Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 5726
Hei!

Jeg er Lyse-kunde og har derfor en @lyse.net email som brukes flittig, og er satt opp til min iPhone og Outlook på laptopen, og jeg har et par spørsmål.

1. Finnes det en måte å forhindre at emailene forsvinner fra webmailen etter at jeg laster dem ned på iPhone/pc..? Mailene ligger først i webmailen, men så fort jeg sjekker emailen på pcen eller iPhonen, forsvinner de fra webmailen, det måtte da vert utrolig greit å alltid ha alle mailene liggende "online"!

2. Når jeg sjekker mailen på pcen, kommer ikke mailene på iPhonen, men dersom jeg først mottar mailen på iPhonen, kommer mailen også på pcen.. Hvorfor?? :-)

Mvh
SvenFredrik
1. Har ikke peiling på Outlook, men hvis jeg har rett så kan du sette opp iCloud på iPhonen, da er iallefall alle mail "online". En mulig alternativ løsning hvis det skulle slå seg vrangt.

2. Det virker veldig rart. Jeg har iPhone + Macbook og der kommer mail opp på begge enhetene. Kommer desverre ikke på en mulig løsning.
Sist endret av xcitu; 27. november 2011 kl. 13:54.
Hei,

Du kan prøve å bruke imap.altibox.no som inkommende server, det skulle løse problem nr 1 ihvertfall.
Hmmm, prøve imap som du sa, funket ikke.. :-(

Jeg skrev riktignok imap.LYSE.NET, fordi når jeg hadde imap.ALTIBOX.NO mottok jeg ikke mailene en gang i Outlook og på iPhone.
I Outlook kan man velge å lagre kopi på mailserver.
Da vil man laste ned e-posten, men det vil bli liggende igjen en kopi som også kan lastes ned på mobilen din.
Tusen takk! Det virket, nå får jeg mail både på pcen, iPhone og på webmailen! :-)