Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2197
4-HO-MET (fumarate).

Dose: 8-10mg (doserte 9mg på vekta, men kan vise +-1-2mg)
Inntaksmåte: Oralt/Dropp.

Forord:

Jeg har alltid vært nysgjerrig, interessert og fasinert av rusmidler. Helt siden en alder av 14 år har jeg hatt en trang og en lyst til og prøve forskjellige rusmidler. Mitt første møte med rusmidler er ikke og anbefale noen, det første jeg prøvde var og sniffe bensin, ung og uviten som jeg var tenkte jeg ikke på konsekvenser eller faremomenter rundt dette. Bensinrusen synes jeg var vannvittig gøy og sniffet 1-2 gang i uken over en liten periode. Heldigvis så begynte jeg og lese om rusmidler og fant fort ut at dette var ikke noe og fortsette med.
Heldigvis har jeg ikke noe varige men som følge av bensinsniffingen jeg drev på med.

Etter hvert som jeg leste mere og mere fant jeg ut at kunnskap rundt stoffene var veldig viktig.

Da jeg var 16 år tok jeg min første joint. Dette var noe jeg bare likte sånn passe og har aldri blitt «hekta». Røyker fremdeles en gang i blandt i godt selskap i lag med en venn eller to.

Psykedelika er noe jeg alltid har hatt lyst til og prøve, men aldri følt meg trygg nokk på meg selv eller stoffet. Har lest synnsyke mengder rundt fleinsopp, lsd, salvia og meskalin.

I en alder av 20 år bestemte jeg meg for at jeg ville prøve salvia. Dette hovedsakelig pga. den korte virkningstiden. Første gangen ble et mareritt uten sidestykke pga. for høy dosering. Men man lærer av sine feil og jeg har i ettertid hatt flere fine opplevelser.


Så over til den store dagen hvor jeg bestemte jeg for og prøve 4-HO-MET.
Jeg er nå 22 år og bestilte dette stoffet for et par måneder siden.

Jeg er hjemme alene, har det godt med meg selv og bare slapper av.
Så slår det meg at NÅ føler jeg meg klar for en tripp.

Rydder, setter frem noe god drikke (uten alkohol) og noe frukt for og spise på.
Veier opp en mengde jeg mener er passende for en nybegynner og pakker den inn i papir og svelger ned.

T+05
Jeg ligger i sofaen og tenker litt på hvordan dette skal bli, om jeg i det hele tatt vil få en merkbar rus. For etter det jeg har lest på div utenlandske forum så er ikke dette en dose mange får noe spesielt rus av.
Men bestemmer jeg for at om jeg i det hele tatt skal redosere så skal jeg minst vente 2 timer for og være sikker på at rusen har tredd i kraft.

T+15
Allerede nå merker jeg at det er noe som skjer med meg. Jeg begynner og gå litt rundt og kjenner godt etter hva det er som skjer med meg. Det føles ut som at det er en liten motor som startet i mageregionen, det er en følelse, men jeg vet ikke hvilken.

T+20
Følelsen i magen blir sterkere, jeg finner ut at dette er en form for god følelse, det kiler på en måte.
Svake visuelle hallusinasjoner begynner og tre frem, farger blir sterkere og jeg er veldig fasinert spesielt over fargene gult og hvitt.
Ingen spesiell tankegang, føler meg ganske norman i hodet foruten fasinasjonen av farger og jeg føler meg glad.

T+30
Nå er fargene enda sterkere og om jeg stirrer på veggen eller dørene så kan jeg se svakt bevegelige mønster som danser rolig frem og tilbake.
Fremdeles klar i hodet. Føler meg litt lattermild og ler litt for meg selv der jeg likker i sofakroken.

T+45
Veldig glad for at jeg tok en såpass lav dose. Har ingen negative følelser eller bad trip på noen måte, men merker at det er «heavy stuff» og at det er greit og starte lavt og lære seg og kjenne seg selv påvirket av stoffet og hvordan stoffet oppfører seg.

T+1.00
Vet ikke hvorfor men føler at jeg på en måte har nådd toppen av denne trippen, jeg kan ikke se for meg at det kommer til og bli mer heavy utover nå.
Mønstre på vegger og dører danser konstant i myke og behagelige bevegelser frem og tilbake mens det på en måte rinner litt nedover som småe vannstriper.

T+1.30
Den siste halvtimen har jeg bare ligget og sett på mønstre på vegger og dører.
Men ettersom dette er et analog av psilocin, noe man finner i bl.a fleinsopp som vokser ute så bestemmer jeg meg for at jeg vil ta en liten tur ut i hagen, bare for og se hvordan det er.

T+1.45
Har nå kommet meg ut og er blitt overbevist om at det er 10 ganger bedre og trippe utendørs på dette stoffet. Føler meg i ett med naturen. Det er vindstille og fint vær. Jeg ser busker og trær svinger svakt frem og tilbake. Det grønne gresset er grønnere enn noen gang og jeg blir bare stående med et bredt smil om munnen og nyte naturen en halvtimes tid.

