Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 896
Rotet nettopp i noen dokumentmapper og kom etter hvert over noen bilder som jeg gjerne vil dele, og kanskje få noen tilbakemeldinger på



Name:  And2.jpg
Views: 219
Size:  56,3 KB

Name:  snipe1.jpg
Views: 213
Size:  92,4 KB
Sist endret av popmart; 5. desember 2011 kl. 21:30.
Det siste var sykt fint
Fuglebilde-kult på freak?

Likte dem.
Det av rugda (?) var sykt fint!
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Tror det ville blitt mer fartsfylt om du kuttet en del av toppen på #1

Prøvd kvadratisk på #2? Er såpass nærme nå allerede.
#1: Utrolig fint. Liker utsnittet. Kloa på fuglen er litt i ufokus, men det gjør ingenting. Det er ikke noe du kan gjøre noe med. Modellfeil ikke fotograffeil. Historien kommer fram still.
#2: Liker ikke at speilbildet forsvinner. Mindre luft oppe, og mer vann forran fugl slik at speilbilde kommer med. Pluss litt mer sentrert tror jeg = purrfection.
Sist endret av kn^tte; 5. desember 2011 kl. 22:39.
Mad Season
popmart's Avatar
Trådstarter
Fuglebilde-kult på freak?
Vis hele sitatet...
Om fuglebilder er kult på freak har jeg ingen formening om, men jeg la de nå ut i håp om at de skulle falle i smak, og det ser ut som om enkelte likte bildene. Det setter jeg stor pris på

Det av rugda (?) var sykt fint!
Vis hele sitatet...
Takk. Uten at jeg har så altfor stor greie på fugler mener jeg at det øverste er av en ærfugl og det nederste av en myrsnipe.

Tror det ville blitt mer fartsfylt om du kuttet en del av toppen på #1

Prøvd kvadratisk på #2? Er såpass nærme nå allerede.
Vis hele sitatet...
Ja, er enig ang. bilde #1. Skal se hva jeg får til.
Når det gjelder bilde #2 så er jeg litt usikker på hvordan et kvadratisk snitt ville funke.. Bilde blir fort i ubalanse, altså tungt på den siden snipa er. Med å ha litt mer luft på venstre side føler jeg bilde balanseerer mye bedre.. Menmen jeg kan nå alltids prøve i og med at det var 2 stk som nevnte akkurat det

#1: Utrolig fint. Liker utsnittet. Kloa på fuglen er litt i ufokus, men det gjør ingenting. Det er ikke noe du kan gjøre noe med. Modellfeil ikke fotograffeil. Historien kommer fram still.
#2: Liker ikke at speilbildet forsvinner. Mindre luft oppe, og mer vann forran fugl slik at speilbilde kommer med. Pluss litt mer sentrert tror jeg = purrfection.
Vis hele sitatet...
Er ikke så mye å gjøre med kloa på bidle #1 nei.. Kan godt hende det er uskarpt pga. dårlig fokus, men jeg mistenker det er pga. når fuglen skal opp og fly, så springer den et stykke på vannet før den letter. Jeg hadde forholdsvis lav lukker for å få med bevegelsen i vingene, og siden beina også er i bevegelse, så ble de også uskarpe.

På bilde #2 er jeg helt enig ang. speilbilde, men jeg måtte rett og slett kutte der på grunn av noen steiner som desverre lå i vannet og dermed ødela speilbildet. Mindre luft oppe er notert, skal se hva jeg får til. Det med å sentrere bilde har jeg nevnt ovenfor..

Takk for hyggelige tilbakemeldinger