Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 961
http://www.dagbladet.no/2011/12/17/n...riks/19457164/

Hva tenker folk om dette? Er folk villige til å gjøre noe denne gangen? Eller føyer vi oss og kjøper den billige retorikken, som vi gjorde med DLD?

Hvordan skulle man liksom kunne stoppet ABB, uten å ha strammet inn rammene for et fritt samfunn betraktelig? Jeg synes dette begynner å virke desperat.
"Any society that would give up a little liberty to gain a little security deserves neither and will lose both."
-Benjamin Franklin.
Vi må rett og slett bare akseptere at det ikke er mulig å fullstendig gardere seg mot terrorisme. Selv ikke med totalovervåkning. Vi må rett og slett bare leve med denne risikoen. Å kjempe mot dette vha ulovlig overvåkning og innskrenkning av folkets friheter er det som kommer til å ødelegge oss som land og som folk.
Det at ikke det er mulig å helgardere seg mot terrorisme er jeg enig, men ikke at vi skal bare akseptere det. Etter det som skjedde er det tydlig at det er på tide å stramme litt inn noen plasser. Det er bedre å stoppe noen enn ingen.

Jeg er seff ikke for "total overvåking". Men uten at de gikk dypt inn i dette, så snakker vi om målrettet etterforskning hvor de har grunnlagt til å gjøre dette. Hvordan de utfører dette kan diskuteres, men det synes jeg det står lite om.

Dersom de har større kontroll på potensielt bomebematriell så har de helt klart min velsignelse. Ikke noen stor fan av at hverken kids eller terrorister skal ha tilgang til dette. Men før det kommer ytterlige informasjon om hvordan de skal gjøre dette, stiller jeg meg i hovedsak positiv til dette. Med mindre man snakker om overvåkning av ola nordmann uten spesielt grunnlag til dette.
Mente selvsagt ikke akseptere som i "deal with it og gå videre med livet", men heller "det er alltid en risiko for at det kan skje." Vi KAN IKKE helgardere oss.