Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 3559
Kan jeg finne noe ut med serial nummeret til ipoden?

Forøvrig heter Ipoden "Karen"

Ble funnet ved nationaltheateret, orange Ipod.
Nope... Om du så hadde sporet den tilbake til en butikk så har de ikke lov å gi ut kontakt info, beste du kan gjør er å gå tilbake til nationaltheateret sin hittegods avd.
Hva slags ipod?
Jeg fant en Iphone en gang og skulle en kveld finne eier. Apple i norge var jo stengt så da ringte jeg like gjerne USA. de visste godt hvem eieren var men kunne ikke oppgi dette. tilbydde meg så å sende den inn til de (norge så klart) men dette var også umulig. 1 stk Iphone rikere med god samvittighet.
Sitat av zyklonB Vis innlegg
Jeg fant en Iphone en gang og skulle en kveld finne eier. Apple i norge var jo stengt så da ringte jeg like gjerne USA. de visste godt hvem eieren var men kunne ikke oppgi dette. tilbydde meg så å sende den inn til de (norge så klart) men dette var også umulig. 1 stk Iphone rikere med god samvittighet.
Vis hele sitatet...
Jøss, det var jo utrolig god service fra Apple sin side...
Hvis jeg hadde mista Ipoden min et sted, hadde jeg garantert oppsøkt stedet snarest mulig og sjekket hittegodsavdelingen deres. Jeg tror det smarteste du kan gjøre er å levere Ipoden inn til hittegodsavdelingen på nationaltheatret.
Jeg heter karen og var på national igår.
Sitat av zyklonB Vis innlegg
stk Iphone rikere med god samvittighet.
Vis hele sitatet...
"med god samvittighet" ?!? Vel siden du greide å ringe til Apple og de identifiserte eieren men dem kunne ikke opplyse om hvem det var vil det jo si at iphonen var slått på. Jeg går utifra at apple identifiserte eieren utifra serie nr som du kan lese av i innstilinger. Dvs at du kunne ringt til deg selv med den iphonen og brukt 1881 til å identifisere eieren. Til og med hvis han/hun har skjult nr så ville en rask samtale til en hvilken som helst av kontaktene på telefonen avslørt eieren. Med mindre selvfølgelig hele mobilen var "clean" da. Så "god samvittighet"…sikker på det ?
Sist endret av mickeyy; 29. september 2011 kl. 16:44.
Sitat av KingPill Vis innlegg
Jeg heter karen og var på national igår.
Vis hele sitatet...
For et sammentreff, jeg også.
Sitat av IphoneFreak Vis innlegg
For et sammentreff, jeg også.
Vis hele sitatet...
Så rart!
Jeg sverger på at jeg kjenner minst 10 stk som heter Karen og var på Nasjonalteateret i går!
Kan gjerne ta den imot, og gi den til den som har mistet den!


Men back til topic, er ganske sikker på at dette er en vanskelig sak.
Letteste er å levere den til hittegodset ja. Eller ta den selv.
Sitat av mickeyy Vis innlegg
"med god samvittighet" ?!? Vel siden du greide å ringe til Apple og de identifiserte eieren men dem kunne ikke opplyse om hvem det var vil det jo si at iphonen var slått på. Jeg går utifra at apple identifiserte eieren utifra serie nr som du kan lese av i innstilinger. Dvs at du kunne ringt til deg selv med den iphonen og brukt 1881 til å identifisere eieren. Til og med hvis han/hun har skjult nr så ville en rask samtale til en hvilken som helst av kontaktene på telefonen avslørt eieren. Med mindre selvfølgelig hele mobilen var "clean" da. Så "god samvittighet"…sikker på det ?
Vis hele sitatet...
Kan være en fordel å få med seg at det snakkes om en IPOD
En liten notis i avisen?
Kan du navnet på ipoden, så kan du få den tilbake?