T+2.30
Har kommet meg inn igjen da jeg syntes det ble litt kaldt ute, og vil heller tilbringe resten av trippen innendørs, for og heller ta en fullstendig tripp utendørs ved en senere anledning.
Jeg setter på tv'n og ser noen tegneserier. Dette er ganske morsomt, for når jeg skifter kanal over til noe som ikke er en tegneserie, så ser jeg for meg at det ligner ganske mye på en tegneserie.

T+3.00
Trippen er fremdeles like sterk som den var ved T+1.00. Har nå slått av tv'n og bestemmer meg heller for og tenke litt over opplevensen så langt.

T+3.30
Det jeg finner ut av er at jeg er overlykkelig over at jeg har ventet såpass lenge med og prøve et stoff som dette. Den følelsen jeg har i magen har på en måte gått over fra glad til litt ubehag, men dette er noe jeg tenker på som at denn trippen vil lære meg og kjenne på flere følelser, ta dem fram og tenke og kjenne godt på hva det er for noe.
Når jeg var ute kunne jeg ikke hatt det bedre og finner ut at det er kanskje det ubehaget prøver og fortelle meg, at dette stoffet skal brukes utendørs.

T+4.00
Bestemmer meg for og gå ut igjen, og det er som og slå over en bryter. Jeg føler meg med en gang som verdens gladetste person når jeg kommer ut og bare står på trappen en liten stund for og trekke frisk luft og kjenne den gode kalde luften mot fjeset mitt.
Da jeg komme inn igjen merker jeg at effektene begynner og dabbe av.
Ingen bevegelser på dører eller vegger, men farger er fremdeles sterke.

T+5.00
Har bare ligget og slappet av den siste timen, føler meg litt klar i kroppen, men i hodet føler jeg meg på en måte lettet. Har det veldig godt med meg selv nå og ser frem til en ny tripp på fjellet en vakker dag.

T+6.00
Så og si tilbake til normalen igjen. Føler fremdeles at det er noen etterdønninger, men ikke noe spesielt og skrive om.


Sluttord:

Dette er en substans som garantert vil bli intatt flere ganger. Men tviler på at det blir noe før til våren, for jeg vil trippe utendørs, langt til fjells, kanskje med en god kompis

Dette er min første tripp på psykedelika foruten salvia divinorum.
Men dette er noe helt annerledes og mere magisk, mer kontrollert.

Føler at jeg allerede har fått fordøyd en del av trippen, men det betyr ikke at det er langt flere deler og fordøye. Man får bare ta tiden til bruk.


Håper dere tar dere tid til og lese alt, kanskje litt unødventig med de forordene, men ville bare fortelle litt om meg selv og mitt forhold til rusmidler.

Dette er også min første rapport så den er garantert langt ifra perfekt, men kan da heller ikke være den værste

Takk for meg og min tur!
Bra rapport! Akkurat samme konklusjonen jeg kom til.

Edit: Er det nå i det siste du testet? Mtp været og kulda ute
Sist endret av ifchems; 25. november 2011 kl. 21:09.
Hm, aldri hørt om dette stoffet, men det hørtes ut som du hadde veldig fint
Noen som kan si noe om hvordan dette stoffet er i forhold til fleinsopp?

Kudos og kp for fin rapport
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Godt skrevet.

Skal selv teste ut 4-HO-MET til helgen og gleder meg helt sinnsykt. Vi blir 5 personer i leiligheten min.

Noen forhåndsregler? Har god erfaring innenfor psykedeliske stoffer og er klar for dette stoffet nå.
Tenkte jeg skulle prøve på en 15-20mg av dette stoffet, synes du dette er for mye for en first-timer med god erfaring eller bør jeg starte lavere?
Hadde selv stor suksess med å starte med 12,5mg første gangen, med en redosering på 6mg to timer senere.
Har i senere tid gått opp mot 25mg med en gang, noe som resulterte i en fin men veldig introspektiv trip. Et tips: Kos deg med et par glass cognac e.l og en liten sigar om du røyker.
Prøv å ikke bli full, men et par drinker fordelt på hele trippen skaper en herlig synergi effekt. Og røyk har aldri smakt så godt før.
Er selv veldig heldig som har en god trippekompis som jeg stoler helt og holdent på, med samme skrudde humoren som meg selv. Dette er den beste substansen jeg har vært borti med tanke på å bare sitte å snakke drit og le seg fillete på.
Har sett andre på diverse forum fortelle om vanskelige følelser og paranoia, men har (bank i bordet) aldri merket noe til det selv. Sikkert Set og Setting avhengig som med alt annet.
God Trip!!! Du kommer sikkert til å ha det kjempe gøy.


ps. Hadde stort utbytte av å se denne videoen når vi peaket:
http://www.youtube.com/watch?v=rzod3CotfAg
Veldig bra rapport, aner ikke hvor jeg skaffer dette. men finner jeg det ut, vill jeg antageligvis prøve det engang.