Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 1829
Hallo, jeg lurte litt på... Er det lovelig å dose? Hva kan evt. straffen bli for en person under 18?

Takk
Sitat av Rain Man Vis innlegg
Hallo, jeg lurte litt på... Er det lovelig å dose? Hva kan evt. straffen bli for en person under 18?

Takk
Vis hele sitatet...
Hø? Dose hva da? Du er inne på it-delen og spør om dose og straff..
Forvirrende!!

Som følge av overskriften din så jeg frem til å mimre om Dos! (Datarelatert altså)
Sist endret av Fuzzybossen; 15. juni 2011 kl. 01:33.
Det er vel ikke akkurat lovlig å ddos'e noen. Men, det er ingen jævel som bryr seg, og straffen for deg under 18 år: henlagt. Har ikke hørt om noen i Norge som har blitt siktet for et denial of service attack, dog det har forekommet i utlandet der myndighetene har gått etter de som "arrangerer" bot-nettverkene. Der de aller aller fleste har blitt sluppet fri uten noe videre reaksjoner ifølge min lette googling.

Går forresten ut ifra at det er angrepsmetoden du sikter til, denial of service, og ikke MS DOS feks.
Sist endret av moret; 15. juni 2011 kl. 01:33.
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Åh.. ble helt forvirret her. Er vel trøtt. Takk for at du oppklarte det for meg.
usertitle import
bleh's Avatar
Sitat av moret Vis innlegg
Det er vel ikke akkurat lovlig å ddos'e noen. Men, det er ingen jævel som bryr seg, og straffen for deg under 18 år: henlagt. Har ikke hørt om noen i Norge som har blitt siktet for et denial of service attack, dog det har forekommet i utlandet der myndighetene har gått etter de som "arrangerer" bot-nettverkene. Der de aller aller fleste har blitt sluppet fri uten noe videre reaksjoner ifølge min lette googling.

Går forresten ut ifra at det er angrepsmetoden du sikter til, denial of service, og ikke MS DOS feks.
Vis hele sitatet...
(min utheving)

Skjønner ikke helt hvorfor det skal bli automatisk henlagt fordi en person er under 18 - den kriminelle lavalder var ikke 18 sist jeg sjekket, men 15 (ref. straffeloven § 46).

edit: Er enig i oppsummeringen din ang. at det er lite sannsynlig å faktisk bli straffet for det; men så lenge man er 15 eller over så hjelper det ikke å være under 18 (tvert i mot, i mange tilfeller).
Sist endret av bleh; 15. juni 2011 kl. 01:58.
Rain Man's Avatar
Trådstarter
Veldig OT: hvordan Doser man med proxy, ol.

Gjør ikke anonymous det? (jeg vet de ddoser...)

Passe på hvem man prøver dose da :P
Sitat av Rain Man Vis innlegg
Veldig OT: hvordan Doser man med proxy, ol.

Gjør ikke anonymous det? (jeg vet de ddoser...)

Passe på hvem man prøver dose da :P
Vis hele sitatet...
Lær:
Dose: Mengden medikament du gir til en pasient.
DoS : Denial of service.
DDoS: Distributed denial of service.

Forskjell...
Afaik: Visse programvarer som brukes til å stressteste servere med, kan av ondsinnede bli brukt til å DoS'e med.

Skal du DDoS'e noen må du enten
a) ha fått mange til å frivillig installere en bot på sin pc (LOIC av Anonymous)
b) ha et sufficient botnet som du har skaffet på mindre 'lovlige' måter (bruk av exploits for å infisere pc'er feks)
for og også komme med en liten spoiler
du kan ikke Dos eller DDos noen alene (jeg har iallefall ikke sett noen som har klart det)
grunnen til at jeg skriver dette er fordi at du gir intrykk på at du skal gjøre dette alene

