Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1212
For litt siden stoppet plutselig bassen i bilen min. Jeg bestemte meg for å se om jeg kunne finne ut problemet i dag. Jeg antok at det var en løs kabel, men fant ingen feil. Jeg har en egen forsterker, og egen signalkabel til hattehyllehøytallerene og de fungerer som de skal. Tilslutt nappet jeg ut signalkabelen til bassforsterkeren og satte den inn igjen. Etter noen sekunder kom bassen tilbake i ca 5 sekunder før den slo seg av igjen. Det samme skjedde gang på gang. Samme når jeg slår av cdspilleren og på igjen. da er det bass i noen sekunder før det slår seg av.

Noen som har peiling på hva som er galt? Er det forsterkeren, eller eventuelt noe i cd-spilleren som har blitt ødelagt?
Musikkprodusent
Affe's Avatar
Donor
hmm skal ikke si sikkert, men på bilen til broren min så var det dårlig kontakt i jordinga, så den falt ut hele tiden.

Men det var ikke sånn at det funka i 5 sek når vi skrudde på da, det er sikkert ikke det, men kan være værdt å sjekke
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Sjekk remote-kablen din, evt prøv å koble + på forsterker og rmt på forsterker sammen.

Forsterken din går i protect virker det som, har du sikring som passer? Ikke for høy amp i den?
Trådstarter
3 0
Sitat av Fleff Vis innlegg
Sjekk remote-kablen din, evt prøv å koble + på forsterker og rmt på forsterker sammen.

Forsterken din går i protect virker det som, har du sikring som passer? Ikke for høy amp i den?
Vis hele sitatet...
Har ikke sikring i det hele tatt:P
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
...

(gir meg i denne diskusjonen)
Sitat av Fujji Vis innlegg
Har ikke sikring i det hele tatt:P
Vis hele sitatet...
Da er det nok forsterkeren din som har tatt kvelden. Gratulerer. (eller i protect, som nevnt over)

Et annet desperat forsøk om et eksempel hva det kan være:
- Kjører du bilen? Om ja, da var det ingenting.
- Om nei, kutter forsterkeren ut å spille om batteriet er tomt, mens CD-spilleren kan holde en stund til.
Sist endret av MrCryptical; 31. august 2011 kl. 19:19.
Trådstarter
3 0
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Da er det nok forsterkeren din som har tatt kvelden. Gratulerer. (eller i protect, som nevnt over)

Et annet desperat forsøk om et eksempel hva det kan være:
- Kjører du bilen? Om ja, da var det ingenting.
- Om nei, kutter forsterkeren ut å spille om batteriet er tomt, mens CD-spilleren kan holde en stund til.
Vis hele sitatet...
Har spilt på det i 2 år uten noen problemer. Og det var ikke det dyreste anlegget for å si det slik, så det kan nok hende at det har fått nok. Men ja kjører bilen. Skal ut å se på koblingene en siste gang nå og prøve diverse.

Testet + til signalingang nå og det samme skjer. Er forsterkeren som har tatt kvelden ja. Jaja var billig skrot uansett. under at det holdt 2 år. Takker for hjelpa!
Sist endret av Fujji; 31. august 2011 kl. 19:28.