Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1560
Bare lurte på hvordan hacks og cracks blir laget og om hvordan jeg kan lage noen selv?

Har noen programmer som jeg trenger å få hacket og fant ut at kanskje jeg kan gjøre det selv.


Fixed by spellingnazicrew2k
Hva legger du i å hacke?
Den gangen jeg hacket besto oppgaven i forandre fargene på bilene i spillet Burning Rubber på C64. ;-p
f.exs fjerne sperrer og slikt sånn at jeg kan bruke programmet fullt ut
Ehrm hysin. Hvordan vet du at ingen her på forumet ikke kan "hacke"? Hvis jeg ikke husker feil har Scha skrevet et artikkel om dette. Vet ikke om den ligger her på forumet, eller om den lå på bpvcentral.net. Merk lå, tror siden er nede.
Bare for å understreke, det heter cracking.

Så til spørsmålet ditt, se på denne siden:
http://neworder.box.sk/codebox.links.php?&key=cracktut
Alle kan lage [k] det er bare et spørsmål om tid.

Og hvis beskyttelsen var gjort rett, ville det ta like lang tid å lage en crackpatch som det ville ta å lage en konkurrerende applikasjon.
kan jeg skjule at jeg har cracket et program?

Programmet er nå registrert på "any", er det mulig og fikse dette?
RealDraw 3.1 PRO med crack fra Provoke lastet ned fra www.cracks.am
ex-crew uten solbriller
SharQ's Avatar
Opprinnelig postet av Sepultura
kan jeg skjule at jeg har cracket et program?
Vis hele sitatet...
Kjøp programmet.
Opprinnelig postet av Sepultura
kan jeg skjule at jeg har cracket et program?

Programmet er nå registrert på "any", er det mulig og fikse dette?
RealDraw 3.1 PRO med crack fra Provoke lastet ned fra www.cracks.am
Vis hele sitatet...
Det er vel mulig å forandre på det et eller annet sted i registeret. Du må nesten bare lete rundt der. :-)

Fordel å ta backup først. :-)
Man kan vel kanskje endre litt med hjelp av resource hacker eller en form for hex editor, men jeg vet ikke helt om man kan cracke spill med de programmene da...

resource hacker

hex editor (win hex)
http://home.no.net/conquest/reznor_logo.gif
offtopic:

Holder det ikke lenge med en avatar reznor? Trenger ikke logoen i både avataren og i signaturen.

Crew kan slette denne posten når den er lest og vurdert.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hex ediotors blir brukt til å cracke spill med ja, man mekker rundt og forandrer verdier til man finner ut av det funker uten cd osv . Vel, kanskje litt grovt fortalt men det er vel praktisk talt det de gjør, de bruker også en del programmer som softice osv for å se hva som skjer i filen når den blir kjørt. Bør kunne litt for å cracke noe, iallefall skjønne hva det går i.
Er ikke SoftICE et sånn program da? Husket at en her i famen trykka på det støtt og stadig før..
Dette har vært besvart i dybden tidligere. Den korte versjonen er at man bør lære seg Intel assembly / maskinkode. først, og ta det derfra.
SoftIce er en debugger.... Jeg tror kanskje du bør holde deg til å laste ned cracker før du begynner å lage dem.. Og hvis du skal lage cracker eller cracke noen programmer selv MÅ du lære deg assembly litt om hexadecimaler, binær systemet og hvordan man bruker softice og andre hex-programmer.
King of Spooning
Acidous's Avatar
SoftICE blir vel brukt til å finne ut nøyaktig hvor programmet sjekker om du har CDen i eller ikke.
Og det er jo en fordel å vite dersom du skal mekke deg en no-CD crack.
http://www.fhcf.net/
tutorials på norsk faktisk...