EDIT: fail. Halve freak vil jo svare nå.
Sist endret av Bombasa; 29. september 2011 kl. 17:26.
Sitat av lefze Vis innlegg
Kan være en fordel å få med seg at det snakkes om en IPOD
Vis hele sitatet...
TS fant en Ipod ja, men ikke zyklonB, han fant en Iphone.
Sitat av mickeyy Vis innlegg
"med god samvittighet" ?!? Vel siden du greide å ringe til Apple og de identifiserte eieren men dem kunne ikke opplyse om hvem det var vil det jo si at iphonen var slått på. Jeg går utifra at apple identifiserte eieren utifra serie nr som du kan lese av i innstilinger. Dvs at du kunne ringt til deg selv med den iphonen og brukt 1881 til å identifisere eieren. Til og med hvis han/hun har skjult nr så ville en rask samtale til en hvilken som helst av kontaktene på telefonen avslørt eieren. Med mindre selvfølgelig hele mobilen var "clean" da. Så "god samvittighet"…sikker på det ?
Vis hele sitatet...
Blir vanskelig når den er låst. litt lettere med ulåste telefoner, det har jeg gjort før uten problemer
Sitat av zyklonB Vis innlegg
Blir vanskelig når den er låst. litt lettere med ulåste telefoner, det har jeg gjort før uten problemer
Vis hele sitatet...
"*#06#" er en enkel kombinasjon som kan tastes inn SELV om telefonen er låst med PIN, PUK eller telefonlåskode.
Sitat av zyklonB Vis innlegg
Jeg fant en Iphone en gang og skulle en kveld finne eier. Apple i norge var jo stengt så da ringte jeg like gjerne USA. de visste godt hvem eieren var men kunne ikke oppgi dette. tilbydde meg så å sende den inn til de (norge så klart) men dette var også umulig. 1 stk Iphone rikere med god samvittighet.
Vis hele sitatet...
Å kontakte politiet fallt deg ikke inn?
Sitat av zyklonB Vis innlegg
Blir vanskelig når den er låst. litt lettere med ulåste telefoner, det har jeg gjort før uten problemer
Vis hele sitatet...
Så hvordan identifiserte Apple telefonen når du kontaktet dem ?!? Hvis den var låst så hadde du ikke tilgang til serienummeret.
Sitat av mickeyy Vis innlegg
Så hvordan identifiserte Apple telefonen når du kontaktet dem ?!? Hvis den var låst så hadde du ikke tilgang til serienummeret.
Vis hele sitatet...
serienummeret står på den sim kort greia
Good spirit ts!
Operatør kan vel finne ut hvilken kunde som har det sim-kortet?
Du kan også vente deg en 10%(ish?) finnerlønn, noe som tilsvarer en 400-600 kroner
Sist endret av NijO; 5. oktober 2011 kl. 11:48.
Du kan sjekke om det ligger noen filer eller kontakter innpå den. Selv har jeg en finnerlonn.txt på min.
Sist endret av Ozma; 5. oktober 2011 kl. 11:51.
Står ikke telefonnummeret på SIM kortet?
Takker forøvrig for påminnelsen om å merke min telefon med navn og kontaktinformasjon
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
Står ikke telefonnummeret på SIM kortet?
Takker forøvrig for påminnelsen om å merke min telefon med navn og kontaktinformasjon
Vis hele sitatet...
Ikke tlf.nummeret, men et annet nummer du kan oppgi til kundeservice hos tilbyderen (som har sin logo på simkortet), så gir de deg navnet. Det har jeg gjort før.

Minner om at det ikke er snakk om telefon i trådstarters innlegg, men en iPod
Fint sjekketriks, hadde du prøvd å finne eieren dersom navnet på iPod'en hadde vært Snorre?
Sist jeg fant en telefon så tok jeg ut simkortet og kontaktet Telenor. De kunne ikke gi meg navnet på eieren, men de kunne ta mitt navn og telefonnummer og kontakte eieren for meg. Dette burde Apple også kunne gjøre for deg.
Sitat av KingPill Vis innlegg
Jeg heter karen og var på national igår.
Vis hele sitatet...
Så kult, da er vi to Karen som var på samme sted til samme tid. Mistet en iPod der btw.

O/T
Behold den / selg den / kast den / gi den bort.
Sitat av sk1ppy Vis innlegg
"*#06#" er en enkel kombinasjon som kan tastes inn SELV om telefonen er låst med PIN, PUK eller telefonlåskode.
Vis hele sitatet...
Og da åpner telefonen seg, eller?...
Sitat av Screwdriver Vis innlegg
Og da åpner telefonen seg, eller?...
Vis hele sitatet...
Nei du får IMEI nr til telefonen. (Telefonens ID kan vi kalle det for.)
Sitat av zyklonB Vis innlegg
Jeg fant en Iphone en gang og skulle en kveld finne eier. Apple i norge var jo stengt så da ringte jeg like gjerne USA. de visste godt hvem eieren var men kunne ikke oppgi dette. tilbydde meg så å sende den inn til de (norge så klart) men dette var også umulig. 1 stk Iphone rikere med god samvittighet.
Vis hele sitatet...
Sitat av mickeyy Vis innlegg
"med god samvittighet" ?!? Vel siden du greide å ringe til Apple og de identifiserte eieren men dem kunne ikke opplyse om hvem det var vil det jo si at iphonen var slått på. Jeg går utifra at apple identifiserte eieren utifra serie nr som du kan lese av i innstilinger. Dvs at du kunne ringt til deg selv med den iphonen og brukt 1881 til å identifisere eieren. Til og med hvis han/hun har skjult nr så ville en rask samtale til en hvilken som helst av kontaktene på telefonen avslørt eieren. Med mindre selvfølgelig hele mobilen var "clean" da. Så "god samvittighet"…sikker på det ?
Vis hele sitatet...

