Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2763
Hei, jeg hadde planer om å skaffe piercing i øret/ørene. Tenkte å skaffe 2 industrials en som går langs øret og en som går på oversiden. Jeg har lyst på noe annet en bare Barbells hvis det da er noe annet. (går det ann å bruke en spiker som en piercing eller blir det bare verk?)
Muligens jeg også skaffer plugger i begge ørene.

Tips og triks?
Gjøre det selv mener du?
neinei. Jeg skal da ta det på studio.
Der du ska ta den, bruker dem sånn piercing pistol?
Vet ikke helt. Noen folk i klassen har tatt sine der.
Spør dem, hvis dem skyter med en sånn pistol anbefaler jeg ikke og ta der, aldri pierc der dem bruker sånn pistol.

Infeksjonsfaren er ekstremt høy. En pistol steriliseres ikke etter bruk, så hvis personen før deg hadde en blodoverførbar sykdom (la oss si HIV) og det kom en liten dråpe blod på pistolen, vil dette overføres til deg. Og i motsetning til det mange tror, er ikke en øredobb du får tatt hos frisøren på langt nær spiss nok, det som skjer er at de presser en "flat" nål igjennom, og dette skader huden til den grad at det kan bli både et stygt arr og infeksjoner. Andre ulemper er at øredobbene sitter for stramt og ikke tillater luft å komme til hullet så det kan gro. Det igjen kan medføre at huden gror fast rundt dobben, og den må i verste fall skjæres løs. Dra heller til et studio å gjør det. Penere hull, sterilt utstyr og skikkelig smykke som blir satt inn.
Sist endret av Yoshii; 1. november 2011 kl. 17:56.
Du burde ta vanlig barbell i starten, og heller bytte etter at de er grodd.
Ærlig talt. Ingen Piercingstudio bruker en "piercingpistol". Frisørsalonger bruker pistoler til å skyte hull i øreflippene på kunder, men da snakker vi om sånne små vanlige hull i ørene, ikke hva man kan kalle piercinger.

Angående spiker istedet for barbell. Sorry, det skjer neppe. For det første bruker piercingstudioene smykker av kirurgisk stål for at kroppen ikke skal støte smykket fra seg. For det andre er en spiker mye tykkere enn et piercingsmykke, og piercingen du ønsker går gjennom brusk så du klarer ikke trøkke en spiker gjennom hullet som har blitt piercet selv etter at piercingen er grodd. Med mindre du ber pierceren bruke en tre ganger så tykk nål enn han vanligvis bruker da, men det går han neppe med på om du sier det er fordi du skal ha en spiker der. Du ber om trøbbel.

Angående plugs i øreflippene anbefales det å starte i det små, og sakte utvide, kanskje øke en milimeter i måneden. Anbefaler ikke å "punche" ut et ferdig stort hull, for da fjerner du mye hud, og hvi du kanskje skulle ønske å utvide mer så har du brått for lite øreflipp å strekke ut.
Sist endret av CharlieSabotage; 1. november 2011 kl. 18:03.
Ok Charlie, sorry for at jeg prøver og gi gode råd, det er jo andre som også leser her, sikkert ikke alle som vet at man ikke burde bruke en Piercing pistol, ikke i øreflippen heller.
Sist endret av Yoshii; 1. november 2011 kl. 18:07.
Sitat av CharlieSabotage Vis innlegg

Angående spiker istedet for barbell. Sorry, det skjer neppe.
Vis hele sitatet...
Men er det noe annet en bare barbell? (andre fasonger enn en avrundet jernstange med kuler på tuppene) Det finnes jo spikere som er i ca samme størelse.

Jeg vet at jeg må utvide og ikke bare fjerne hele flippen.
Er det ikke mulig å utvide mere en 1mm i måneden?
Sist endret av mons10; 1. november 2011 kl. 18:14.
Sitat av Yoshii Vis innlegg
Ok Charlie, sorry for at jeg prøver og gi gode råd, det er jo andre som også leser her, sikkert ikke alle som vet at man ikke burde bruke en Piercing pistol, ikke i øreflippen heller.
Vis hele sitatet...
Det er fortsatt ingen piercingstudioer som bruker sånn pistol du tenker på.

Sitat av mons10 Vis innlegg
Men er det noe annet en bare barbell? (andre fasonger enn en avrundet jernstange med kuler på tuppene) Det finnes jo spikere som er i ca samme størelse.

