Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1024
Hei,

Tenkte jeg skulle sette inn en ny vifte i dag i casen, 4pin. Satte den i en men den funka ikke, så prøvde jeg en annen pin, skrudde på PCen, men så skrudde den seg av etter noen få sekunder. Prøvde å skru den på igjen men var ikke noe liv, så tok jeg ut og inn kabelen og da starta den men viser 'no signal detected'. Var forsiktig når jeg drev på i casen, kom ikke borti hk såvidt jeg vet. Det funker heller ikke å trykke på Start button på hk/case men reset knapp og holde startknapp inne til den skrur seg av på et blunk funker. Alle viftene kjører, og alle USBs unntatt tastaturet. Any ideas?
Sitat av AtleCom Vis innlegg
Hei,

Tenkte jeg skulle sette inn en ny vifte i dag i casen, 4pin. Satte den i en men den funka ikke, så prøvde jeg en annen pin, skrudde på PCen, men så skrudde den seg av etter noen få sekunder. Prøvde å skru den på igjen men var ikke noe liv, så tok jeg ut og inn kabelen og da starta den men viser 'no signal detected'. Var forsiktig når jeg drev på i casen, kom ikke borti hk såvidt jeg vet. Det funker heller ikke å trykke på Start button på hk/case men reset knapp og holde startknapp inne til den skrur seg av på et blunk funker. Alle viftene kjører, og alle USBs unntatt tastaturet. Any ideas?
Vis hele sitatet...
Logget akkurat inn for og spørre om det samme, har akkurat samme problem, bare her funker ikke skjermen, tastaturet eller musa, men den skrur seg på, og på skjermen står det bare "no signal detected"
Starter pcen opp da ?
BenQ skjerm?

*http://freak.no/forum/showthread.php?t=150596

*http://freak.no/forum/showthread.php?t=166615

Jeg har selv en BenQ skjerm, og har litt problemer med signalet av-og-til..
Skjermen brukes med hdmi til pc og ps3. Når jeg er inne i ps3 hovedmeny å starter et spill, så får jeg no signal. Da trykker jeg "av-på" knappen, å da kommer bildet igjen.

Prøv dette:


-Bytte på rambrikkene / ta ut noen.

-Skjekk skjermkabler / strømkabler til skjermkort

- Har du feilidikator på HK? Kommer det opp noen feilmelding der - Skjekk det!

Håper dette var til hjelp. Lykke til
RoRoRoDinBåt
AtleCom's Avatar
Trådstarter
Hei, takker for svar. Er på skolen akuratt nå så får ikke sjekka det enda, men PC'en starter opp og alt kjører. Er en BenQ-skjerm ja Har prøvd å reseate skjermkortet, men funka ikke. Nå har jeg aldri vært borti en feildikator så får prøve det andre! :-)
BenQ skjermer i serien GL2440 og 2420HD(BL) har en stygg tendens til at en må slå av skjerm for så på igjen for å aktivere inn signal.
Test med annen skjerm for å verifisere.
RoRoRoDinBåt
AtleCom's Avatar
Trådstarter
Har XL2410 120hz, det eneste som et rart er at PCrn kortslutta flr dette skjedde + det virker ikke som om Windows loades siden knappen som normalt vil sktu av datamaskinen på den sikre måten ikke gjør det så jeg må enten nappe ut kabelen eller holde start-knappen inne i noen sek for å 'kortslutte' den.

Beklager skriveleifer, skriver på tlf..
Sitat av AtleCom Vis innlegg
Har XL2410 120hz, det eneste som et rart er at PCrn kortslutta flr dette skjedde + det virker ikke som om Windows loades siden knappen som normalt vil sktu av datamaskinen på den sikre måten ikke gjør det så jeg må enten nappe ut kabelen eller holde start-knappen inne i noen sek for å 'kortslutte' den.

Beklager skriveleifer, skriver på tlf..
Vis hele sitatet...
Da kan du skjekke om det er noen av rambrikkene som har tatt kveld, evt få låne noen brikker av en kompis
RoRoRoDinBåt
AtleCom's Avatar
Trådstarter
Yes da, var RAMen! Tusen hjertelig takk for hjelpen