinen. Du kan jo allerede spille de fleste spill på markedet?

Uansett vil du antageligvis merke microstuttering når du bare har to kort i SLI.
The Nerdrager
Trådstarter
Sitat av flexd Vis innlegg
Ser absolutt ikke noe behov for å kjøre SLI med de kortene på den maskinen. Du kan jo allerede spille de fleste spill på markedet?

Uansett vil du antageligvis merke microstuttering når du bare har to kort i SLI.
Vis hele sitatet...
Linken du la ut er for Crossfire da, det jeg har fått med meg er at 560 TI skal scale veldig bra som SLI kort, og få har hatt noen store problemer emd det. I verste fall kan jeg bare returnere det til Komplett om jeg ikke er fornøyd. Men 560 TI uten SLI klarer ikke å kjøre alle spillene på en "ren måte". Diverse områder i Skyrim for eksempel kan få en del stuttering, men det er ikke ofte. Ser mer for meg at jeg vil ha bedre FPS med bedre grafikk på spill som BF3 eller Crysis 2. Og vil at kortene skal klare seg over året Og 1600-1800 kroner for å få ett sett med grafikkkort som varer ut neste året for min del.

Det er nåværende mitt grafikkort som er "Bottleneck" når det gjelder gaming. Men takk for kommentaren, skal lese litt mer om stuttering i SLI

Mvh Rediver
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Jeg har stort sett samme oppsett som deg, men med GTX570 SLI og microstuttering har jeg aldri merket noe til. Faktisk fungerer SLI knirkefritt hos meg og skalerer i enkelte tilfeller opp mot 100%. Nå kan det kanskje være at jeg er heldig som ikke har merket noe til stuttering, men det er generelt sett ikke et så stort problem som enkelte skal ha det til.

Når det gjelder Skyrim er dette et merkelig spill som du ikke kan forvente å kjøre knirkefritt på PC. Det er et kjent problem at man selv med e-penis XLL vil se fps-drops ned på det lave tredvetall i enkelte områder, spesielt i byer som f.eks Whiterun. Her er det nok bare å vente på en gigant-patch som forhåpentligvis faktisk fikser noe, istedet for å pynte på feilene fra forrige patch
Sist endret av 83leo; 23. desember 2011 kl. 17:43.
Har 560ti SLI!
Jeg gjorde som deg og bestilte det andre ved senere anledning, men angrer på at jeg ikke bare sparte litt mer peng for å kjøpe GTX 580, menmen. Det fungerer helt greit
Sist endret av Knäppgök; 23. desember 2011 kl. 19:03.
The Nerdrager
Trådstarter
Sitat av Peeinmyurin Vis innlegg
Har 560ti SLI!
Jeg gjorde som deg og bestilte det andre ved senere anledning, men angrer på at jeg ikke bare sparte litt mer peng for å kjøpe GTX 580, menmen. Det fungerer helt greit
Vis hele sitatet...
Ser den altså Men en Gtx 580, koster jo like mye som 2x 560 Ti, og 560 TI SLI har bedre performance enn en 580, derfor så jeg på det som en billig investering for en bedre ytelse på maskinen min
Sitat av Rediver Vis innlegg
Linken du la ut er for Crossfire da, det jeg har fått med meg er at 560 TI skal scale veldig bra som SLI kort, og få har hatt noen store problemer emd det. I verste fall kan jeg bare returnere det til Komplett om jeg ikke er fornøyd. Men 560 TI uten SLI klarer ikke å kjøre alle spillene på en "ren måte". Diverse områder i Skyrim for eksempel kan få en del stuttering, men det er ikke ofte. Ser mer for meg at jeg vil ha bedre FPS med bedre grafikk på spill som BF3 eller Crysis 2. Og vil at kortene skal klare seg over året Og 1600-1800 kroner for å få ett sett med grafikkkort som varer ut neste året for min del.

Det er nåværende mitt grafikkort som er "Bottleneck" når det gjelder gaming. Men takk for kommentaren, skal lese litt mer om stuttering i SLI

Mvh Rediver
Vis hele sitatet...
Linken jeg la ut dekker både Crossfire og SLI. Forøvrig gjelder alt de skriver om Microstuttering begge deler. Problemet ligger i at de (to) kortene kanskje ikke blir ferdig med arbeidet sitt samtidig så du får ugjevn FPS som gjør at spillet kan virke hakkete selv om du får høyere FPS med to kort enn du gjør med ett. Løsningen på det er å enten ha et singelkort eller ha 3+ kort i CF/SLI. :-)