OT: Anonymous brukte over 5000 datamaskiner for og ta ned paypal - det sier litt om størlsen du må ha nå er det jo ikke disse selskapene du burde gå etter da
Sist endret av sachsmaster; 15. juni 2011 kl. 06:28.
Sitat av sachsmaster Vis innlegg
for og også komme med en liten spoiler
du kan ikke Dos eller DDos noen alene (jeg har iallefall ikke sett noen som har klart det)
grunnen til at jeg skriver dette er fordi at du gir intrykk på at du skal gjøre dette alene
Vis hele sitatet...
Det kommer helt an på linjen til serveren, linjen til gutten, og hvilken metode som brukes. Er det en blog som står på en veldig delt server hos en jallahost som skal ned, så er det ikke sikkert det krever så mye. Men da kan det og være enklere måter å ødelegge på, ofte.

http://freak.no/forum/showthread.php?t=174307 <--- lese
Sitat av sachsmaster Vis innlegg
for og også komme med en liten spoiler
du kan ikke Dos eller DDos noen alene (jeg har iallefall ikke sett noen som har klart det)
grunnen til at jeg skriver dette er fordi at du gir intrykk på at du skal gjøre dette alene

OT: Anonymous brukte over 5000 datamaskiner for og ta ned paypal - det sier litt om størlsen du må ha nå er det jo ikke disse selskapene du burde gå etter da
Vis hele sitatet...
Jeg har svart på dette før en gang, og kort fortalt er det flere måter drive tjenestenekting enn å drukne serveren i tilkoblinger ved å overvinne den med båndbredde. SYN-flood, slowloris, utnyttelse av sikkerhetsfeil som får serveren til å kræsje osv. går alle under betegnelsen "DoS".

Og til trådstarter: Tjenestenekting er litt i gråsonen noen ganger, særlig fordi det ofte er uvitende personer som deltar i større angrep takket være et virus e.l. Du kan sammenligne det med å ringe til en fremmed person og si ingenting. Ved lav hyppighet vil personer sannsynligvis bare ignorere det, men om du ringer dag og natt så går det over en slags trakasseringsgrense. Det er plutselig tydelig at intensjonen din, eller motivet ditt, er å plage denne personen. Da kan han med loven i hånden anmelde deg for det, og ved å kikke i serverloggene sine er det raskt å finne frem hvem som står bak.

Å DoS'e gjennom en proxy gir ikke helt mening, da du også faktisk må DoS'e proxyen for å oppnå dette. Det vanlige for anonymisering er stort sett å bruke rootede servere eller botnets til å utføre ugjerningen for deg.
Rain Man's Avatar
Trådstarter
Gutten har vist 30 mbit, og han kjenner 1 annen, hvor han har 40mbit - og har (beklager hvis jeg skriver feil, vennligst rett meg opp) DoSet (var det riktig?) med upload på en internett måler til 60mbit.
Er han heldig kan han få med et par NFF'ere å!
Rain Man's Avatar
Trådstarter
Lurer på om han føler seg trygg på det gutten har lyst å prøve seg på.
Bruk LOIC
og kun ddos sammen med store grupper... ellers kan du bli tatt
Hvem sier man ikke kan DDoSe alene? Aldri hørt om botnet, gutten?
edit: så ikke Dyret sin post, og ja de fleste store bruker hackede dedicated servere som irc server
Sist endret av loulou; 15. juni 2011 kl. 20:12.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Happy Buddha
Sitat av Rain Man Vis innlegg
Veldig OT: hvordan Doser man med proxy, ol.

Gjør ikke anonymous det? (jeg vet de ddoser...)

Passe på hvem man prøver dose da :P
Vis hele sitatet...
Å DoSe med en proxy blir som å DoSe seg selv. Det du derimot kan gjøre er å DoSe gjennom en VPN. Det er det Anonymous gjør.
Skulle du ha blitt tatt i å DoSe, så kan du påstå at du absolutt ikke har gjort noe slikt, men at det er en mulighet for at dataen din har virus og kan være med i et botnet.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Om du f.eks har 3000 mennesker i et botnett, Hva kunne du rivd ned av sider da?
Vanskelig å si men du hadde nok tatt det meste av sider bortsett fra de som har veldig mye trafikk til vanlig.