Jeg vet at jeg må utvide og ikke bare fjerne hele flippen.
Er det ikke mulig å utvide mere en 1mm i måneden?
Vis hele sitatet...
Det finnes nok litt forskjellig av smykker, men når det gjelder sånn piercing du snakker om, så tror jeg (utifra hva jeg har sett alle de gangene jeg har vært innom piercingstudioer) ikke at du får så mye annet enn barbell til å ha der, men det finnes jo veldig mye forskjellig du kan ha på endene da, må ikke bare være sånne kuler.

Det går an å utvide mer, men det anbefales ikke å haste. huden på innsiden av hullet må rekke å gro, hvis ikke sprekker det, noe som ikke bare gjør drittvondt, men du ødelegger øreflippen din og det dannes arrvev.
Jeg utvidet -3mm-5mm-8mm
Dette var da tatt hjemme og alt med ca 1mnd mellomrom
http://farm6.static.flickr.com/5103/...8a9457b01d.jpg

Her ser du et eksempel på hva som kan skje når du haster.
Ok, da haster vi ikke! Hvor mange mm er greit å starte med?
Se på posten min over
Jeg gikk fra vanlig hull (uten dobb i over 1år) til 3mm, etter 2 måneder -5mm, en måned -8mm

Og hvis du trenger litt info så bare send PM, kan fortelle om problemer/plager som nesten garantert kommer :P
Takk for alle tipsene de kommer nok til å komme godt med!
Er vel igrunn greiest å starte med en vanlig piercingring siden du først er der. standardtykkelsen på de er 1,6 mm.

Selv startet jeg med et vanlig hull i ørene (sånn som ble skutt med sånn pistol, høhø) som jeg hadde hatt i 14 år, før jeg gikk over til piercing ring, og videre utvidet 1-2 mm i måneden. hadde det litt travelt istarten selv fordi jeg ville fort opp. fikk et par rifter som følge av det. så kom jeg opp til 16 mm og hadde det i to år, før jeg brått hastet meg opp til 18 mm i ett hopp, fikk en heftig blowout og måtte gå ned på 14 igjen for å la øret lege seg, og begynne på nytt derfra. er nå på 20 mm og her blir jeg

Men det beste tipset jeg har er å snakke med pierceren, de har skikkelig peiling.
Men du behøver ikke gjøre utvidelsene i piercingstudioet, det blir brått dyrt, og smykkene der er mye dyrere. Kan anbefale å kjøpe et utvider-kit fra ebay når du har kommet igang. da får du med et set med plugs i forskjellige størrelser så du kan gå opp en størrelse selv når du merker øret ditt er klart. men du MÅ la hullet du tar i øreflippen få gro ordentlig før du starter med utvidelsene.
Sist endret av CharlieSabotage; 1. november 2011 kl. 18:46.
Sitat av CharlieSabotage Vis innlegg
For det første bruker piercingstudioene smykker av kirurgisk stål for at kroppen ikke skal støte smykket fra seg.
Vis hele sitatet...
Trodde ikke piercing studioer i Norge bruker kirurgisk stål med en gang. Mener det er titan de som regel setter inn først grunnet nikkel innholdet i kirurgisk stål. Kirurgisk stål er etter det jeg har fått med meg kun brukt som smykke etter et hullet er ferdig grodd.
Charlie, Picture? vil se hvordan du har det med 20mm :P
8mm
http://gyazo.com/e05af7cb89fce1fff8e078d81fd4744a.png
Sitat av moret Vis innlegg
Trodde ikke piercing studioer i Norge bruker kirurgisk stål med en gang. Mener det er titan de som regel setter inn først grunnet nikkel innholdet i kirurgisk stål. Kirurgisk stål er etter det jeg har fått med meg kun brukt som smykke etter et hullet er ferdig grodd.
Vis hele sitatet...
Jasså? Nå er det 4 år siden sist jeg tok en ny piercing, så kan hende dette stemmer nå, men for alt jeg vet brukte de smykker av kirurgisk stål på meg. Men titan er jo enda bedre, så hvis det stemmer er jo det bare flott!

Sitat av TobNor Vis innlegg
Charlie, Picture? vil se hvordan du har det med 20mm :P
8mm
http://gyazo.com/e05af7cb89fce1fff8e078d81fd4744a.png
Vis hele sitatet...

http://bildr.no/thumb/1015342.jpeg