Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2599
Hei, vurderer da og kjøpe meg denne ; http://www.komplett.no/k/config.aspx...SystemId=10520

Og lurer egentlig bare på om jeg bør endre noe i konfigurasjonen før jeg eventuelt kjøper!


- Magnus
Hva skal du bruke maskinen til (gjerne veldig spesifikt)? Er det et alternativ å bygge selv? Hvor mye er du villig til å legge i dette? Hva trenger du av tilleggsutstyr (skjerm, tastatur, mus, musematte, headset, høytalere, osv.)?
I si i, i.
Magnisx's Avatar
Trådstarter
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Hva skal du bruke maskinen til (gjerne veldig spesifikt)? Er det et alternativ å bygge selv? Hvor mye er du villig til å legge i dette? Hva trenger du av tilleggsutstyr (skjerm, tastatur, mus, musematte, headset, høytalere, osv.)?
Vis hele sitatet...

Jo, dataen blir brukt til spilling av Skyrim, Bf3 og Mw3 Har ikke skjerm, men resten har jeg
Virker som du skal ha en rimelig PC. De tinga jeg hadde gjort, er og gått opp til I5 2500K CPU'en for bare noen hunderlapper. Samme vill jeg gjort på skjermkortet, gått opp til 560TI.

Da ville jeg påstått at du har en rimelig og god gamer pc..
I si i, i.
Magnisx's Avatar
Trådstarter
Ja, tror jeg går for denne, flere innvendinger freaks?
Personlig ville jeg valgt Fractal Design, men vet ikke om du synes det er verdt pengene.

Tror også at 60GB SSD er litt lite, og forstår ikke hvordan du skal klare deg uten snurredisk.

Litt skeptisk til m-ATX-hovedkort, uten at jeg har lest om det aktuelle.
Ta "Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 4GB Kit w/two HyperX 2GB DDR3, CL9-9-9-27 , 1,65V, XMP X2 Grey Series" istedenfor det minnet som er fra før, denne har en varmespreder ^^ (+49 kr, er vel ikke så ille det? har også høyere frekvens) eller kanskje "Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4GB CL9 4GB XMS3 module, CL9-9-9-24, 1.5V, Vengeance Heatspreader, 240 pin" (+29 kr)
Begge disse er bedre enn standard-minnet, og koster ikke mye ^^
Eller hvis du vil gå litt overkill, ta "Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 Kit w/2x 4GB XMS3 modules, CL9-9-9-24, 1.5V, Vengeance Heatspreader, 240" (+179) for dobbel mengde ram, dette er ekstremt anbefalt ^^
I si i, i.
Magnisx's Avatar
Trådstarter
Sitat av bobbo Vis innlegg
Personlig ville jeg valgt Fractal Design, men vet ikke om du synes det er verdt pengene.

Tror også at 60GB SSD er litt lite, og forstår ikke hvordan du skal klare deg uten snurredisk.

Litt skeptisk til m-ATX-hovedkort, uten at jeg har lest om det aktuelle.
Vis hele sitatet...
Bare kom med forslag, er 0% skilla på data deler x)
Sitat av bobbo Vis innlegg
forstår ikke hvordan du skal klare deg uten snurredisk.
Vis hele sitatet...
Går helt fint det, sålenge SSD'en er like 120GB eller mer. Med dagens internett er det ikke akkurat noe problem å avinstallere programmer eller slette filmer man allerede har sett.
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Bare kom med forslag, er 0% skilla på data deler x)
Vis hele sitatet...
Har du ett budsjett? hvis ikke så er det litt vanskelig å råde deg til deler, da kan man lett ende opp med å råde til for dyre deler
I si i, i.
Magnisx's Avatar
Trådstarter
Sitat av Freddy_fred5 Vis innlegg
Har du ett budsjett? hvis ikke så er det litt vanskelig å råde deg til deler, da kan man lett ende opp med å råde til for dyre deler
Vis hele sitatet...
Tenkte på og kjøpe den pakka, men ville ha forslag på om jeg skulle byte noen deler
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Tenkte på og kjøpe den pakka, men ville ha forslag på om jeg skulle byte noen deler
Vis hele sitatet...
Men hva er maksen? når man rekonfigger blir prisen høyere
Ser bra ut den datan der, men pass på å oppgradere skjermkort til enten et 560Ti, eller om du har dårligere råd, et Radeon 6870.
Det er også veldig lurt av deg om du skal ha datan lenge at du oppgraderer til en Intel i5 2500k-prosessor, og muligens et ASUS P8P67-hovedkort, da jeg er skeptisk til m-ATX, og vet at P8P67 er knall!

Husk også at her kan du få veldig god RAM til en billig penge, så jeg ville anbefalt deg å gå for 8GB Vengeance for en 200-lapp mer.
Ellers vil jeg varmt anbefale et Fractal Design-kabinett, som er stille, stilrent, lett å holde styr på, og ikke minst kaldt.
Ung og vanskelig
83leo's Avatar
Støtter forslagene om å oppjustere CPU til i5 2500k, men isåfall bør du også bytte hovedkort til et med P67 eller Z68-brikkesett for å muliggjøre overklokking via. multiplikator. Asus P8P67 B3(+530kr) er et greit valg hva hovedkort angår. Når det er sagt så er dette langt på nær nødvendig da spillene du nevner vil klare seg utmerket godt med oppsettet som det i utgangspunktet er, men oppjusteringene er absolutt verdt pengene da du sannsynligvis vil ha denne maskinen en stund og etterhvert sannsynligvis vil se behovet for mere prosessorkraft i form av overklokking.

Hvis du hovedsaklig skal spille og liknende holder 4GB, men RAM er likevel så billig at du godt kan spandere på deg 8GB når du først er igang. Corsair Vengeance 2x4GB vil da være det beste valget, men vær klar over at disse brikkene er påmontert digre og unødvendige kjøleribber som vanskeliggjør en evt. montering av enkelte luftkjølere.

Du kan også evt. gå opp et hakk på skjermkortfronten til GTX560ti. Dog er det ikke snakk om den alt for store økningen i ytelse fra GTX560.
I si i, i.
Magnisx's Avatar
Trådstarter
Jepp, takker for svar her! KP