Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 16706
Jeg har nylig bestilt en stor pakke fra Thomann.de i Tyskland og pakken inneholder musikkutstyr.

Ser ut som Jeg har fått litt problemer angående fortolling av pakken, for meg så ser det ut som Thomann.de har gjort en feil ved sendingen av pakken, altså sendt pakken som bedriftspakke isteden for privat pakke.

Her er siste sporing av pakken:

Ikke klart til fortolling
12.09.2011 06:12 0024 OSLO
Sendingen er ankommet lager
12.09.2011 06:12 0024 OSLO
Sendingen er under importbehandling og er midlertidig lagret
Årsak: Org.nr eller fødselsnr kreves
12.09.2011 06:12 0024 OSLO
Sendingen er til importvurdering
12.09.2011 04:48 OSLO PARCEL CENTRE
Sendingen er ankommet mottakerlandet
12.09.2011 04:48 OSLO PARCEL CENTRE
Sendingen er sendt fra avsenderland
09.09.2011 07:25 HAMBURG ISPS, Tyskland
Sendingen er sendt fra avsenderland
09.09.2011 05:29 Tyskland
Ankommet til eksportbehandling
09.09.2011 05:21 HAMBURG ISPS, Tyskland
Sendingen er innhentet
08.09.2011 15:26 KITZINGEN, Tyskland

Jeg sendte en mail til tollvesenet i Oslo for 2 dager siden, der Jeg la til fødselsnummeret mitt og telefonnummeret mitt i tillegg til opplysninger om selve pakken, har enda ikke fått svar, så Jeg vurderer å ringe til tollvesenet i Oslo.

Noen andre som har vært borti samme dritten?
Sist endret av envelope; 14. september 2011 kl. 19:41.
Det nytter ikke å kontakt tollvesenet, du må kontakte speditøren, jeg regner med det er Posten du har brukt? Det pleier dukke opp et brev i posten der de etterspør opplysningene, men du kan også ringe kundeservice og be om å bli satt over til de som skal fortolle pakken, eventuelt sende en epost med sporingsnummer, fødselsnummer og kopi av faktura til:
Jeg har ikke valgt noen som helst speditør, Jeg bare betalte, DHL er egentlig speditøren av pakken, men det blir vel posten som frakter pakken videre?

Takk for svar forresten =)
Sist endret av envelope; 14. september 2011 kl. 20:10.
Hvis du sporer den hos Posten er det Posten du skal kontakte, hvis du sporer den hos DHL.no er det DHL Kundeservice du skal kontakte - enkelt og greit.
Jeg kan spore pakken begge plasser, men ja, jeg kan kontakte DHL først da, og se hva de sier
Prøv Posten først du, de har terminal på 0024 Oslo...
Okai, Takk for hjelpen =)
DHL benytter vanligvis Bring som leverandør med mindre de selv leverer på døren din, noe som er sjeldent med større pakker etter egen erfaring. Eneste betydelige forskjell mellom Bring og Posten er leveringstid; Bring leverer på dagtid, Posten leverer på døren etter 17:00.

Det er mulig du får brev om fortollingsfullmakt fra Posten, da må du signere brevet og oppgi verdi på forsendelse (faktura/kvittering). Dette kan du scanne inn og sende på epost, eller sende som brev.

Er kjedelig å vente på Post, men ting tar tid.
Sitat av ne0 Vis innlegg
DHL benytter vanligvis Bring som leverandør med mindre de selv leverer på døren din, noe som er sjeldent med større pakker etter egen erfaring. Eneste betydelige forskjell mellom Bring og Posten er leveringstid; Bring leverer på dagtid, Posten leverer på døren etter 17:00.
Vis hele sitatet...
Det er nok VELDIG avhengig av hvor i landet du bor, her leverer DHL på døra, og jeg bor ikke i en by. Gjetter på at pakken ble sendt med Deutsche Post/DHL, da er det Posten som overtar ansvaret så fort den kommer over grensa.