Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 4173
Her en dag satt jeg på pcn å alt fungerte som normalt, men så plutselig gikk strømmen på rommet mitt, tenkte dette kansje var et normalt strømbrudd men det var det ikke, det var kun sikringen for rommet mitt og gangen som gikk, og det er ingenting annet som trekker nevnverdig strøm utenom pc'en min.

Problemet nå er at hver gang jeg setter i kontakten til pc (stasjonær), så ryker sikringen så snart pluggen er i det hele tatt såvidt inni stikkontakten.

Har ikke vært noe lyn-nedslag eller noe slikt, mistenker at kansje noe har løsnet, jeg har åpna å sett men jeg er ikke noe "pro" når det kommer til innhold til pc'er, kan det skyldes støv eller noe som gjør at det blir kortslutning?

Trenger desperat hjelp Eneste underholdninga jeg har utenom denne laptop'en her som knapt duger til minecraft.
Har du sjekka om PC'en funker i andre stikkontakter som går på andre sikringer?
Er sikringen med egen jordfeilmodul?
Er nok en kortslutning. Du kan prøve med ny strømkabel til PC'en.
Dette virker som en jordingsfeil.

Off-topic: Minecraft drar forresten veldig mye av datamaskinen. Min maskin takler de fleste spill utenom de aller nyeste på aller beste innstillling. Minecraft lagger.
Sist endret av Darkerface; 25. oktober 2011 kl. 08:01.
Jordfeil - eller har du mange ting koblet på samme kurs?
Har akkurat samme problemet hjemme, der er det sikringen som ikke er sterk nok, må koble ut alt og inn med PSU kontakta før alt annet. Men har det fungert bra og blitt sånn senere er det nok ikke kursen.
Kortslutning eller jordfeil. Prøv med annen strømkabel. Mulig du må bytte psu.
Er det automaten som slår ut, eller er det jordfeilvernet?
Om automaten slår ut er det rart, pga du sier at ingenting annet er på kretsen enn pcen. Tror mest sannsynlig det er jordfeil etter et middelmådig strømbrudd, det har skjedd meg. Sjekk sikringer at de ikke er uuutgamle og prøv med en annen strømkabel.
Eneste som er på kretsen er noen vanlige lamper med sparepærer i liksom. Så tviler sterkt på at det skal ha noe med det å gjøre. Det er kun sikringen for rommet og gangen(samme krets) som slår ut, ikke jordfeilvernet.
Prøvde å ta den inn i stua, samme problemet. Men skal prøve med en annen kabel, men om ikke er det sannsynligvis PSU'en som er død?
Sist endret av Juliaan; 25. oktober 2011 kl. 17:58.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Hva skjer om du tar bryteren på psu'en AV og prøver å koble i?
Sitat av Fleff Vis innlegg
Hva skjer om du tar bryteren på psu'en AV og prøver å koble i?
Vis hele sitatet...
Prøvde det tidligere, slår ut sikringen da også, en gang så holdt den, men bare til jeg skrudde på bryteren igjen.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Mest sannsynlig er det kabelen som er defekt, mulig du har fått en knekk på den en gang. Prøv med ny kabel i første omgang, hvis ikke det fungerer kan det være PSU, som du antok.
Testet med kabelen til skjermen nå, samme problemet. Ser ut som det er PSU'en som har tatt kvelden ja
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Trist å høre, men men, slike ting skjer

Om pc'n din ikke er så gammel, så kan du vel ta dette med der du kjøpte den, garantisak, er vel 3 år.

Men visse merker slik som corsair opererer med 5 års garanti, så kan hende det er noe å hente der.
Sist endret av Fleff; 25. oktober 2011 kl. 18:30.