Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 951
Hei!

Jeg studerer for tiden dokumentarfilmproduksjon i Lillehammer og skal i høst og vår lage en avsluttende film for bacheloren min. Etter mye tenking og frem og tilbake med forskjellige idéer, endte jeg til slutt på idéen om å lage en dokumentar om UE.

For ti år siden drev jeg selv mye med UE. Miljøet her i Norge var da mer eller mindre ikke-eksisterende, og de fleste stedene jeg besøkte er i dag revet eller blitt tatt i bruk igjen. Derfor er det to ting jeg trenger hjelp til med denne produksjonen, og jeg håper det er noen som er interessert.

Jeg ønsker å lage en saklig fremstilling av UE. Det kommer blant annet til å være mye fokus på "reglene" (normene) ved UE . Siden det fortsatt er i planleggingsfasen ønsker jeg ikke røpe for mye om filmen, men det jeg kan si er at jeg ønsker å fremstille UE som noe positivt og jeg ønsker å vise folk om en hobby som ikke så mange her i Norge kjenner til, uten at det skal gå ut over miljøet eller mulighetene til miljøet i fremtiden.

1. Jeg trenger noen karakterer til filmen. Personer som driver aktivt med UE. Kunne du tenke deg i å være med på en dokumentar om UE? Hvis du kunne tenke deg å være med, eller er nysgjerrig, men usikker på om du faktisk har lyst ta gjerne kontakt på magnarls [at] gmail [dot] com, eller send meg en PM.

Skriv gjerne noen setninger om hvorfor du driver med UE. Hvilke tanker du har om UE og miljøet. Og gjerne litt om hvorfor du ønsker å være med også.
Jeg trenger ingen lange avhandlinger (selv om du gjerne kan sende det også), men det er fint å ha litt å jobbe ut i fra.

Jeg er i utgangspunktet på jakt etter personer i Lillehammer-Oslo-området, men det betyr ikke at jeg ikke er interessert i å komme i kontakt med personer som driver med UE i andre deler av landet. Kanskje det er noen i finnmark eller møre og romsdal som er perfekt for filmen, da kommer jeg dit.

2. Siden jeg ikke har drevet med dette på 10 år, har jeg liten oversikt over spots. Har du mulighet til å hjelpe meg med gode locations som egner seg til filming er det kjempefint med tips. Har du noen bilder av stedet, send gjerne med dette også, eller henvis meg til steder hvor jeg kan finne bilder av stedet.

Jeg håper det er noen som kunne tenke seg å være med i filmen. Jeg har allerede vært i kontakt med noen på forumet, men jeg tenkte at jeg også kunne lage en tråd, ettersom jeg ikke har vært aktiv nok her til å få med meg alle som driver med det, og hvilke personer som er mest interessante.

Ikke nøl med å ta kontakt på e-post eller PM hvis det er noe du lurer på, eller hvis du har noen forslag. Det er bare å legge igjen forslag i denne tråden til hva dere syns burde være med i en slik film også.

Magnar
Jeg gleder meg til denne er ferdig. Hvor lenge er det snakk om isåfall? Kan vi regne med å se den i år?`
Gjerne si fra i tråden om du reiser til en spesielle by/plass så vi som driver med UE en sjelden gang kanskje får muligheten til å dele våre meninger.
Sitat av Kolobok Vis innlegg
Jeg gleder meg til denne er ferdig. Hvor lenge er det snakk om isåfall? Kan vi regne med å se den i år?`
Gjerne si fra i tråden om du reiser til en spesielle by/plass så vi som driver med UE en sjelden gang kanskje får muligheten til å dele våre meninger.
Vis hele sitatet...
UE Norge Rundt?
Trådstarter
5 3
Sitat av Kolobok Vis innlegg
Jeg gleder meg til denne er ferdig. Hvor lenge er det snakk om isåfall? Kan vi regne med å se den i år?`
Gjerne si fra i tråden om du reiser til en spesielle by/plass så vi som driver med UE en sjelden gang kanskje får muligheten til å dele våre meninger.
Vis hele sitatet...
Filmen blir ferdig rundt Mai/Juni neste år. Jeg kan få lagt den ut på nett når den er ferdig så folk får sett den