Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1049
Heisann

Jeg er sånn ok kjent med diagrammer i excel...

Men nå skal jeg lage ett diagram som gjelder for 2012. Et statistikk diagram...
Det er noe vi har som det er 88000 av... Hver måned skal vi prøve å få unna 1000 av de. Det er målet..Dvs at i utgangen av 2012 så skal vi ha 12 000 mindre av dette det gjelder...

Er det mulig å lage ett slikt diagram eller noe som man "bare" legger inn daglig/ukesvis/månedlig inn hvor mye vi har "fått unnagjort"... Slik at dette vises prosentvis.. Slik at for eksempel 100% er når vi til slutt har fått unna 12 000 saker. eller om prosentene synker slik at 100% er når vi starter og at den synker etterhvert. Det er det samme. Men en slags tabell/diagram som man da kan legge inn underveis og se at det minker totalt?

Og evt hvordan man lager dette?
Hadde vært veldig mye lettere om du la med en "eksempel-fil" hvor du prøvde selv

Tviler på at jeg forsto det riktig, men gjorde et forsøk
Absolut bra!!! veldig bra!! du har forstått det riktig...Også bruker jeg faner på ukene.. Men at det du lagde der er "main-bildet"... utrolig bra hjertlig takk!!!
Vet du en måte å få dette inn på ett eget ark der det vises som en sirkel.... utifra de samme dataene som du har skrevet inn i tabellen der... En sirkel der det er "kaker" som minsker for hver mnd..som kan vises som prosentvis per mnd som vi oppnår?

ark=fane
........................
52 faner blir veldig mye....
15 faner.en for hver mnd som j kan fylle inn og noen reserve
I dag presenterte jeg BLANT ANNET det du hadde laget..Takker så mye for det! Nå har jeg funnet ut hvordan man lager det diagrammet du har laget, det ble GODT motatt.. det har hjulpet meg mye, det skal jeg bruke videre.Hjertlig takk!!!!