Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1079
hallo

hvor skadelig er det egentlig å dra ut/slå av tre knappen? fikk slått av tre kabelen i stad. men den startet normalt igjen.
Verste jeg har vært borti er at OS krasjet og måtte installeres på ny.
Tre knappen? Tre kabelen? Kan du forklare hva det er?
Hvis du tenker på kabelen som går til strømforsyninga, så kommer det helt ann på hva PC'n driver med der og da.

I de fleste tilfeller går det bra, men er du uheldig, kan det hende maskinen jobber med noen viktige filer, som blir korrupte da den ikke får skrivd filen ferdig og OS'et kan krasje.
Sist endret av Osteper; 24. desember 2011 kl. 17:42.
Hvis det er snakk om et flertall ledninger du dro ut har vi 3 alternativ

du dro ut usb/høytaler etc. Disse ledningene bak pcen er godt forberedt på at du kan dra dem ut, så det bør være uproblematisk, med mindre det var en telefon eller liknende som drev å synkroniserte data med pcen

du kunn ha dratt ut en strømledning, det burde ha liten innvirkning på pcen, men vil jo sannsynligvis føre til at den krasjer om den plutselig opplever døde komponenter, så her risikerer du kansje at korrupt OS eller liknende fil korrupsjon siden ting er i konstant bruk, og ved en slik poweroff kan det hende du er uheldig.

Du kunne også ha dratt ut noen av de små ledningene på hovedkortet, av disse finner man 2 typer, det er dem som er kobla til viften din, det burde ha 0 konsekvenser egentlig. Det kan også ha vært de ledningene som går fra frot dekslet på toweret ditt, og som heter RS+ RS- PW + - HDD LED osv, de er ganske små, og er koblet til av/på knappen, pcen din vil muligens skru seg av om du drar ut disse, da en av de er kobla til "reset" knappen etc, men det burde ikke ha permanente konsekvenser utover fil korrupsjon som nevnt tidligere.

tror det burde besvare spørsmålet.
Gjør du det under en oppdatering kan det hende du må installere hele windows på nytt. Ellers så burde det ikke ha noen ting å si (??), hvertfall etter min erfaring da jeg skrur PCen min av på den svenske måten (holde inn av-knappen på kabinettet) annen hver dag.
Tipper at "tre kabelen" og "tre knapp" er strømforgreineren/skjøteledningen/padden (med tre uttak, right) og den knappen man kan skru av/på uttakene med.

Har alltid skrudd av PC bare med å dra ut støpsel osv, og det har aldri hendt noe. Operativsystemene i dag er såpass sikret mot feil som kan forekomme av plutselig strømbrudd at man egentlig ikke trenger og bekymre seg. Liten sjanse for at det skjer noe om den mister strømmen en gang i blant, men sikkert en god vane å slå av PC på den riktige måten...så man er på den sikre siden.
jeg mener at man slår av knappen på støpselet. kjører 1000 wat. og jeg lurte på om komponentene kunne bli ødelagt, driter i oset.
Sitat av WindowsLate Vis innlegg
jeg mener at man slår av knappen på støpselet. kjører 1000 wat. og jeg lurte på om komponentene kunne bli ødelagt, driter i oset.
Vis hele sitatet...
wat? Lulz. Nei, komponentene tåler å bli slått av. På harddiskene kan det oppstå datatap, og alle dokumenter du ikke har lagret vil selvsagt forsvinne. En datamaskin som ikke tåler å slås av ville jo vært tilbakestående. Dessuten har du fem års reklamasjon, hvis skiten slutter å fungere av at du slår av strømmen, får du det gratis reparert to ganger, og tredje gangen får du pengene tilbake.