Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1198
Hei, lurte på om noen kunne anbefale meg noen bøker til læring av Java.

Hovedsaklig der Eclipse brukes. Engelsk eller Norsk er det samme

Så at det var andre tråder, men alle utdaterte.
Har det egentlig skjedd så mye med java de siste 15 årene?
Noen som kan anbefale meg noen gode Java Bøker, som hovedsaklig bruker Eclipse?

Håper det ble riktig nå...
Java-en er nøyaktig den samme om du bruker Eclipse, JCreator eller BlueJ. Det du tydeligvis er ute etter er en bok som lærer deg funksjonaliteten i Eclipse.
Jeg tror jeg har en dag hvor jeg er veldig utydelig, beklager det.

Jeg leter etter en Java bok, boken skal lære meg Java, men jeg vil gjerne at eksemplene i boken jeg er på leting etter viser eksemplene i Eclipse. Rett og slett en bok om Java, som viser eksempler i Eclipse.

Men tydeligvis burde jeg spørre, kan noen anbefale meg en god Java bok?
Sitat av Pagliacci Vis innlegg
Men tydeligvis burde jeg spørre, kan noen anbefale meg en god Java bok?
Vis hele sitatet...
Du trenger egentlig ingen bok. Sjekk ut ett av mine tidligere innlegg her, for linker til materiale jeg har brukt i forbindelse med Java på dataingeniør.

Bare å bruke Eclipse hele veien der, det er det studentene blir anbefalt å bruke til kurset, selv om kapittel 1 av en eller annen grunn bruker TextPad.
Sitat av Pagliacci Vis innlegg
Jeg leter etter en Java bok, boken skal lære meg Java, men jeg vil gjerne at eksemplene i boken jeg er på leting etter viser eksemplene i Eclipse. Rett og slett en bok om Java, som viser eksempler i Eclipse.
?
Vis hele sitatet...
Dette finnes ikke som jeg vet om. Hør på Nichotin, det er akkurat det du er ute etter; en fin start på programmering i Java. Der lærer du det meste du trenger.
Det er ingen kjempeforskjell fra de forskjellige utviklerverktøyene der ute. Eclipse er jo ikke værre enn at du lærer deg dette på egenhånd, som alle andre?
Sist endret av moret; 8. september 2011 kl. 15:53.
Bøker er ikke en nødvendighet, men det kan være veldig kjekt å ha uansett. Jeg kan anbefale Java: How to program. Den er rimelig tykk, men godt skrevet. Inneholder det meste du kan tenke deg å lære innen for Java SE (og noe EE). Jeg har stort sett brukt den som oppslagsverk, ettersom jeg har deltatt i kurs på skolen - men det går fint an å bruke boka som primærform for læring også. Godt beskrevet, og gode oppgaver medfølger.
Når vi lærte grunnleggende programmering på bachelornivå data brukte vi boken "Java Software Solutions" av Lewis & Lofthus. Duger den
Sist endret av hosjmeister; 8. september 2011 kl. 16:34. Grunn: leif.
Hvis du vil ha en god ressurs på nettet er som Nichotin sier HiOA materialet ganske bra (det er faktisk det som brukes i undervisningen nå også).

Ellers finnes det mye fint på nettet, bla. http://leepoint.net/JavaBasics/index.html

Fant den + linken under tidligere under en forelesning, står veldig mye bra der. Enkelt forklart på Engelsk.

Denne linken er mer egnet som referanseoppslag.
http://leepoint.net/notes-java/
Oppdaterte Java-bøker sier du? La meg foreslå:

Det er Java som er utdatert!