Sitat av zyklonB Vis innlegg
Blir vanskelig når den er låst. litt lettere med ulåste telefoner, det har jeg gjort før uten problemer
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke bare gi din egen kontaktinformasjon til Apple så spør du bare om de kan videresende dette til denne mystiske Karen?

Dette burde da gå fint?

Edit: Fanden, ninjaed by mentalmelt.
Sist endret av Knask; 5. oktober 2011 kl. 13:36.
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Sist jeg fant en telefon så tok jeg ut simkortet og kontaktet Telenor. De kunne ikke gi meg navnet på eieren, men de kunne ta mitt navn og telefonnummer og kontakte eieren for meg. Dette burde Apple også kunne gjøre for deg.
Vis hele sitatet...
TS har da såvidt jeg har skjønt funnet en iPod. Meg bekjent innehar ikke iPods noen SIM-kort.
Bommer kanskje grovt nå, men får ikke vi opp noen som helst info som kan knyttes til eieren om vi kobler den til iTunes?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av thomasw Vis innlegg
TS har da såvidt jeg har skjønt funnet en iPod. Meg bekjent innehar ikke iPods noen SIM-kort.
Vis hele sitatet...
Nei, men den er nok registrert hos Apple på et serienummer nonetheless. Du ser sikkert sammenligningen på tross av den enorme forskjellen mellom de to situasjonene =)
Apple har ikke noen oversikt over eiere av ulike Ipod basert på serienr. Hvordan vet jeg dette? Jo det har seg slik at serienr ikke registreres når ipoder blir utlevert fra butikk(i norge iallefall), så med mindre itunes sender denne infoen til apple når du kobler til ipoden og registrerer deg som bruker så har de ikke den infoen.


Merk! Dette gjelder Ipod, ikke Iphone.
Sist endret av Butterfly; 21. oktober 2011 kl. 15:38.
Er det en IPOD det er snakk om folkens! Dere har allerede fått vite det to ganger til nå, så alt av simkort, telefonnummer og slikt er utelukket i søket.

Btw som noen foreslo tidligere, så synes jeg det blir feil å tilkalle politiet pga en funnet ipod. Delte meninger om det sikkert.. Hittegodset er nok stedet den hører hjemme, hvis ikke kan du jo høre om du kan ta vare på den selv om ingen henter den innen en hvis periode
Sitat av Butterfly Vis innlegg
Apple har ikke noen oversikt over eiere av ulike Ipod basert på serienr. Hvordan vet jeg dette? Jo det har seg slik at serienr ikke registreres når ipoder blir utlevert fra butikk(i norge iallefall), så med mindre itunes sender denne infoen til apple når du kobler til ipoden og registrerer deg som bruker så har de ikke den infoen.


Merk! Dette gjelder Ipod, ikke Iphone.
Vis hele sitatet...
Nå eier jeg ingen Apple-dingser selv, men jeg er rimelig sikker på at de har en registreringsløsning over nett hvor du blir oppfordret til å registrere alle dingsene dine.
den er min, pm meg om adresse.
Sitat av olaPola Vis innlegg
den er min, pm meg om adresse.
Vis hele sitatet...
Slike poster funker kun helt i starten av tråden.
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Jøss, det var jo utrolig god service fra Apple sin side...
Vis hele sitatet...
Ja, gud forby at Apple ikke tilbyr kontaktinnformasjonen av sine kunder til fremmede. Dette kunne aldri blitt utnyttet på noe vis.
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Facebook is the answer.
Sleng ut en status der du forklarer hvem, hva og hvor.
På slutten skriver du en oppfordring til alle som kjenner noen ved navnet "Karen" om de kan forhøre seg med vedkommende angående en mista ipod.

Tenker at viss du finner noe i samme byen der du bor har garantert noen av dine venner på facebook denne eigeren på vennelista si.
Verden er ikke stor lengre, for å si det sånn.