Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1113
Så nettopp de nye prosessorene til AMD og jeg vurderer å kjøpe DENNE AMD prosessoren istedenfor en Intel i5.

Jeg tenker at nyere spill vil ta i bruk flere kjerner ettervært og da vil ikke Intel i5 være nok, er det andre som har andre tanker?

Kan AMD FX serien sammelignes med Intel i5 & 7 ?
Når en Intel dual-core slår en AMD quad-core så ville jeg ikke bekymret meg. Det er ikke antall kjerner det går på.

Ja, det finnes masse benchmark på de forskjellige cpuene, google is your friend.
Jeg leste en test av den nye 8-coren til AMD, og leste at i5 2500k gjorde det bedre på benchmark til tross for at den er litt billigere enn AMD sin.
8150 er både dårligere og bruker mer strøm enn 2500k. hvorfor skulle den bli bedre med tiden?
http://www.hardware.no/artikler/amd_fx-8150/103094
intel sin arkitektur er mye mere effektiv i forhold til amd sin noe som jør at intel cpuen er mye bedre til dagelig bruk som web+gaming den amd cpuen er kun bra til virtualization